Verwachting/ kwaliteit bij werkzaamheden horloge

Maareh…

1 like

Omdat ik niet weet hoeveel schakels eruit moeten en hun niet op afstand dat kunnen zien. Ik moet ook voelen hoe een horloge zit. In het verleden heb ik ook twee of drie keer schakels ter plekke laten verwijderen en terugzetten. Omdat ik dat gevoel wil hebben.

2 likes

Deze snap ik toch niet helemaal:

En een template om te knippen en plakken:

https://api.ecom.longines.com/media/wysiwyg/pdf/longines-sizing.pdf

Of is ie niet direct via Longines gesourced?

1 like

Gast :joy:. Ik zeg toch dat ik niet weet hoeveel eruit moeten? Op een Breitling is mijn pols lengte weer anders dan op een Omega. En t verschilt ook nog eens per type horloge en schakel. Als ik mijn horloges naast elkaar leg hebben ze allemaal een afwijkende maat. Weliswaar dicht bij elkaar, maar allemaal 1-2 schakels afwijkend.

Zo helder? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja hoor, blij voor je dat het fatsoenlijk wordt opgelost. Veel plezier met je LLD.

2 likes

Alles is wel gezegd denk ik, maar ik zou ook adviseren om een setje te kopen om het in het vervolg zelf te doen. Desnoods oefen je met dit setje in eerste instantie op losse links die je van diverse horloges hebt liggen voordat je een gloednieuwe band uit elkaar timmer.

Verder hoop ik in ieder geval voor je dat het op een nette manier zal worden opgelost en dat je kan gaan genieten van je NA!

1 like

is dit de originele band? want logines banden hebben op de legend divers altijd pins volgens mij

1 like

Ja tuurlijk :joy:. En het zijn ook pins.

ah leek net schroeven!! sowieso belachelijk dat longines nog pins gebruikt voor het geld.

1 like

Als ik een pushpin terug tik, gaat dat met een nylon hamertje. Hoef ik me niet in te houden. :upside_down_face: Bracelet in een nylon houder. Wat kan er in vredesnaam fout gegaan zijn vraag je je af bij de foto’s… :smirk:

1 like

Begint een klassiek topic te worden,TS raakt geïrriteerd omdat hij niet van iedereen een aai over de bol krijgt.
Persoonlijk zou ik niet naar een retailer gaan als ik ‘m daar ook niet gekocht had maar dat neemt niet weg dat als een retailer eraan begint hij ook de verantwoording moet nemen.

Maar joh,banden zelf op maat maken is zo easy met de juiste tooltjes :man_shrugging:

1 like

Waaruit maak jij op dat ik geïrriteerd raak dan? We mogen met z’n allen gewoon kritisch zijn en kan prima wat ontvangen hoor :grin:. Echter sommige antwoorden zijn van minder toegevoegde waarde, zoals die van jou eveneens :pray:t3:.

Kill and attack. You go girl.

1 like

:joy::stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Klassiek,zoals ik al aangaf :man_shrugging:

1 like

:grimacing::flushed::astonished:

1 like

Gewoon uit het handje met lichte tremor, zonder loupe en uitgerust met een aliexpress 7767 kopie :rofl:

1 like

Gevalletje vergevorderde Parkinson eerder.

1 like

Perfect passend bitje (de kop nagenoeg even breed als de bit), even schuren tot het bitje ook in diepte en dikte perfect in de sleuf past. Zorgen dat hij niet de onderkant van de sleuf raakt (dan gaat je schroevendraaier glijden) en houdt er rekening mee dat ook een beetje speling, schade kan maken aan de randen van de sleuf/kop.

Maakt een wereld van verschil.

Dat gezegd hebbende, doe mij maar gewoon pushpins. Veel sneller, gemakkelijk te herstellen en net zo stevig (misschien zelfs wel steviger indien juist gemonteerd🤔).
Daarnaast heb je geen locktide nodig en hoef je niet continue je schroevendraaiers aan te passen.

2 likes

Goed antwoord :grin::four_leaf_clover:.