Vervalsingen

Ik denk dat je even de goeie KIA erbij moet pakken. :wink:

2 likes

Wat mij ergert zijn mensen die de nepindustrie goedpraten en/of er geen kwaad in zien om een replica te kopen. Los van het feit dat ik het vrij zielig vind om met zoiets te lopen, gaat er een enorm crimineel netwerk achter schuil van uitbuiting, belastingontduiking en afpersing.

9 likes

Inderdaad! De aanslagen in Parijs een aantal jaar terug zijn bijvoorbeeld volledig gefinancierd door handel in namaak artikelen. Dus buiten het feit dat je jezelf en de wereld voor de gek houdt als je zoiets koopt, draag je ook daar aan bij. Fijne gedachte om je pols!

1 like

Op een computer render zien alle auto’s er het zelfde uit. :wink:
Als je die auto’s in het echt naast elkaar zet, is er wel degelijk verschil.

Wil niet zeggen dat het niet erg goed gaat met merken als Kia en Hyundai. De bouwkwaliteit huigt bv Volkswagen ook al in de nek.

Maar een Kia met een BMW vergelijkne, is andere koek. Behalve de Kia Stinger dan.

1 like

Ik had laatst in een andere thread hier een screen shot op MP van de nieuwe Omega’s van die dag. Vrijwel alles was een replica!

Bij mijn Rolex(en) zoooooo vaak de vraag gehad … is dat een echte?
Alleen daarom is een Panerai al leuker :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nog nooit meegemaakt. Wellicht verwacht men bij mij wel dat ze echt zijn…:stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

7 likes

Ik zie soms aan de persoon dat het horloge dat ie draagt nep is.

1 like

Ik zie er inderdaad wel een beetje fout uit :stuck_out_tongue_winking_eye:

pxp_2019_08887_1_6

4 likes

Ik heb op televisie gezien van een zogenaamde Rolex bende. Die vragen niet eerst of je een echte hebt of niet. Ze slaan je eerst neer, pakken dan je horloge af…

Ff zonder fratsen, het plezier van genieten van een mooie horloge is wel minder geworden na die beelden.

Vervang 300 door 600 euro, en nepper voor ‘echte X’, en het geldt nog steeds. Dit is natuurlijk ook de reden dat ze dit doen, het echte merk betaalt de marketing en zet de prijs. Het nepmerk levert intussen bijna vergelijkbare kwaliteit, en strijkt de marge op.

Ik maar één keer. Meteen afscheid genomen. Jammer. Het was een mooi horloge, maar de lol was er af.

2 likes

Hahahaha ja dat kan ik me wel een beetje voorstellen. Aan de andere kant, je draagt hem toch voor jezelf? Je beeld van je horloge verandert toch niet omdat iemand anders twijfelt aan de echtheid?

Ik stel het gewoon niet op prijs als mensen me vragen of ik een fake horloge draag. En daarbij, die Rolex, dat was ook een beetje een fout pleziertje.

2 likes

Volgens mij heb ik het al eens eerder geschreven hier maar sinds ik Rolex draag (kleine 4 jaar) in m’n vrije tijd is met dat nog nooit gevraagd. Ik draag ze niet alleen binnenshuis hoor, maar bijv. ook in Amsterdam of tijdens vakantie.

1 like

Los van die curieuze taalfout: in Borger kan inderdaad alles.

1 like

Nee hoor, alleen zie jij het anders.

Episch centrum als in " groots, spannend, opwindend" Borger.

1 like

Zou al te gek zijn mocht je er niet mogen over praten. Da’s een beetje je hoofd in 't zand steken, en onmiddellijk ook de kans verhogen dat een member hier onbewust een fake koopt.

Als hier geen fakes worden aangeboden is die kans nihil.

Daarnaast is er een hele sectie waar je bij twijfels een topic kan aanmaken om leden de echtheid te laten beoordelen. Wordt een nephorloge geplaatst, wordt hij natuurlijk vrijwel direct verwijderd nadat duidelijk is geworden dat het een nepper betreft.

@Jur is het wel toegestaan te linken naar aangeboden fakes die hier ooit zijn aangeboden? Weet zo niet of die mogelijkheid bestaat,of ze überhaupt gearchiveerd staan en/of het toegestaan is. Gr.