Vervalsingen

Ik heb de laatste tijd diverse filmpjes gezien waar een vervalsing naast het origineel werd gelegd.ik wist niet wat ik zag. Diverse bekende topmodellen waren met het blote oog absoluut niet van echt te onderscheiden. Uitsluitend na sterke vergrotingen zag je op de wijzers zeer kleine onregelmatigheden. Gold ook voor de uurwerken en bedrukking van de indexen op de wijzerplaat. Het ging in de filmpjes die ik zag om -uiteraard- Rolex maar ook Audemars Piquet, Omega en Patek Philippe. Er zijn dus bijzonder veel uitstekende vervalsingen in omloop. Om tot deze klonen te komen moet er toch wel een ontwikkelde industrie achter zitten met duizenden werknemers. Maar toch hoor je er nooit wat over. Ik heb dus geen idee waar deze bedrijven allemaal zitten. Je hoort vaak over China maar is dat ook zo? Ik zou het niet weten. Je zal maar voor 20.000 euro een nepper kopen. Hoe denken leden van het HF hierover?

7 likes

Dit mag eigenlijk niet besproken worden hier.

1 like

Ik geloof dat je dit beter weg kunt halen.

Het bespreken van replica’s is hier mordicus verboden.

Mocht je er een onderzoeksjournalist op willen zetten, schrijf dan eens naar “Opgelicht” of “NOS Stories” of zo. :slight_smile: Of vraag de Douane wat ze van deze industrie weten.

1 like

Alles dat wordt gemaakt door een A-merk, kan goedkoper worden gemaakt door een B-merk. Waarom zou dat niet gelden voor horloges?

Toch een verdomd interessant vraagstuk. Ik Sherlock graag,maar dit gaat me ook echt een beetje boven de pet!

4 likes

Ik twijfel of ik een kopie van mijn horloge moet kopen, ter vergelijking en als back up of voor het ruwe werk…

Nee

1 like

Uhh…
Gewoon de volgende stack van 20.000 pakken?

9 likes

Geloof me er zijn mensen die zien dit ook bij een origineel. Sterker nog via de reflectie van de uurwijzer zien ze onregelmatigheden aan de achterkant van de minuutwijzer.

3 likes

Dat valt mee hoor.
De regels zijn als volgt:
Niet toegestaan is: aanprijzing of afbeeldingen van replica’s, inclusief vermeldingen van sites of andere vindplaatsen ervan.
Er mag best over gediscussieerd worden zolang aan deze regel wordt gehouden.
Ik wil namelijk niet dat een zoekopdracht in google uiteindelijk leidt tot een replica op dit forum. Meeste topics zijn verwijderd omdat er dan toch afbeeldingen volgen …

28 likes

Ah oké, ik dacht dat dit ook niet mag, mijn excuses

2 likes

Je zal zien dat het best moeilijk wordt voor sommigen om zich aan die regels houden. :wink:

21 likes

Er zijn wel meer industrieën waar veel mensen werken, maar waar je nooit iets over hoort. Als je iets illegaals doet, dan is het voor de continuïteit niet slim om dit aan de grote klok te hangen :stuck_out_tongue:.

1 like

Meen je niet??
Wie is die meestervervalser?

3 likes

image

8 likes

Ik denk dat zich dit alles afspeelt in Drenthe :joy:

5 likes

niet doen…

Waarom?

daar heb je beaters voor :wink:

VERWIJDERD (verwijzing naar youtube filmpje)
Jur

Chinezen boeit dit niet, als maar geld oplevert.
Zogenaamd communistisch dit dat, misschien wel het meest kapitalistische land.

Alles draait om geld uiteindelijk en omkopig en corruptie is er overal.
Verschil is alleen dat in het ene land ze er slimmer mee omgaan en veel onder radar blijft. Terwijl ander er bijna open en bloot laat zien corrupt te zijn.

De eerste fatsoenlijke Patek Philippe nepper moet nog gemaakt worden hoor… allemaak zo ver van het origineel af.

Voor wat betreft Rolex neppers… kan dat topic over die Daytona met inruil van een Datejust 41mm weer geopend worden @jur? Dat was hoogst vermakelijk!

2 likes