Verschil moet er zijn. Opknapper opgeknapt

Dank je wel!

1 like

Dank je Ronald🤝
Het was een frustrerend maar uiteindelijk erg leerzaam projectje.

1 like

Iedereen echt superbedankt voor de reacties. Het zorgt ervoor dat dit soort projecten nog veel leuker worden omdat je het kan delen.

1 like

Wat een passie! Dit is het ultieme hobby gevoel.

1 like

Goed bezig

1 like

Topwerk , wel een beetje jaloers

1 like

Niet doen… tenzij het gezonde jaloezie is👍

1 like

Wow, knap gedaan! Leuke manier om met de hobby bezig te zijn! Gefeliciteerd met deze hernieuwde Seiko!

1 like

Ik ga het wel doen. Origineel is beter. … dank je wel!

Hmmm of toch zo houden… :thinking:

Ik ben ook van het origineel hoor :wink:
Bij een Seiko kinetic van me ontbrak op de bezel het zwart boven de twaalf. Dat heb ik laten herstellen.
Voor:

En na:

Alleen zit er er nmm niet het juiste glaasje op, maar dat laat ik verder zo (dit is mooier)

2 likes

Nope, netjes inkleuren. Ziet er dan veel strakker uit.

1 like

Okay… ga ik doen

1 like

Supertof ! Ben alleen eigenlijk wel nieuwsgierig naar de longread van dit project ;-).
Hoe heb je de dial gefixed? Donor gebruikt of prittstift gepruts weten te repareren.
En de kast, hoe heb je die weer zo netjes gekregen?

Maar complimenten hoor! Heel mooi geworden.

1 like

Bedankt! Ik ben nogal een krent met gereedschap. Ik gebruik alles wat ik kan vinden om het gewenste resultaat te bereiken.

In dit geval dus een donor voor de wijzerplaat. Het originele logo was niet meer te herstellen. Ook de geplakte indice had de plaat beschadigd. Die van de donor was perfect! De draaibare alarmbezel overgezet, dat is een precies werkje omdat die perfect uitgelijnd moest zijn en naadloos op de ring eronder moest passen. De eerste keer was dat niet helemaal gelukt en draaide de bezel niet soepel. Toen het verholpen was draaide de bezel soepel en met een heerlijke ratel. Heel satisfying. Daarna de wijzers teruggeplaatst en gezorgd dat de seconden precies op de indices vielen…

Kast gepolijst met een dremel met polijstpasta en een harde hoek om de scherpe randen te houden, en daarna de kast met de hand naast een blok in de juiste richting en met gevoel schuren… schuurpapier was 120 geloof ik… band op dezelfde manier maar met een 120 schuurspons. De bezel heb handmatig rondgedraaid vanuit het midden, dat ging niet precies zoals ik wilde…maar het volstaat. Het hoeft niet mint…

Glas besteld via ebay en tenslotte met een loep de wijzerplaat, wijzers enz. schoongemaakt met rodico. lichte corrosie op het chroom met respectievelijk een houten tandenstoker en rodico verwijderd. rodico is geweldig…Endlinks waren wat gebogen waardoor ze niet mooi aansloten op de kast. En uiteindelijk perfect gerkregen.

11 likes

Lekker bezig en ziet er goed uit :+1:
Heb je na afloop nog de andere spoel opnieuw gesoldeerd of heb je die terug in het donor uurwerk gestopt?

1 like

mooi vakmanschap, well done!

1 like

Dat laatste. Ik ga hem nog proberen te maken, maar dat andere uurwerk liep al haperend… dus heb nog niet de motivatie om daar aan te beginnen. Projectenbakje it is

2 likes

Ziet er echt fantastisch uit. Waar het ook omdraait in deze hobby. De reis naar een horloge toe. Voor de ene is het sparen en voor jou was het een hoop en fantastisch werk. Geniet ervan!

1 like

:100::clap:

1 like

Super gedaan

1 like