Verwerpelijk onderwerp

Welcome to the wonderful world of Rolex. Waar elke normale sterveling amper een Rolex in de winkel voor de adviesprijs kan kopen en waar de tweedehands prijzen vele malen hoger liggen.
ALL HAIL THE CROWN!!! :crown:

2 likes

Nou ja Fred ik heb niet veel intentie om enkel onvriendelijk te zijn dat is te flauw maar neem voor mijzelf wel de vrijheid om te reageren zoals mij goed dunkt.
En nu weer in topic.

Klinkt bijna Duits.

1 like

Zo is het Ralph. Geen speld tussen te krijgen.

De beste dag om een Rolex te kopen was 5 jaar geleden.

Like het dan. :laughing: :pinching_hand:

1 like

Natuurlijk mag je een mening geven, ik zou de laatste zijn die de vrijheid van meningsuiting van iemand af zou willen nemen. Maar vroeg gewoon of we het verleden achter ons kunnen laten. En dat ik en jij gewoon een like geven als je dat verdient. Kunnen we dat afspreken, dat is toch niet teveel gevraagd. Als je daarmee kunt leven, zeg je gewoon deal en gaan we verder in het topic.

2 likes

Het gaat mij niet om het feit dat iemand 12k overheeft voor een horloge. Het gaat me meer om de absurde prijzen van 2de hands horloges in het blauwe gedeelte terwijl de staat van het product regelmatig toch echt wel te wensen over laat voor de vraagprijs.

Heeft horlogeforum niet iemand in dienst die de aangeboden producten kan taxeren op waarde ?

Dat is niet nodig, als de prijs niet marktconform is wordt het horloge niet verkocht
Gewoon zelf even je huiswerk doen

Even googelen op vintage sub en je weet genoeg

2 likes

Submariner in gedragen staat is 12k in goede staat 13k of meer. Dat is nu eenmaal de huidige koers van de RLX index voor de Submariner.

2 likes

Beste Remsjo, ik heb gelukkig die ervaring nooit gehad als ik een horloge koop op het forum. Als je een negatieve ervaring hebt kun je dat aangeven bij ervaringen met verkopers lijkt mij, dus niet in een apart topic.

Dat is echt niet te doen, taxeren doe je als je het horloge in handen hebt. En als je een horloge laat taxeren zit daar een prijskaartje aan vast. Gaat het om een dure Rolex dan staat het je vrij om een taxatierapport te laten maken op eigen kosten, wat verkopen weer makkelijker maakt.

Ga jij het loon van de beste man betalen? Kun je beter een sub kopen, haal je meer uit.

3 likes

Het HF is hier helemaal geen partij in vraag mij echt af hoe je hier bij komt.

Als een horloge te duur is verkoopt het niet en waarom zou jij je daar druk over maken dat is tussen koper en verkoper.

6 likes

Dat de prijzen de pan uit rijzen, ben ik met je eens. Alleen geldt dat niet specifiek voor horloges die in het blauwe worden aangeboden, maar dat geldt voor de gehele markt.

Dat de staat volgens jou te wensen overlaat is niet aan jou en doet niet ter zake. Of je moet zelf toevallig taxateur zijn.

Snap werkelijk niet waar jij je druk overmaakt. Als het verkocht wordt, dan zal iemand het bedrag waard vinden. Anders zou het niet worden verkocht. Dat geldt voor alles in het leven.

6 likes

TL;DR: een voorwerp is zoveel waard als iemand er voor wil betalen, en dat kan meer zijn dan je er zelf zou voor overhebben. Nothing to see here, move along.

Is TS niet gewoon aan het trollen? Wat een non argumenten allemaal.

2 likes

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee 12k ruim???
Meen je?? Bij de Rolex winkel betaal je vele malen minder en heb je m gewoon splintertje nieuw.

Gekkenhuis, mafflappen zijn t!

Denk dat we elkaar als horloge vriendjes gewoon wat extra zakgeld gunnen

5 likes

Is toch mooi? Voor dat geld koop je 2 onderschatte horloges die kwalitatief beter en zeldzamer zijn, zoals JLC, Grand Seiko of Glashuette. Wees blij dat mensen hun geld stukslaan op Rolexen, dan blijft het echt mooie spul betaalbaar.

Maar dit is natuurlijk een nutteloze discussie, ik gun iedereen zijn eigen smaak en plezier.

2 likes

Breek me de bek niet open! Toch niet normaal, 100 euro voor een tank! Kan ik met z’n tweeĂ«n voor uiteten. :joy:

1 like

Zwemmen is voor kinderen en bejaarden.

3 likes