Omdat ik er 1 in portefeuille had inmiddels niet lucratief verkocht!
We zijn 6 jaar verder, zie de prijsstijging van Rolex, dak gaat eraf. Ik heb het idee dat ernog geen einde komt aan mechanische klokken. Zie ook de hype met vooral jonge verzamelaars die zich rap naar de winkel voegden om een Speedmaster/Swatch te kopen?
Ondertussen hebben we ook een enorme inflatie dus je kunt je afvragen of je wel praat over een waardestijging of over een geldontwaarding…
Dat zijn geen verzamelaars…
Een PP, AP of Rolex die in sommige gevallen 30-40% stijgt in een jaar, ja, dan overstijg je inflatie.
Zelfs met een stijging van ‘maar’ 10% overstijgt nog maar net de inflatie, maar doet al meer dan op de bankrekening. De aandelenmarkt levert ook niet meer op dan die 10% gemiddeld. En van het horloge heb je nog plezier ook, tenzij je zo’n pannenkoek bent die het enkel in de doos opbergt.
Rolex heeft nog nooit een klok gemaakt
Mijn horloges stijgen over het algemeen in intrinsieke waarde, de rest is koffiedik kijken.
Speculeren houdt altijd risico’s in, dit geldt ook voor Rolex. Wat die zullen doen over 10 jaar, als ik dat zou weten koop ik alleen nog maar Rolexen
Jawel, verzamelaars van geld
Via de AD?
Hehe slimmerik, bij wezen van spreken natuurlijk , Maar AD kan ook betekenen via achter deur
Dat is het ook. Niks is zeker, en als iemand denkt het zo zeker te weten: Steek al je centen er maar in.
Gelukkig kunnen wij hier van de horloges genieten, ongeacht waarde stijging/daling. Dat gezegd te hebben, ook ik zie mijn horloges liever stijgen dan dalen. Maar niet te veel hoor, anders worden nieuwe aankopen zo onbetaalbaar
Dat denk ik ook
Mensen vinden het interessant om hun geld vooral niet op de bank te laten staan
Er wordt druk geïnvesteerd in oldtimers, kunst, sieraden, vastgoed, crypto etc etc
Inmiddels (6 jaar) zijn ze ruim 300 dus je hebt gelijk gehad.
€100 in zes jaar, dat is een mooi rendement!
Besef als je destijds een nieuwe sarb033 had gekocht, of een sarb37.
50% rendement in 6 jaar. Had je je geld belegd in de grootste Nederlandse bank, ING, had je 15% verloren
Op een Japanse verkoop site vragen ze inmiddels al €600 voor een “nieuwe” 007. €300 was ie een jaar of 2 geleden al.