Vervalsingen

Het gaat er niet om wie ze uiteindelijk koopt natuurlijk, maar om het proces dat daaraan voorafgaat.

1 like

Deze mensen zitten dagenlang op zn krukje te zwoegen voor een hongerloontje zodat Piet en Jantje het mannetje kunnen zijn met hun replica’s


3 likes

To be fair, dat gebeurt bij al onze kleding toch ook?

4 likes

En hier zijn ze nog volwassen


En dat is nog maar het begin van de keten.

Ik word eerlijk gezegd onpasselijk van iedereen die dit probeert te bagatelliseren.

5 likes

Als je verstandig bent en ook maar een beetje onderzoek doet kan je bij veel kleding dit hele process ontwijken.

En @tompj ik ben het helemaal met je eens.

1 like

Ik hoop het, ik ben het er natuurlijk mee eens dat het schandalig is. Mijn punt was meer dat ik me afvraag hoeveel we ervan weten wat er daar in Azië gebeurt, en vooral van grotere merken. Ik denk dat we minder weten dan we denken. Criminaliteit is in mijn ogen een groter probleem bij namaak dan de arbeid. Als het anders ligt zou ik het graag horen.

Waarom vragen ze het dan aan je? Ik krijg die vraag nooit.

Kijk de criminaliteit zit hem juist in het feit dat mensen echt letterlijk uitgebuit worden tot aan slavernij aan toe om die dingen in elkaar te zetten


Ik vind ze wel blij kijken, mooie pakkies an, leuke petjes op, mooie arbeidsplekken. Prima toch?

Die foto was genomen bij Foxconn, lees maar eens hoe het daar is.

2 likes

Het was enigszins sarcastisch bedoeld. Reden temeer om ervoor te zorgen dat de Chinezen de economische macht in Europa en/of Oost-Europa niet in handen krijgen. Iets waar ze hard aan werken.
Back to on-topic.

3 likes

Ik heb het niet gevraagd, maar het ligt vast aan mij. Ik ben een heel benaderbaar persoon.

En het is maar Ă©Ă©n keer gebeurd, hĂš. Dat was voor mij genoeg.

Illegaal-Kopie-namaak komt overal voor of het nu horloges zijn of medicijnen, mondmaskers of OEM vliegtuigonderdele.n

Ik heb 25 jaar in de CD en DVD industrie gewerkt, het eerste jaar werd er fl 2,50 per CD verdiend.
Ik spreek nu van 1988.
Het laatste jaar was je blij met 0,01€ winst per schijfje. De reden die daarvoor waren oa.

  • proces verbeteringen met hoge investeringen
  • partijen die geen rechten afdroegen aan BUMA/STEMRA (illegaal)
  • partijen die in het Oostblok zwaar gesubsidieerd werden om tech industrie binnen te halen
  • machine leveranciers die in AziĂ« complete fabrieken inrichten in 10-voud met NL die helemaal niets afdragen en de markt overspoelen met illegale producties voor een kwart van de winkelwaarde
  • cd en dvd copy stations die mensen thuis hadden in hun pc
  • goedkope nog te branden Cd’s met kopieer heffing voor de muziek industrie (niet de producenten )
  • Downloaden via torrentsites

2013 einde industrie

Overheden hebben zich daar nog niet 1 seconde druk om gemaakt. (het hun prioriteit niet)

3 likes

Beter geregegeld dan in menig slachthuis alhier :scream:

ook sarcastisch bedoeld, maar ja dat zijn maar dieren en geen horloges :grimacing:

Zitten die 2 op HF lucas?

De allergrootste reden van het cd schijfje was gewoon internet. Downloads. Betaald of onbetaald.
Kazaa, Limewire, torrents, daarna Apple Music.
Veel mensen weten dit niet, maar Apple Music heeft wel de producer/schrijver/componist/sessiemuzikant het graf ingeduwd. Hoe?
Voor pakweg 2003, maakte ik een liedje, dat kwam op cd single. Op de voorkant het hoofd van de artiest, op de achterkant: Schrijvers, producer, studio, mix engineer, name technicus, studio etc etc
Toen Apple Music gelijk zo hard uitkwam, zag de consument alleen nog net hoofd van de artiest en was het Google die uitkomst moest bieden bij de rest van de info, als daar naar werd gezocht. Een opkomend artiest die op zoek was naar een producer, studio of wat voor andere muziek professional dan ook kon niet zomaar uitdokteren wie wat had gedaan voor welke artiest voor welke productie.
Ach. Ik word oud.
Ik gaat het zeggen? Ok Boomer?

4 likes

Ik ben eerder benieuwd welk nummer jij hebt uitgebracht :grimacing:

Dat begon voor mij bij de CD. LP’s kwamen vaak met info op de hoes of een inlegvel. Geweldig! Op een gegeven moment herkende je gewoon namen van ingehuurde spelers en zo. En dan zetten je zo’n LP op en begon je te lezen. Kant B en verder lezen. Met de CD begon het ‘skippen’ en daardoor ook minder lezen.

Ik merk nu dat ik op Spotify nog vluchtiger luister. Ah band XYZ heeft een nieuw album uitgebracht. Dan draai ik eerst de hitjes die ik dan in een afspeellijst zet. Vervolgens luister ik een keer het hele album, als de band geluk heeft. En dat was het wel zo’n beetje.

Ja Nils, dat heb je toch zelf in de hand!

Ja klopt wel maar ik heb dus geen zin meer om alles inderdaad op Google op te zoeken.

Laatst weer 100 LP’s van iemand gekregen. Die ga ik eens even op m’n gemakkie bekijken en sorteren en beluisteren.

1 like

Haha same.

Ja uiteraard. Daar zijn we al zo aan gewend, truien voor 10 euro en na 1 seizoen gooi weggooien.