Volgens mij gaat de vraag over de Speedmaster Pro, dat maakt het al iets smaller. Anders komen alle kalender, maanfase en andere complicaties (Rattrapante) en formaat / uurwerk (quartz) ook nog om de hoek.
Is wel gewoon zo.
had Neil Armstrong er geen? waarom eigenlijk niet?
Deze vind ik ook de mooiste inderdaad haha
Die hebben door onze minister president toch een nare nasmaak gekregen voor mij.
Armstrong droeg inderdaad blijkbaar het horloge niet toen hij de maan op stapte. Had 'm in de cabine laten liggen.
Die bleef in de capsule omdat de boordklok defect was. Dit horloge is wel bewaard gebleven. Die van Buzz is verloren toen deze werd opgestuurd naar het Smithsonian. De echte ware Moonwatch is dus kwijt.
Exact!
Hier 1965 105.003 met cal. 321.
Een zgn. Ed White.
Dat zijn toch Swatch dingetjes??
Ik had btw wel wat meer van verwacht van het eerste horloge wat op de maan was. Heb er zelf sinds kort één en vind de kunststof kast erg zacht aanvoelen.
Hoop dat je hier wat aan hebt @munkel
De eerste Swatch op de maan, daar kun je nog lang op wachten
Al sinds 1969.
De 105.003 van Ed White is door NASA aan zijn familie gegeven. Zijn zoon Ed Higgins White III heeft hem een paar jaar terug geveild.
Dat was de eerste Speedmaster in de open ruimte en ik zie het als het eerste echte ruimtehorloge.
De Russen kijk je niet naar?
Nee, want daar was het allemaal veel minder gedocumenteerd.
We weten dat Gagarin een vrij simpel horloge droeg bijv., maar het is toch allemaal wat minder bekend en controleerbaar.
Daarom ook: “ik zie”, zuiver mijn interpretatie.
Goeie