Verwachte waardestijging horloges?

Een gouden (18k) horloge van een gerenommeerd merk. Al was het maar alleen vanwege het goud.

1 like

Invicta zou ik in investeren

4 likes

Lees eens het boek “Extraordinary Popular Delusions and the Madness of Crowds” van Charles Mackay (1841). Je hoeft niet het hele boek door te lezen, hoewel het absolute aanrader is. Maar lees in ieder geval de 3 behandelde “Economic Bubbles”. Een daarvan gaat over de tulpenbollenmanie in 17de eeuw.

Pak dan eens een overzicht erbij van de prijsontwikkeling van gebruikte horloges over de jaren. Kijk naar Rolex, maar ook naar “mindere” merken.

Kijk dan ook eens naar de ontwikkeling van de nieuwprijzen over de jaren.

Beschouw de vaak totale disconnect tussen productiekosten en de verkoopprijzen.

Denk dat aan wat je vaak hoort op de radio als waarschuwing: behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Denk dat velen op termijn van een koude kermis terugkomen :wink:

Niet erg als je het horloge gekocht voor het gebruik, maar als belegging?

Quote uit het boek: “Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.”

7 likes

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een RVS horloge en 24K goudbaar

4 likes

Zoals gezegd kan niemand in de toekomst kijken, alleen denk ik dat het niet gunstig is als een bekend merk overgenomen word door een " slechter" merk, zoals steeds vaker gebeurd. Ik zet mijn geld op de oude modellen van Certina.

1 like

De Certina duikers zijn misschien nog wat ondergewaardeerd, inderdaad.

1 like

Ik zie het allemaal heel helder,
 Ik kan je aanraden om te beleggen in:

Tudor BlackBay (zwart en rood)
Seiko premier Quartz chrono (two-tone)
Ball engineer II Marvelight
Seiko Sumo (vorig model, zonder de X van Prospex)
Tudor Pelagos
Sinn UX
Sea-Gull Dragon King (nr 92 als je daar je handen op kunt leggen)
Tactico Anko
Seiko monster 1e generatie
Mondaine Quarzen
Panerai 111

Het betreft hier mijn vaste overtuiging; satisfaction guaranteed!
Doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen!

4 likes

En ĂĄlles met titanium. Ook Bocca.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Gelukkig heb ik net een Certina 1st Generatie weten te bemachtigen:

8 likes

Volgens http://www.vintagecertinas.ch/ hoort deze niet écht bij de duikers :wink: - De versie met duikring wél. Verder apart en inderdaad zeldzaam horloge. Zou ik ook niet laten liggen denk ik

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Deze steinhart Ocean Vintage Military 1st gen heb ik ook nog liggen. Moet helaas plaats gaan maken voor mijn 2e Oris horloge. Maar wat een geweldig horloge is dit zeg. Huidige Marktprijs (Marktplaats en Ebay) stijgt ver boven de nieuwwaarde uit. Dus tot nu toe, een goede investering gebleken.

1 like

Ja klopt, die met de duikring is bijna niet te vinden (1 persoon op instagram heeft er één). Desalnietemin, is het horloge erg zeldzaam en zal er dan ook anders uitzien, als het een servicebeurtje heeft gehad.

2 likes

Dat klopt; eind jaren 50 zagen veel horloges er zo uit tot dat Rolex kwam met de submariner.

Your welcome

1 like

Het zou voor sommige merken mogelijk ook behoorlijk snel kunnen gaan,
stel dat de verzamelaars in de VS of China opeens de kolder krijgen en
een of ander vaag Swiss made merk van voor de quartz crash beginnen te waarderen dan zou je voor een paar tientjes mogelijk op korte termijn
een leuke winst kunnen maken, maar of je er van op wereldreis kunt ?

1 like

Ja, die is erg cool (en die met duikring idd nĂłg cooler). Goede aanwinst! :thumbsup:

1 like

ben ik nou de enige die door de onterechte spatie denkt aan wiskunde (verwachte waarde) bij het stijgen van horloges?

:frowning:

2 likes

Ik denk dat merken met in-house uurwerken allemaal verzamelbaar zijn en ook steeds prijziger zullen worden

2 likes