Verschil ETA & Miyota

Heren deskundigen,

Los van dat ETA en miyota gemaakt worden in andere landen, wat is nu werkelijk het verschil?

Korte vraag maar volgens mij een hele ingewikkelde.

compleet andere uurwerken.

Hetzelfde als Toyota en Volkswagen. Beiden automerken maar compleet anders.

hier nog een topic waar het onderwerp deels behandeld werd

Inderdaad compleet verschillende uurwerken. Miyota’s bevatten naar mijn ervaring meer plastieke onderdelen daar waar ETA nog meer voor metalen radaren kiest.

Tsja. ETA is onderdeel van de Swatch groep, Miyota is onderdeel van de Citizen groep. Beide maken uurwerken, zowel quartz als mechanisch.

Maar vraag je naar een vergelijk tussen twee specifieke uurwerken (zoals in het topic wat @Logixa aanhaalt), of? Wat is de vraag eigenlijk?

Swatch draait ongeveer drie keer zoveel omzet als Citizen, met maar twee maal zoveel werknemers. In tegenstelling tot Citizen staan de nettowinsten van Swatch niet op wikipedia.

De rotor van de Eta zorgt beide kanten opdraaiend voor powerreserve.
De Miyota wind alleen op naar één kant draaiend. De andere kant op draaiend heeft die geen weerstand.
De Miyota maakt ‘lawaai’ als je de rotor hoort spinnen.

Persoonlijk heb ik voorkeur voor Eta.

3 likes

Niet alle eta calibers winden 2 kanten op.

Persoonlijk heb ik betere ervaringen met de 9015 dan met de 2824, die onregelmatig start en ik vaker moet opwinden (valt eerder stil)

JLC is een aantal jaren terug van het twee richtingen opwinden afgestapt omdat het minder efficiënt is dan eenzijdig opwinden.

Voor beide zaken is iets te zeggen.
Beide uurwerken zijn betrouwbaar en degelijk.