Verwend nest...!

Heb jij dat nu ook…:confused:

Mijn allereerste echte klok, nu zo’n 6jr geleden, een Omega Planet Ocean bij de dealer gekocht.
De nachten voor levering slecht geslapen en na levering wekenlang met een grijns van hier tot ginder gelopen…zo trots.
Diverse klokken verder…mijn eerste Rolex. Dat gevoel, snachts even luisteren hoe mooi die tikte want dat hoorde ik zo goed (achteraf bleek dit een defect :blush:). Maar zo blij ermee.

Nu jaren verder…ik swap Rolexen en Omega’s alsof het de leesmap is. Altijd blij maar binnen een weekje kijk ik welke ik nu weer wil…:confused:
Kost me toch aardig wat centen want heb niet het geduld om op een mooie aanbieding te wachten dus de verkoop is vaak met verlies, soms quite.

Vind het best jammer dat ik zo snel ā€œuitgekekenā€ ben op wat ik heb.
Ik lijk wel verslaafd…:syringe:

12 likes

Ben geen psycholoog, maar dit lijkt me eerder een geval van koopverslaving dan van horlogeverslaving.
Ik zit aan de andere kant van het spectrum: ik kan moeilijk afstand doen van wat ik eenmaal heb vergaard… :grin:

6 likes

Hahaha had ik kunnen posten :joy::joy:

4 likes

+1šŸ‘šŸ»

Maar wellicht ooit ook anders, nog maar paar jaar actief

1 like

Weliswaar zit ik in een andere prijsklasse -max. 600,- - maar het klinkt bekend.
O wat mooi. Die gaat nooit meer weg. En 3 weken later kijk ik alweer naar iets anders.

Also known as 'flipperitus" :mask:

2 likes

Dat is ook voor mij meer herkenbaar. :grinning:

Begin dat gevoel ook te herkennen…
Toch blijft het leuk :slight_smile:

Liefst zou je ze allemaal houden… Maar centen op de bank is flexibeler dan horloges… :-/

2 likes

Haha stelt het je gerust dat je niet de enige bent … :wink:

Geprobeerd…een paar tegelijkertijd te houden…
Verkoop ik ze dus allemaal en koop een nog duurdere :neutral_face:

4 likes

Denk dat dit bij heel veel verzamelingen geldt. Zeker wanneer het om wat duurdere modellen gaat is het vaak ā€œah ja, die heb ik ook ooit eens gehadā€. Op zoek naar de mooiste, beste, fijnste en daardoor altijd weer bezig met de zoektocht en regelmatig overgaan op kopen… Maar om dat te kunnen bekostigen is het handig om soms afstand te doen van voorgaande modellen die het nĆ©t niet waren.

Ik ken dit luxe probleem overigens niet in dit segment :stuck_out_tongue: Duurste is 900 en de rest er flink onder, maar kan dit goed begrijpen aangezien ik dit met diverse andere hobby’s heb.

Zoals gezegd herken ik de flipperitis niet bij mezelf, maar wellicht komt die minder vaak voor bij verzamelaars die zich vooral op vintage richten, zoals ik? Eenmaal verkochte stukken zijn dan minder snel opnieuw te vinden, mocht je spijt hebben - dus dan bedenk je je wel drie keer voor je iets te koop zet. Bij nieuwe horloges speelt dat minder, zeker als ze nog gewoon leverbaar zijn.

2 likes

Tip:

Niet te vaak naar andere ( mooiere/duurdere ) klokken kijken.

Ga daar maar eens aan staan als horloge fan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

1 like

Tip: probeer eens een bandje te wisselen, staal eraf en een NATO erop, of een mooie leren band. Helpt bij mij heel goedšŸ˜Ž

4 likes

Helaas…is een tijdelijke oplossing. Koop goedkope nato’s maar ook de OEM straps (bijv Omega rubber of een Natostrap a E200,00 :confused:). Maand later ā€œgeefā€ ik het allemaal weer weg.

2 likes

Niet te snel tot aankoop overgaan kan helpen. Soms valt een bepaald horloge na een tijdje af. Persoonlijke smaak verandert na verloop van tijd.

De voorpret is vaak leuker dan het daadwerkelijk bezitten van een horloge.

Ik maak uit je post op dat je het financieel makkelijk trekt om Rolexen en Omega’s te kopen. Dit is niet voor iedereen weg gelegd. Daarom zijn dit voor de meeste mensen hun grails.

Misschien is het voor jou beter om de lat nog hoger te leggen. Sparen voor een mooie Patek of christiaan vd klaauw?
Dan heb je weer die lange voorpret. Zoeken naar reviews en de mooiste deal.

2 likes

Het oog wil ook wat, da’s waar.

Maar ik probeer wat minder naar het cosmetische aspect van een horloge te kijken.
Meer naar functionaliteit, degelijkheid, techniek en historische waarde.

Bijv. Amphibia, G-Shock, en een monster beantwoorden hier voor mij aan.
En ik kan er tevreden mee, en trots op zijn.
Veel niet te dure vintage is ook de moeite waard en houdt het budget een
beetje leuk.
Er zijn ook nog andere liefhebberijen dus voor mij is op horlogegebied the sky
niet the limit.

Grt.

1 like

Hummnn…nee hoor :blush:.
Mijn eerste ā€œdureā€ klok was een bonus voor paar maandjes buitenland voor het werk en daarna telkens wat extra erbij leggen.
Moet er ook hard voor werken en keuzes maken.

En de grail veranderd continue…het was nl de Sub…maar die is al een paar jaar geleden voorbij gekomen :laughing:

Oke sorry verkeerd begrepen danā˜ŗļø

Maar misschien is de lat nog hoger leggen dan wel leuker?

Ik vind persoonlijk altijd het verhaal en de geschiedenis achter een horloge interessant.

1 like

Zo zie je maar. Bezit van het zaak is einde van het vermaak. Ik betrap mijzelf ook hierop. Kijk nu ook naar iets hogers. :smile: