Verschil tussen een Longines Hydroconquest 39-41mm ?

Kan iemand mij helpen cq. eea verklaren?

Ik ben aan het kijken naar een Longines Hydroquest automaat en vanwege de kleine polsen wil ik een kleine diameter (41mm is max). Nu zie ik op Chrono24 meerdere mm’s in de advertenties staan?

http://www.chrono24.nl/longines/hydroconquest-l36424566-automatic-black-nuovo---new-41mm--id3481844.htm

http://www.chrono24.nl/longines/hydroconquest-39-mm-black-gents-automatic-nuovo-new-z3--id3613386.htm

Is dit nu hetzelfde horloge en een andere manier van meten? Betreft dezelfde verkoper. Op de site van Longines vind ik alleen de ref L3.642.4.56.6 terug zo lijkt. Is het dan toch een ander model in die 2e URL op Chrono?

https://www.longines.com/watches/hydroconquest/l3-642-4-56-6

2 likes

Er zijn 2 maten :+1:

2 likes

Helder! Dan is die 39mm zeker van een vorig jaar zo te zien?

Waar denk je dat aan te zien?
De 2 maten zijn lange tijd parallel gemaakt. Er is ook een “2013” versie met een 2892 (higher end kaliber) en andere wijzerplaat (ikzelf vind die mooier). Die is na enige tijd uit produktie genomen. De andere versie zijn ze daarnaast blijven aanbieden, en is er nog steeds.

Beide varianten in 2 maten en diverse kleurstellingen overigens. En ook in een quartz uitvoering.

2 likes

Ik zou gaan voor de 41mm. Je kan het verschil zien aan de ruimte tussen de datumvenster en het bolletje ernaast.
Bij de 41mm versie zit er meer ruimte tussen dan de 39mm.

1 like

Ik ben bang dat die te groot is voor mijn pols. Waarom zou je gaan voor de 41mm?

1 like

Wat is je polsomtrek?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

5 likes

Met de pasvorm van die 2 maten viel me iets op, en ik heb een pols van 16.25 met als kanttekening platte vorm:

1. Beiden zijn optisch groter dan hun maat doet vermoeden. De 41 draagt beduidend groter dan een SKX (42mm). Zie ook de foto van klokkengek, 20cm is echt forser dan gemiddeld.
  2. De grote variant draagt toch heel comfortabel.

Ik kan beide maten prima hebben, maar zou de voorkeur geven aan de 39. Supercomfortabel maar oogt niet klein.

2 likes

Daarnaast heb je de oude dial (12-6-9 urenaanduiding) en de nieuwe, die elk uur op de dial heeft staan. De oude is volgens mij niet uitgefaseerd, dus je hebt de keuze.

@tomhster
Met de nieuwe bedoel je de ‘2013’ versie, en die is inmiddels uit productie. Het model van daarvóór wordt nog steeds gemaakt. Daarmee is de nieuwe nu de oude :smile:

1 like

Hier het verschil met een skx goed te zien. De lugs van de Longines zijn wat breder waardoor het horloge groter oogt. Toch vind ik de 41 mm versie prettiger dragen door de gebogen lugs en plattere kast. Mocht je voor de 41mm gaan en mag het een tweedehands model zijn dan kun je me een pb’tje doen.

2 likes

Ik vind de 41mm versie al te klein , maar dat is persoonlijk.
Ik zou het horloge even passen in de winkel.

2 mm

1 like

De 41 mm versie gehad. Die droeg erg fors voor een 41. Droeg net zo groot als een Seiko Sumo van 44mm.
Als ik nu weer zou kiezen, dan zonder twijfel voor de 39mm versie.

2 likes

Ik heb de 41mm variant.
Deze draagt groot voor een 41mm, maar door de kastvorm en de niet al te hoge kast vind ik de aanwezigheid niet heel overdreven.
Ik zou ze maar gaan passen als je twijfelt…

Succes ! :+1:

4 likes

Polsomtrek hier is 17 cm.

Ik zou toch even gaan passen. Bij mij is de polsomtrek ongeveer 17,8 cm. Dan is de 41mm niet verkeerd, al snap ik je wel. Ingetogen vind ik ook mooi :ok_hand:t2:

Dit is op mijn pols.

3 likes

Ik heb beide gepast. Voor mij duidelijk de 41mm. De 39mm was net te klein, en voor een duiker mag het best iets groter zijn (denk ik) Voor mijn pols de perfecte maat.

[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/1_zpsnejhomba.jpg.html][/URL]

3 likes

Dank voor alle foto’s en info! Echt top dat je hier zo geholpen word met advies en informatie! Krijg steeds meer zin in deze diver :grinning:

Voor mij sowieso een 39mm. Heb net mijn Edox nagemeten van lug tot lug en dat is 47mm. De 39mm Longines heeft iets meer dan 47mm.

1 like