NA Speedmaster 3592.50

Op de valreep heb ik opeens een dikke klapper aan kunnen schaffen dit jaar! De laatste jaren ben ik niet zo actief meer op het forum, maar dit horloge stel ik graag trots aan jullie voor in dit topic:

De omega speedmaster heb ik altijd al heel gaaf gevonden, maar ik heb nooit een horloge in deze prijsklasse durven kopen. Onlangs heb ik een erfenis gekregen en het leek me leuker om dat in iets tastbaars te steken dan het op te laten gaan aan de dagelijkse dingen. Zodoende is de zoektocht naar een omega speedmaster weer afgestoft. Wat is het toch leuk om alle varianten en verschillende details uit te pluizen en hebberig het internet af te struinen!

Ik ben bij de 3592.50 uitgekomen omdat ik graag een zichtbodem wil in combinatie met plexi. Het huidige model is wel te tweaken tot deze specificaties, maar ik vind een oud gedragen exemplaar meer charme hebben. Andere pluspunten zijn de prachtige 1479 band, tritium indexen+wijzers en al kan ik van deze het precieze jaartal niet achterhalen, lijkt het er sterk op dat die rond 1992 -mijn geboortejaar- geproduceerd is.

Het vandaag ontvangen horloge is vers ingevlogen vanuit Japan, gek genoeg hebben ze daar een boel horloges beschikbaar voor interessante prijzen (wel even invoer+BTW in gedachte houden natuurlijk). Tijdens het twijfelen of ik het moest doen stuitte ik op een aantal eigenaardigheden.

Zoals te zien bij mijn exemplaar zijn de wijzers verweerd, maar dit is wat mij betreft de charme van een ouder horloge. En zou eventueel vervangen of hersteld kunnen worden als ik Han mag geloven.

Verder lijkt de tekst op de bezel wat dikker gedrukt dan ik gewend ben van een speedmaster. En als ik kijk naar de ‘2’ dan is dit een ander lettertype dan gebruikelijk.
Meeste speedmasters:
image

3592.50
image
Ik dacht dat de 3592.50 afgezien van de zichtbodem gelijk was aan de 3590.50, maar de bezel lijkt ook anders. Ik heb een heleboel exemplaren vergeleken en het lijkt dat dit een bezel is die bij dit specifieke type hoort.

Al met al heb ik vertrouwd op de goede recensies en het contact met de verkoper. Binnenkort ga ik hem nog laten servicen zodat ik er nog lang van kan genieten!

95 likes

En wat voor een klapper! Gefeliciteerd :champagne:

1 like

Dat hoop ik zeker, gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst :ok_hand:

1 like

Mooie patina!

1 like

Wat een schitterende aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Van harte! Geniet er van op oudjaarsdag

1 like

Prachtige aanwinst! Eentje om nooit meer weg te doen

1 like

Mega gaaf horloge, en aan het leuke bericht te zien ga je hier nog super veel plezier van hebben!
Veel geluk en plezier met deze geweldige speedmaster!

1 like

Super aanwinst man! Geniet ervan :four_leaf_clover:

1 like

Prachtig, deze Speedmaster met de combi van zichtbodem en het ‘juiste’ glaasje. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd, mooie eindejaars NA.

Weer wat geleerd over de verschillende types Speedy’s

1 like

Mooie Speedmaster, mooi aandenken! Veel plezier er mee.

1 like

Mooie Omega Speedmaster! Mag je trots op zijn. Gefeliciteerd.

1 like

Mooie afsluiter van het jaar. Genieten

1 like

De Speedmaster, het enige horloge dat ik nooit weg zal doen.

Wat is en blijft het toch een topper.

Gefeliciteerd met je prachtige NA

1 like

Heel gaaf dat je voor een wat bijzondere referentie bent gegaan! En ook heel mooi dat je op deze manier de erfenis tastbaar hebt gemaakt.

Geniet ervan in goede gezondheid!

Was je inderdaad 25% bovenop de verkoopprijs kwijt uit Japan?

1 like

Gefeliciteerd.

1 like

Prachtig deze aanwinst en een mooie gedachte aan de erfenis :hugs:

1 like

Classic!

1 like

Dat zou ik nooit doen, ik vertrouw mezelf niet eens.

Veel plezier ermee!

2 likes