Vervalsingen

Bijdrage verwijderd en weer verder…

6 likes

:joy: :joy: :joy:

Heb jij geen hart meer voor horloges? Hoe is dit een overweging man?

Niet doen. Koop er dan iets stevigs bij, een Seiko ofzo.

3 likes

Ja, er stonden 2 steden vermeld in het artikel. Geen winkelnaam, noch een online site.

Maar het zal gaan over die ene foto aan het begin van het artikel. Spijtig want het artikel van Forbes was wel interesant.

Dura lex, sed lex. Dus sorry.

1 like

Of just wel, ik vind hart voor horloges juist om de techniek gaan… En daar kan je bij zo’n namaak ding een heleboel van leren🤷🏼‍♂️

Kennelijk ben je daar niet gevoelig voor…

Misschien wel voor het argument van de smerige wereld die achter de replica’s schuil gaat?

3 likes

Is niet schijnt, maar gewoon de realiteit. Net als parallelle import en dergelijke. Of wat men in Turkije gewoon bij de drogist koopt in Nederland slechts via een voorschrift van de huisarts gekocht kan worden. Als er geld aan te verdienen is, zijn er mensen, landen die er graag van mee genieten.

Mea culpa broeder :-):innocent:

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Never nooit geen replica vanwege de illegaliteit.

Voor sloopwerk koop ik wel een Seiko, microbrand of g-shock.

Als ik uurwerken wil demonteren, demonteer ik wel een afgeramde vintage… een vostok of koop ik een los uurwerkje.

1 like

Speelt zeker mee.
Als men mij met mijn Seiko spot, zegt men ook: die is zeker wel echt.

Hee, m’n trouwkostuum!

2 likes

never nooit geen=altijd wel!
:rofl::sunglasses:

1 like

Nee hoor.

2 likes

Kan iemand mij eens uitleggen wat de achtergrond/reden is waarom je niet naar een replica mag linken om te waarschuwen dat het nep is? Is dat iets juridische of wat zit daar achter? Stukje historie dat ik duidelijk mis.

Deze neppers komen dan in de Google resultaten en worden gelinked aan het horlogeforum en dat is wat er voorkomen wil worden…

2 likes

Big Google is watching you…

1 like

ff al je cookies in de browser verwijderen en of uitloggen bij google. Als je het dan weer probeert krijg je heel andere resultaten.

Ik krijg deze overigens :slight_smile:

Valt tegen hoor.

Incognito venster, achter VPN, complete browsergeschiedenis en cookies gewist en dan komt ie nog op de 4e plaats bij de zoekterm horloge vervalsingen!

3 likes

Ayyy
^^

Blijft toch wel een pakkend onderwerp voor horlogeliefhebbers, ieder vanuit zijn/haar eigen invalshoek.

Ik ben bijvoorbeeld veel bezig met vintage horloges. Daar is het risico op een nepper klein (veel patina-gerelateerde zaken zijn erg lastig na te maken). Aan de andere kant is het risico op aftermarket-onderdelen op je echte vintage horloge weer veel groter. Met name bezel inlays vind ik echt heel lastig. En ook de vraag; wat is er in het uurwerk vervangen door (vaak kwalitatief goede) onderdelen van algemene merken? Hoe erg is een redial op de originele wijzerplaat? Hoeveel mag er vervangen zijn om het horloge nog ‘authentiek’ te noemen? Blijft interessant voer voor discussies.

Ander puntje: high end replica’s worden hier vaak in verband gebracht met oplichting. Dit komt ongetwijfeld voor. Toch denk ik dat de meeste high end replica’s niet worden gekocht door slimme oplichters, maar vooral door mensen die zelf graag een zo goed mogelijke replica dragen.

my 2 cts

1 like

Ik had “deze week” geselecteerd.

1 like