Maar waar stop hetā¦
Maar waar stop hetā¦
SPACE

Grt.
Klinkt als mijn wereld, ditā¦
Soms al aan het denken om iets te verkopen terwijl het nog onderweg is naar me.
Ik heb hetzelfde, af en toe wordt er ge-flipperd, maar nu toch al bijna 30 klokken in de collectie waar ik meen iets mee te hebben. Dus ik voel met je mee.
Ach gelukkig ik heb er maar zeventien dus ik kan met een gerust hart mijn verkoop activiteiten stoppen. 
Als ik het goed begrijp adviseer je hier een ernstig koopverslaafde
om ook nog grote hoeveelheden Nato bandjes te bestellen ?
Vanaf morgen weer op tv verslaafd! Misschien kun je je hier voor opgeven 
Tevens ben je niet de enige met dit probleem, halve forum inclusief mij kan met je mee gaan haha
De Dweller gaat er toch niet uit�?
Nee natuurlijk nietā¦denk ikā¦
Vanmorgen inruilprijs op āHulkā gevraagd.
Maar ik denk er over naā¦vandaar dit topic.
Gekreukt, geen stropdas, geen klok en zo te zien op een bootā¦
Wie zijn deze heren?
En wat doen ze voor de kost?
Grt.
Ai! Dacht dat de Hulk voor erbij wasā¦
Haha ken je ze niet? Peter van der Vorst en Jimmy Geduld, Jimmy is ook een ex verslaafde.
Ze zijn van rtl4 van het progamma verslaafd, vanaf morgen weer te zien op rtl4, het gaat alleen om alchohol en drugs verslavingen denk geen koopverslavingen
In het progamma gaan ze mensen helpen om van hun verslaving af te komen.
Grtz
Dat was wel mijn eerste intentie maar budget nu niet toereikendā¦dus vandaarā¦
Mooi duo voor de meeting van 7 November. 
Precies hetzelfde probleem hier. Het is voor mij niet meer op een hand te telen hoevaak ik dit per week denk: die moet ik hebben, daar kijk ik al zo lang naar, wat kan ik verkopen?
Ik begon in het lagere segment, en kon zo ongelofelijk uitkijken naar iets nieuws. Hier kon ik daarna ook een tijdje zoet mee zijn. Tegenwoordig koop ik een Rolex, Omega, Tudor, IWC, noem maar op, alsof het niets is. Binnen een week heb ik hem wel weer gezien en kijk ik verder. Wat dat betreft is de eerste periode van de hobby het aller leukste.
Natuurlijk heb ik er altijd zin in om een horloge te kopen en dat wachten op de postbezorger is goud waard, maar toch. Hele beleving en ook mijn perceptie van waarde is in de loop der hobby anders geworden. Heb het geld zeker niet op mijn rug groeien, dus daar ligt het ook niet aan.
Ik heb mijzelf nu een half jaar koopstop opgelegd. Eens zien hoe en of dat werkt⦠Ik ben bezig met een grote verkoop van een stuk of zes horloges, en daarna houd ik het een half jaar bij de 7 horloges die ik nog over heb (zeker geen straf, mind you, zitten echt wel leuke modellen tussen
).
Ben benieuwd.
Mijn beste,
Idem dito!!
Ik koester mijn horloges met de nodige passie.
Van elk horloge weet ik de aanschaf, geschiedenis en hou ik de service-gegevens netjes bij.
En voor straks: āBuona Notteā en morgen gezond weer op. 
Orologio Signaturis Temporis. 
Ik zou zeggen, doe eens wat anders⦠een sport bv.
Je zal ontdekken hoe irrelevant horloges dan ineens kunnen worden.
Het probleem is wellicht eens je thuis op de bank zit⦠laptopje/tabletje erbij⦠wat doe je dan⦠ook mijn āprobleemā⦠de websites over mijn andere hobbyās lijken nĆ©t altijd wat minder leuk om naar te ākijkenā
Maar heb snel geleerd langer te wachten vooraleer ik iets (nieuw) koop. Wishlistje in de favorieten om het overzicht te houden (lees: merken dat deze te lang is om toch alles te kopen). Wat wel nog gebeurt zijn die 'impulsāaankopen⦠maar als je weet wat je wil, en je kan rationeel concluderen dat dit niet past binnen je āhorlogeplanā kan je ook gemakkelijker de advertentie links laten liggen.
Moet ook wel zeggen, dat ik dezelfde ziekte heb als āheldenā: hou ervan om (veel) geld op de bankrekening te zien⦠Ik moet mezelf soms dwingen om geld uit te geven⦠(bv vastgoed investering etc).
Ik herken het wel. Als we met elkaar (de lotgenoten) het volgende afspreken:
Alles verkopen en daarna een paar weken geen horloge gerelateerde zaken bekijken.
Wie weet wat voor moois daar uit voort komt?

Ik bedenk me nu dit geschreven te hebben. āStel dat⦠welk horloge zou ik (misschien) dan willen aankopenā?
Aha.
Ik wens de heren en hun clientĆØle veel succes!
En misschien krijgen we een IWC te zien 
Grt.