Verslag bezoek Breitling

Eergisteren was het dan zo ver, op uitnodiging van S&C en Breitling, samen met mijn zoon, een bezoekje brengen aan de Breitling fabriek in La-Chaux-de-Fonds. Vol goede moed stapten we de auto in op weg naar Schiphol. Helaas was de A2 afgesloten waardoor we op de A27 in een file belandden.

Wat later dan verwacht op Schiphol misten we het gereserveerde diner, maar ook dat kon de pret niet drukken want met een snelle salade achter de kiezen op weg naar Zwitserland.:switzerland:

Eenmaal in Zwitserland aangekomen stond er een bus klaar die ons naar het hotel in Zurich bracht.

Na de spullen op de kamer te hebben gezet was het aanschuiven aan de bar waar alles op de rekening van Breitling mocht worden gezet, waar tot ongeveer half drie ‘s nachts, door het gezelschap dat uit 15 personen bestond, dankbaar gebruik van werd gemaakt.

Om 8 uur ging de wekker en na een stevig ontbijt stond de bus klaar om ons naar de fabriek te brengen.

Onderweg een keer gestopt om de oude fabriek te bekijken, en snel weer door :slightly_smiling_face:

Na een dikke twee uur rijden stopten we vlakbij de fabriek bij een,…huisje? Waar onze lunch werd geserveerd.

Na ontvangst door een mijnheer met een alpenhoorn.

en een flink glas absint (best pittig om half 12 in de ochtend :slightly_smiling_face:)

een heerlijk menu met als hoofdgerecht hert.

Voor we weer in de bus stapten nog even een kiekje van de Tag Heuer fabriek dat op een steenworp afstand lag.

En op naar Breitling waar we 5 minuten later werden afgezet.

Hier werden we ontvangen in een ruimte waar we een film te zien kregen gevolgt door de rondleiding. Helaas mochten in de productieruimtes geen foto’s worden gemaakt dus een kleine impressie.

Na de rondleiding mochten alle modellen onder het genot van een hapje en een drankje nog worden gepast.

Na het passen gingen we terug naar de ontvangstruimte waar we werden bedankt voor de belangstelling en kregen we ook nog allemaal een leuk pakket mee naar huis bestaande uit een rugzak, pen, cap, catalogus en Breitling chocolaatjes :smiley:

Vanaf de fabriek weer terug naar het vliegveld in Zurich waar we nog werden getrakteerd op een etentje, voor we weer terug vlogen naar Amsterdam.

Al met al een erg leuke tijd gehad met dank aan Breitling en S&C Den Bosch :smiley::+1:

Overigens de terugweg was filevrij :grin:

115 likes

Hartstikke leuk, man.:tumbler_glass:

1 like

Bijzondere dag! Erg leuk om eens te zien… maar die Tag Heuer fabriek lijkt wel op een verlaten pakhuis, als ik deze vergelijk met de foto’s van het Breitling pand. :smiley:

2 likes

Dit is echt super leuk .
Mooi man.

He, drankje in de middag die zijn het lekkerst.

2 likes

Mooie trip! Blijft altijd leuk zo een verzorgd bezoek!
:beers:

1 like

Lijkt me geweldig om een keer mee te maken. Mis eigenlijk wel de wrist shots in je verslag.

2 likes

Super! Zurich naar Grenchen is nog best een eind rijden… Is jammer dat ik er zelf nooit geweest ben. Destijds mijn certificaat in Engeland gehaald, Breitling UK in Tunbridge Wells.

1 like

Die ben ik eerlijk gezegd vergeten te maken.
:blush:

1 like

Lekker hoor, en leuk verslag :+1::+1:

1 like

Nee was niet naar Grenchen maar naar La-Chaux-De-Fonds waar de in-house uurwerken gemaakt worden.

1 like

Wow, echt wel een leuke trip.
Veel bijgeleerd daar? :blush:

1 like

De spanning! :grin:

1 like

Had deze nog wel even op de foto gezet, mooi ding!!!

6 likes

OK! Ook mooi daar. Mooi museum daar ook, maar daar had je wellicht geen tijd voor… …is nog een stuk verder van Zurich vandaan… :wink:

1 like

Nee, niet geweest :thinking:
Jammer!!!

1 like

Leuk verslag van een mooie trip! Dank!

1 like

Dank voor het posten

1 like

Super gave ervaring Ben! Dat zijn de betere uitjes :smiley::+1: Natuurlijk benieuwd of er nog een ‘love at first sight’ tussen zat die we binnenkort kunnen bewonderen op jou pols :wink::star_struck:

3 likes

Bedankt voor je mooie verslag leuk om te lezen! Breitling :1st_place_medal:

1 like

Nou, ik had deze om en vroeg me even af of ik wel de juiste Navitimer heb gekozen.

:slightly_smiling_face:

3 likes