Ja idd leuke discussie voor de meeting de 7de !!
Een waarheid

En, het is zelfs irrationeel om veel geld aan een horloge uit te geven.
Volgens de ratio kan men heel goed zien hoe laat het is op een
Casio van 2 tientjes.
Zelfs de dag en datum worden getoond.
Gt.
Scherp! Tja eigenlijk heb je wel gelijk
Ik heb er inmiddels een hele bak vol van liggen.
En je zal zien eh…horen ’ zo, nieuw horloge? ’ 
Grt.
Nou, dat ook weer niet. Vandaar dat ik nu een stap verder ben gegaan: wisselen van inserts op mijn GMT😂
Ik dacht het een tijdje met één horloge te doen.
Nu, binnen een maand, weer 2 bijgekocht… -_-
Een kopie van mijn verhaal… zo begon in ook met mijn eerst Rolex GMT II zo’n 5jaar terug na mijn scheiding. Dat klokje heeft een hoop pijn weg genomen
hahaha jaartje of 2 later een tweede grail Omega PO. Nu inmiddel weer wat mooie klokken verder en gewoon door blijven dromen en kijken naar nieuwe bijzondere uurwerken…
Vooral lekker door blijven gaan zo lang het kan toch?! You only live once… 
Ik weet je leeftijd niet,maar bij mij ging het, bij het ouder worden ,geleidelijk over.
Ik heb ca 50 horloges gehad, en nu nog drie , dus er is nog hoop voor je.
O ja ik ben nu 73.
Ja, ik vind mijzelf ook een verwend nest 
Ik merk wel dat er iets verandert de laatste tijd. Van 40 stuks ben ik terug gegaan naar ca 20 horloges. Dat is al een aantal waar veel mensen uiterst verbaasd over zijn 
Als het aan mij ligt, worden het er straks hoogstens 5 of 6, met een flink aantal verschillende horlogebanden waarmee ik “sfeertjes” creëer. Mijn doel is om per week maximaal 2 horloges te gaan dragen. Nu nog een mooie opbergdoos zoeken voor die twee uitverkorenen. Mooie horlogedozen voor twee horloges zijn niet eenvoudig te vinden, merk ik. Een bewijs van het “Rupsje Nooit Genoeg-effect”?
Een andere tendens is dat de gemiddelde prijs per horloge drastisch aan het zakken is in mijn verzameling. De Pretfactor wordt echt niet verhoogd door de prijs van een horloge, merk ik voor mijzelf.
Toch zal er altijd wel beweging blijven in mijn horlogeverzameling. Een nieuwe komt, terwijl er een andere moet vertrekken. De jacht is vaak toch leuker dan het bezit zelf, daarvan word ik mij steeds bewuster.
Je zou kunnen kijken naar een mooie watchwinder. Deze zijn er wel te vinden voor 2 horloges.
Ik herken het bovenstaande hier wel. Al begin ik mezelf nu al wel een halt toe te roepen. Het is bij mij vooral het impulsief kopen en vervolgens tot de conclusie komen dat het toch net niet is.
Ik heb mijn max. op 6 gesteld.
Nou, toch gelukt … een tijdje 
Toch zeker een paar weekjes 
Een Rolex na een Scheiding… Dat bedrag heb je zo terug na het advies van hoe je dat hebt gedaan;)
Ik herken mijzelf in veel van de bovenstaande reacties, merk wel dat ik echt blij word van sommige aankopen maar zodra dit weg-ebt komt het tabletje weer op schoot om deze honger te stillen. Het is af en toe ook lastig te verantwoorden waarom een mooie klok verkocht wordt en dat er dan twee dagen later een nieuwe om de pols prijkt, maar dat zal er wel bijhoren denk ik.
Tijd wint altijd !
grt.