Vervalsingen

Nee, nee beëindiging van de discussie wordt het topic in principe verwijderd.
Die actie moet nog plaatsvinden trouwens.

Zeker dat er niet Relox op staat? :wink: :joy:

1 like

We moeten alleen niet met het boze vingertje naar China en de makers wijzen… als er (in het beschaafde westen) geen kopers zouden zijn dan maakten ze daar niets na :joy:

1 like
5 likes

Ik vind t ook tricky. Eerst zag je v verre dat t niet klopte, daarna v dichtbij, en nu twijfel je nog met n loep erbij :face_with_monocle:

Daarbij worden zelfs papieren, dozen en zelfs omdozen nagemaakt om het authentiek te laten lijken :see_no_evil:

Als je een goede replica van een horloge kan maken dan lijkt mij dat het maken van de verpakking het minst moeilijk is.

1 like

Op de grote Horlogebeurs bijv. München, zijn alle papieren en dozen te koop alleen toen ik daar een foto van wilde maken werd mij dat ernstig afgeraden door de standhouder…

1 like

Dat is niet waar, er staat een video op YT met een vergelijking waar je toch echt heel goed voor moet kijken…

1 like

Ze zijn allemaal te dik en dat is meestal het meest opvallende aan replica’s

Een replica wordt altijd gekocht door een pauper die juist wil voordoen of dat hij duizenden euro’s aan een horloge heeft uitgegeven. Dat ze nu zo goed zijn is niet om de bewondering van kwaliteit, maar om niet door de mand te vallen.

3 likes

Waren voornamelijk jonge jongens of zeg ik nu iets heel engs :joy:

1 like

Dit onderwerp lokt altijd een hoop reacties uit. Mensen met een veel nagemaakt horloge voelen zich benadeeld en bestempelen kopers van namaak als zielig/triest/arm enz.

Ik ben persoonlijk enorm geïnteresseerd in wat een horloge maakt tot de kwaliteit die het uitstraalt of dat je meteen voelt als je hem beetpakt. Om die reden heb ik ook wel een paar neppers die ik veelvuldig uit elkaar haal en weer terug in elkaar zet om ook het horlogemaker te oefenen, al zou ik ze nooit op dit forum plaatsen. Daar zijn andere plekken voor.

Vind ik het oké dat er zoveel wordt nagemaakt? Nee. Vind ik dat sommige merken er zelf om vragen? Jazeker.

En het argument dat mensen zichzelf en anderen voor de gek houden… Tja, wie houdt zich nou meer voor de gek, iemand die voor 4-500 een replica Submariner koopt waarvan het overgrote deel van de bezitters van een echte niet zou kunnen zeggen of hij nep is, of iemand die ver boven retail betaald voor een echte?

Neem dit voorbeeld van de Philips veiling: 27k CHF voor een pepsi…

4 likes

Dan zou ik als ik jou was alleen maar bij officiële dealers kopen, want als je het zo bekijkt kom je nog voor veel vervelende verassingen te staan… Er zijn zelfs van Patek Phillippe uurwerken ( 324SC ) 1:1 replica’s.

1 like

Er gebeurt van alles daar onder de Hunebedden😉

1 like

VERWIJDERD
Graag de regels even lezen.
Jur

1 like

En nu gaat het topic gesloten worden :+1:t2:

Er morgen geen links naar afbeeldingen van games geplaatst worden. Ook niet als deze in een artikel zitten.

1 like

De PAM staat zeker in de top 3 van populaire replica’s

1 like

Het ging zo goed …

Er is er altijd weer 1 bij hé die zorgt dat dit word gesloten 🥳

1 like

Beetje dom hè?

1 like