Vertraagt je horloge als je het draagt?

Dat is wat ze opgeven idd. Heb er meerdere gehad die bijna cosc liepen….

Houd ze ansoluut niet de hand boven het hoofd. Geef alleen aan dat ze meestal prima lopen. Uitzonderingen daar gelaten.

1 like

Spit het forum nog maar eens door, ik lees weinig positiefs hoor. :sweat_smile:

Sowieso; ik doe nogal eens GS kwarts-batterijservices. Valt me altijd op hoe ongelooflijk slecht de binnendeksels afgewerkt zijn. Ingebrande vingerafdrukken inclusief. Al een paar keer een stofje gezien op de wijzerplaat, ook; maar door de kastconstructie kan ik dat niet zonder schade verhelpen. Ook daar - my bubble has burst. :smirk: Vind ze best aantrekkelijk maar zal er nooit meer eentje willen hebben.

Dat zegt meer over de teneur hier dan over welk merk horloges dan ook.

Volgens mij is GS prima. En who cares about the binnenkant van een caseback.

Zeker bij een (ouder) horloge denk ik eerder aan een voorganger horlogemaker dan GS zelf.

Ik ook niet bij automaten en handopwinders maar wil wel graag dat ze voor- i.p.v. achterlopen.

Och. Mijn skx loopt -2. Daar kan ik wel mee leven.

1 like

Nee hoor, was 2 jaar oud. Levensduur batterij dus. And - I do care.

1 like

Vooruit of achteruit maakt niet uit, ik ben toch altijd te vroeg bij een afspraak. Gewoon op tijd vertrekken. :wink:
( liever een half uur te vroeg, dan 5 seconden te laat )

4 likes

Als je horloge teveel achter loopt vertrek je toch te laat :grin:

1 like

Ik lees veel mee op de achtergrond en het interesseert mij om te horen dat bepaalde uurwerken gewoon minder zijn. Vanuit jou heb ik al meerdere berichten gelezen over de mindere kwaliteit van uurwerken.

Gewoon puur uit interesse, wat zijn horloges onder de 2k waarvan je echt zegt: nou dat is nou degelijk en solide in elkaar gezet. Ik bedoel dit uit jouw oogpunt als horlogemaker.

9 likes

Ik wil best weten om welke horloges het gaan… modellen… plaaaaatjuuuhsss…

1 like

Wil ik nu ook wel weten. :grin:

2 likes

En nog een net als die oranje maar dan in groen en een maatje kleiner. Die laatste loopt 't meest achter.

Helaas blijft het tot dus ver een raadsel :wink:

1 like

Jammer.

@PeterLC, is het misschien mogelijk om de vraag van @Speedmaxter te beantwoorden?

3 likes

Nee sorry, dat is echt een “can of worms” en als ik een doodenkele keer zelf eens iets nieuws koop, zoals onlangs een Edox; is er toch ook weer van alles mis mee… …wat ik zelf dan maar fix.

1 like

Dus je koopt een nieuwe Edox, daar is van alles mis mee en ipv garantie te claimen, ga je zelf aan de slag? :thinking: Ik zou hem dan laten repareren of vervangen en weer met garantie beginnen, lijkt me een logischer weg? :slightly_smiling_face:

Jammer overigens dat je geen merken noemt die naar jouw expertise goed zijn, ik keek eigenlijk best uit naar dat lijstje als een soort leidraad. :pray:

4 likes

Dan fix it het zelf ja. Dan weet ik zeker dat het goed gaat en ik geen schade er bij krijg die er nog niet was. Dit geldt in het algemeen trouwens. En verder heb ik geen lijstjes paraat.

Ja ben een beetje kribbig vanavond, samen met iemand die een lelijke verrassing kreeg vandaag. Morgen meer daarover.