Verwachting/ kwaliteit bij werkzaamheden horloge

Ja dat is onzin natuurlijk. Dat kan ik ook niet maken :joy:.

Niet te druk om maken. De situatie is vervelend, maar soit. Niet meer naar deze dealers toe. Althans, niet voor deze klussen. Dat is de ā€˜les’.

1 like

Het is prutswerk, ik zou er erg boos om worden. Maar als ik je goed begrijp dan heb je hem via de post geleverd gekregen, en ben je er daarna meer naar een juwelier gegaan die je goed kende, maar die het horloge niet geleverd heeft? En daarna naar een Longines retailer die het horloge ook niet geleverd heeft?

Alhoewel het prutswerk is, sta je dan toch niet zo stevig in je schoenen denk ik. Het is niet dat de leverancier dit gedaan heeft. Maar je hebt zelf twee dienstverleners uitgekozen die dit verknald hebben. Nog steeds erg kut en heel jammer. Maar ik denk dat je er hoogstens een 50/50 uit haalt voor een paar nieuwe schakels.

Maar het is wel erg balen voor je. Ik doe het altijd zelf, met plakband tegen het uitschieten. Zo voorzichtig mogelijk.

1 like

Jezus wat kut.

Het probleem zit hem er ook in dat je ergens een horloge koopt (waarschijnlijk vanwege de prijs) en die dan elders op maat laat maken, waarna mislukte poging een derde zaak in beeld komt. Lastige claim.

Dit is echter wel naar. Met een trillende hand en slecht passende schroevendraaier is je band aardig mishandeld.

Ochja, beetje poetsen en door. Volgende keer naar de horlogemaker of gewoon bestellen bij de betere zaak en het houden bij 1 of max 2 partijen waarmee je een overeenkomst hebt.

1 like

Dan ligt de verantwoordelijkheid bij de lokale partij. Die moet gewoon een set links bestellen. Jouw probleem is dat er twee lokale partijen bij betrokken zijn. Wie heeft nu wat veroorzaakt, en hoe?

Dit kan niet zo zijn bij een nieuwe levering, maar de keten is te complex.

Ik vrees dat je, eea nog eens gelezen hebbende, gewoon over de bietenbrug moet en zelf vijf nieuwe links bij Longines moet bestellen, of…

Bel Dik Wakker eens in Emmeloord, of een andere polijster in de buurt. Die kan de links ook wat bijwerken als het je stoort.

Sorry, ik had uit een andere post begrepen dat het naar de klant opgestuurd was, maar de oorsprongs post nog eens gelezen hebbende: Verantwoordelijkheid van de dealer / juwelier, maar een puinbak van partijen.

1 like

Deze halen. Eff poetsen. En weer genieten van het horloge en de volgende keer gewoon lekker rustig zelf de links eruit halen.

3 likes

Jij begrijpt het. Bedankt voor je goede reactie. :grin:

2 likes

Het horloge is op order bij Longines besteld. Weliswaar wat goedkoper dan de adviesprijs. Maar het is geen koopje.

Bedankt voor je reactie :grin:.

1 like

Neen, klopt… maar als je AD bent van Longines en iemand komt met een nieuwe Longines langs, ergens anders goedkoper gekocht, dan sta je er al heel anders in voor je er nog maar aan begint. Snelle klus?

? Verkopende partij heeft toch geen schade aangebracht?

Even polieren en klaar zou ik zeggen…

Zijn dit wel schroeven trouwens?

2 likes

Volgens mij zouden de meeste horlogemakers met een polijstblok dit makkelijk moeten kunnen herstellen voor een spreekwoordelijke appel en ei. Polished en je hoeft niks af te plakken want je kan het hele vlak meepakken. Daar hoef je niet direct voor naar ā€œThe Big Gunsā€.

Edit 2: maar koop nou eerst maar een blikje Cape Cod en ga daar mee aan de slag. Met die hoogglans LLD wil je dat toch in bezit hebben, zeg ik als ervaringsdeskundige.

Edit: ik zie wel dat je op de Longines site de band voor levering op maat kan laten maken. Waarom heb je dit eigenlijk niet gedaan?

3 likes

als er 6 schakels uit zijn, dan moeten er toch wel een paar onbeschadigd zijn? gebruik deze om de verneukte exemplaren uit de band te vervangen, de rest (laten) polijsten. Blijf weg van juweliers, deels heb je dat goed gedaan door online te kopen, zoek een gedreven hobbyist of gewoon een gedegen horlogemaker om dit te doen. Of investeer een paar tientjes voor goede schroevendraaiers of een band inkort setje, plakband en Cape Cod. Zoek even op YouTube uit hoe het moet, genoeg te vinden.

2 likes

Geen schroeven. :grin:

1 like

ALS HET SCHROEVEN ZIJN ZIET DE GLEUF ER ME WEL ERG ONDIEP UIT.
@Pjotr werpt hier samen met@BMWX6M wel iets op om even te overwegen.
Word er elders niet ook een richtingspijltje vernoemd?

1 like

Pijl wijst naar beneden. Het oppervlak wat beschadigd is, is de onderkant, dus ook beneden. Hier ligt die dus op als de pin eruit geslagen wordt.

1 like

Sorry maar nu kom ik helemaal in de war .Een pijl geeft toch aan dat er klempinnetjes inzitten?
Vanwaar is er dan sprake van schroefjes?

1 like

Ik heb hier een heel handig aliexpress tooltje voor om dit met beleid te doen. Slaan lijkt me niet de goede methode. Met een beetje plakband en vilt gaat het al jaren zonder enige beschadiging.

Metalen horlogereparatietool Horlogeband aanpassen met horlogepin Bandarmband Link Pin Tool Remover Gemakkelijk te verwijderen Aanpassen - AliExpress 1511

1 like

Tikken is slaan met beleid.

2 likes

Met een setje als dit, kom je voor €10 al een heel eind

1 like

Wat een prutser. Mag ik dat zeggen hier op het forum?! Pushpins is soms vervelender, maar als je een horlogeband aanpast dat niet van jouw is, doe dan even tape over het schakeltje. Ik vind het nu de kunst om het schroefje clean en strak te laten. Band niet beschadigen, dat is kinderspel onderhand voor mij.

2 likes

@iedereen

Bedankt voor de reacties. Maar het op maat maken van horloges wil ik mij überhaupt niet aan wagen. Wellicht als ik me ooit verveel dat ik me wat meer ga verdiepen. Maar ik heb dergelijke setjes zoals hierboven beschreven ook vaak gezien waarbij het niet goed ging of het niet lukte.

Inmiddels heb ik een nette reactie mogen ontvangen van de retailer. Hij verzoekt om langs te komen en te kijken naar een oplossing.

Volgens de retailer was hij hier niet van bewust aangezien ze een kunstof houder gebruiken om het horloge op maat te maken.

Ja zeg het maar. Ik ben er niet bij geweest. 1 ding weet ik zeker. Het was splinternieuw en de retailer heeft zelfs de moeite genomen de verschillende stickers en folie te verwijderen. Dus hij weet ook dat die nieuw is/ was.

3 likes