Vervalsingen

Haha, hoe ironischer kan het nog worden:

Dus de Zwitserse horlogemerken gaan het pas echt moeilijk krijgen als er betere handhaving in China komt. Dan zijn de Chinezen genoodzaakt om de merkrechten te respecteren en op een eerlijke manier de concurrentie te winnen. Want laten we eerlijk zijn: als de kwaliteit “een constante” is, kan het westen lang-zal-die-leven niet concurreren met de Chinezen…
Hardop redenerend concludeer ik dat het in het belang van de Zwitserse horlogemerken is dat er slechte handhaving is in China. Dus het zou mij niet eens verbazen als hiervoor lobby-clubs zijn!

1 like

Ik zie het meer als een kans die de Chinese onderwereld nu pakt.
Makkelijk geld maken, niemand die ze aanpakt.
De mensen die deze business bestieren gaan nooit eerlijk hun geld verdienen.
Kost veel te veel moeite.
Dan gaan ze wel weer Nikes of andere rommel namaken.
Dit bestaat al sinds jaar en dag, als het zo simpel was hadden ze het waarschijnlijk al gedaan.
Als er iets is waar de Chinezen goed in zijn is het kopiëren. (Lees. Makkelijk geld verdienen)

En lees zelf even na; “als er betere handhaving in China komt”

Een land waar een mensenleven geen ruk waard is.

Dit is overigens geen aanval op jou, want ik snap je standpunt en beredenering.
Maar dit is helaas geen werkelijkheid.

Zie AliExpress. Je kopieert een merk, plakt er parnis op (wat nog niet eens een replica is, maar gewoon 1 van de 1000 legale plakmerken) en loopt binnen.
Er zijn meer mensen die geen Rolex kunnen betalen en een parnis kopen dan dat er mensen zijn die een Rolex kunnen kopen.
Eindstand verdienen ze hetzelfde of meer, aangezien ze geen ontwerp bureau, marketing etc hebben

Ach, een vervalst horloge, het is m.i. veel ernstiger als het om medicijnen of zelfs om onderdelen voor vliegtuigen gaat. Schijnt al op grote schaal te gebeuren :scream:

1 like

Ik dacht dat je persoonlijke berichten niet in het openbare gedeelte mocht posten.

Negeren of blokkeren.

1 like

Zoeff de gelukszoeker?

1 like

Geen idee wie zoeff is

Maar van mij mag die gelijk Poeff van HF

1 like

Moet dat hier?

Dit heb ik hier eens gelezen: https://www.horlogeforum.nl/t/dagbrakers-deel-2-van-06-00-tot-24-00-uur/250012/1912?u=dpvh

Of je zet hem gewoon op negeren… ik weet niet precies wat dat doet.

Tnx

De Rolex kenner die een fake gelijk spot?

2 likes

Wat mij toch wel verbaasd is dat namaak horloges gewoon worden aangeboden op tweedehands en zoekertjessites, ook al is het strafbaar volgens de Belgische (en wellicht ook de Nederlandse) wetgeving.

https://economie.fgov.be/nl/themas/intellectuele-eigendom/namaak/optreden-tegen-namaak-1

Ach ja , jammer dat het gebeurt, maar wat denk je van de kunstwereld, vol met valse picasso’s , herman broodjes etc etc
Ik weet van een bekend vlaams schilder zelf een vervalsing in een museum hangen. Dus je ziet zelfs de experten trappen er in.

Zijn teveel nep merken in de handel te verkrijgen waardoor je denk ik nooit groot kan worden.
Maar harken zal het zeer zeker zijn.

Collega van mij koopt via ali oid graag neppers in (omdat)

en je kan dan als optie gewoon kiezen om de originele merknaam erop te krijgen.
Dus, nep Rolex waar gewoon Rolex opstaat is via die sites gewoon mogelijk.

In Turkije heb ik een rondje gedaan in een nep Rolex zaak.
Buiten het nep om en het teren op andermans succes waren het degelijke en mooi afgewerkte horloges .
Kosten waren van 200 tm 500euro ongeveer.
Ook daar hadden ze elk model met of zonder Rolex merknaam aanwezig .

