Vervalsingen

Kan haast niet! Dat het exact wordt nagemaakt… buitenkant en wijzerplaat voor bijna 90 procent wel… Vaak zie je het alleen al aan de kroon die vaak te groot is dan het origineel… Maar het exact namaken van een uurwerk? No way… vooral niet bij een ap of Patek… Rolex daarentegen weer wel.

Backup voor het origineel?

Allereerst, stel je hebt 10 originelen en 1 back up, geeft toch wel een wrange smaak aan de hele collectie niet?

Ten tweede, bij een nepperd bedrieg je de belangrijkste persoon die er is…jezelf.

Daarnaast, een simpel horloge kan net zo interessant zijn als een duur merk zolang de eigenaar enthusiast is.

4 likes

Er zijn toch echt al een paar superreps die dichtbij komen. Dat zie je niet zo makkelijk aan de voorkant. Zeker niet als ze nog eens gemod zijn.

1 like

Het woord dat je zoekt?: https://nl.wikipedia.org/wiki/Staatskapitalisme

2 likes

Ik ook. Met als episch centrum Borger. :scream:

1 like

Dat is ook wat ik bedoel in de topic. En het valt gewoon op dat men steeds verder gaat en steeds gedetailleerder wordt in het vervalsen. Het is een serieus probleem. Het zou goed zijn als bv vanuit de Europese Unie sancties worden ingesteld tegen landen (Mogelijk China) als ze maar doorgaan met het verzieken van de markt door dit soort vervalsingen te dumpen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat een regering daar niets vanaf weet en al helemaal in een land als China. Volgens mij heeft iedereen -ook op het HF- er belang bij als hiertegen wordt opgetreden. Maar het zal wel ijdele hoop zijn.

1 like

Ik zou een brief schrijven!

5 likes

:thinking::star_struck:

Tussen de hunebedden :smile:

Hoezo. je weet zelf 100% dat je een nepper hebt. En ook waarom je die gekocht hebt…

1 like

VERWIJDERD
Verwijzing naar vindtplaats.

1 like

Daar verdienen ze meer met chrystal meth :scream:

4 likes

In China mag je een winkel openen en Rolex op de gevel zetten en neppers verkopen. Dat is toegestaan.
Daarom kopen de Chinezen zo veel horloges in het buitenland. Daar zijn ze (bv bij Gassan) gegarandeerd echt.

3 likes

In China betekend copyright letterlijk dat; het recht om te kopiëren. Merkenrecht bescherming e.d. kennen ze niet. Deels is die hele storm aan kopieën van Zwitserse horloges door de Zwitserse industrie zelf in de hand gewerkt.

Als je productie gaat verplaatsen, mensen gaat opleiden/trainen hoe horloges te maken, en toeleveranciers hebt die maar wat graag productiemachines e.d. leveren, dan is het een kwestie van tijd dat een Lolex eindelijk een Rolex wordt die niet te onderscheiden is van echt…

En het gekke is, Rolex heeft de hele productie zo’n beetje het beste in beheer van allemaal. Heb wel eens van een insider begrepen dat zij exclusieve contracten hebben met leveranciers van hun productiemachines dat die aan niemand anders geleverd mogen worden. In ieder geval qua specs en precisie e.d.

7 likes

Hahaha deze is leuk! :joy:

3 likes

Goede topic Joke. Dit vraag ik mij ook al een tijdje af. Wat ik mij ook begin af te vragen is: als de kwaliteit van de klonen een Rolex de echte evenaart ( en die klonen zitten er echt tussen voor een retailprijs van 500eur-1k) , waarom huren ze dan niet een paar Italiaanse marketingbureaus in om een (h)eerlijke-knalvuurwerk-oncurrentie met de Swiss-markt aan te gaan met eigen modellen? Dan zijn de Zwitserse horlogemerken als in de prijscategorie 500 eur -6K toch gedoemd om de onderspit te delven?

(Dit is precies de strategie die Kia nu aan het implementeren is met Duitse automerken)

Probleem is dat deze merken al een naam hebben en dus gegarandeerd verkopen.

En toch zie ik als er topkwaliteit is icm een flinke marketingbudget behoorlijk veel potentie om de markt van de gevestigde orde succesvol te betreden. Denk maar aan frisse merken als Bremont. Of dichter bij huis de Hollandse: Van der Gang/Frederique Constant/Fromanteel…

1 like

Ik snap je volledig. Toch is dit makkelijker en goedkoper geld verdienen. En waarom niet als je er als Chinees geen problemen mee krijgt.
De grote mensen die hier achter zitten komen waarschijnlijk ook liever niet in de schijnwerpers

Er zijn ook genoeg mensen die echte onderdelen in replica’s zetten.
Op den duur zijn ze echt nauwelijks meer te onderscheiden.

2 likes