Ik ben me aan het oriënteren in de aanschaf van een Omega Speedmaster. De 3592.50 vind ik heel gaaf met z’n tritium wijzerplaat, hesalite, saffier zichtbodem én ook nog eens ergens rondom m’n geboortejaar geproduceerd.
In mijn zoektocht kwam ik onderstaande model tegen. Het ziet er uit alsof de centrale secondewijzer overgeschilderd is en de lak nu vergeeld en loslaat. Is iemand zo iets eerder tegengekomen? Is dit iets wat vaker voor kan komen of is hier gewoon mee geklungeld? De centrale secondewijzer lijkt helemaal vergeeld en af te brokkelen.
En ja, vaker gezien. Elke Omega-hersteller zal je vertellen dat die ouwe wijzers gewoon ruk-kwaliteit zijn. W&V heeft er zelfs een witte lak voor, omdat het bij het afnemen van de wijzers vaker gebeurt.
Aha dank! Ik was net als Hetklokje in de veronderstelling dat de bovenste laag vergeeld was en losliet. Maar het is dus andersom, enkel het kleine stukje wit is nog voorzien van lak en de rest is afgebladderd. Klinkt logischer.
@HanDavinci, heb je gezien hoe dat er uit komt te zien na behandeling bij W&V? Met andere woorden: kan het nog wat worden? De exemplaren die ik tot nu heb bekeken hadden geen afgebladderde lak, maar zijn dan misschien al behandeld of vervangen als je zegt dat het zulke slechte kwaliteit is?
Omega wijzers werden meestal snel vervangen, zijn ook niet zo duur.
Als je heel erg overtuigd bent van het horloge kun je een nieuwe secondenteller bestellen en de lume ervan geel laten maken, ook dat doen ze bij W&V geloof ik. Of een andere tritium secondenteller zoeken op eBay/C24.
Ik zou deze niet laten lakken, als je er ook maar iets van ziet blijf je je eraan storen.