Ik vind wel interessant om de wereld van neppers uitgelicht te hebben.
Om te zien hoe goed of slecht ze zijn dmv goede vergelijkingen .

Ook snap ik dat dit

Maar ik vind dat uitgebreid neppers uitlichten erbij kan en mag horen.

Interessante stelling (en topic). Ik denk dat de echte liefhebber zoals hier op het forum onder geen beding een (heel goed gelukte) nepper wil. Want de wetenschap dat hij nep is blijft.

Maar gelijktijdig zoekt de liefhebber wel naar de spot on voor een zo’n laag mogelijke prijs. De kans dat je dan in zo’n nepper stinkt is dan zeker aanwezig. Een heel mooi horloge voor een prijs die te mooi lijkt om waar te zijn maakt hebberig. Als je denkt een Rolex Sub voor 1500 euro minder te kunnen kopen dan de marktwaarde. Dan kun je er donder op zeggen dat je zit te azen op een perfecte nepper. Om die reden worden ook perfecte neppers gemaakt. Dit is gewoon een mega verdien model. Maak een perfecte nepper voor 300 euro kostprijs en verkoop hem voor duizenden euro’s aan een hebberig persoon die denkt dat hij spekkoper is.

Dan heb je ook nog een hele trits bijna perfecte neppers. Hier prikken we als liefhebber vrij snel doorheen want de “oneffenheden” vallen ons wel op (als je een horloge wilt kopen) Deze horloges worden ook niet gemaakt om ons liefhebbers voor de gek te houden. Maar zijn gewoon kraaltjes voor de patjepeejer die met een duur merk wil pronken zonder daar fatsoenlijk centen voor te willen betalen. In de snelheid zie je ook niet dat het nepper is. Ideaal voor in de kroeg of op terras om te laten zien dat je een dikke vette Rolex hebt. Dit is ook een van de redenen waarom je ze zoveel ziet. Je denkt iemand met een echte Rolex te zien maar 80 procent is gewoon nep.

Als laatste heb je de slechte replica’s. De Turkse bazaar horloges die je hier regelmatig op het forum voorbij ziet komen onder de noemer een erfenis van opa. Of gevonden in de schoenendoos op zolder.

Al met al is het een miljarden industrie. In stand gehouden door kinderarbeid. En wanordelijk toestanden drijvend op een vlot van totale criminaliteit.

Maar paradoxaal genoeg zijn wij als liefhebber zelf debet aan deze criminele industrie.

Want als er geen liefhebberij en passie voor dure horlogemerken zou zijn dan zou de criminele industrie geen energie er in stoppen. Merken draaien nu eenmaal op en om status.

3 likes

Omdat daar in Europa wetten tegen zijn…

image
Is geen

En deze:


Mag je in Europa niet verkopen als deze:

Ook niet met goede marketing

We kunnen China wel enorm de schuld geven, maar ondertussen laten wij (EU) het gewoon gebeuren. Dan bedoel ik niet alleen het importeren, maar gewoon het grootschalig aanbieden op de bekende websites. Op Marktplaats staan verkopers die al honderden replica’s hebben verkocht en jaren lid zijn. Niemand doet er wat tegen. Marktplaats niet en justitie niet. Sommige zaken kan je inderdaad beter bij de bron aanpakken. Echter, hebben wij volgens mij echt eerst nog wat achterstallig onderhoud in ons eigen systeem te doen.

4 likes

Tja…“De waarheid kennen” is niet hetzelfde als “ niet bedriegen”.

Mijn stelling: Als ik bang ben beroofd te worden als ik een avond ga stappen (en dat kan ik me heel goed voorstellen) en als voorzorg een nepper merk X draag, dan draag ik liever geen horloge.

En weten de berovers dan ook op afstand of het een nepper is?
Of wordt je alsnog beroofd?

Ik doe deze wel om.
Dan wordt ik vast niet beroofd. :joy:

De originele Konstantin Chaykin Joker kennen ze waarschijnlijk toch niet.

9 likes