Verzamelaars/liefhebbers in Limburg?

Hallo,
mijn naam is Bernhard. Ik ben nieuw op dit forum en woon in Zuid-Limburg.
In een eerdere posting was mijn oproep gericht op vinden van bronnen en meer informatie over hoe het werkt in de wereld van de mechanische horloges.
Nu nog wat concreter…
Zijn er in regio Zuid-Limburg leden van het forum die eens in contact willen treden en wellicht wat voorkeuren/ervaringen en kennis willen delen? Ik heb middels de zaak ‘www.brocantique-watches.com’ al gelukkig wat leuke horlogesgesprekken mogen voeren, maar ben toch ook op zoek naar ontmoeting in een minder commerciële setting. Zijn er verzamelaars, bijeenkomsten, clubs in het uiterste zuiden des lands? Mijn voorkeur ligt bij vintage horloges van IWC, Jaeger en een paas andere merken.
Alvast bedankt.

Over het zuiden van het land in de zin van Limburg zou ik het niet weten. We hebben van het forum uit minimaal eens per jaar een meeting maar die zijn in det midden van het land omdat dat voor de meeste mensen bereikbaar is. Die is altijd erg gezellig. En dan zijn er dus de rikketik beurzen in Houten om dezelfde reden. Die zijn overigens ook af en toe in Antwerpen maar dat is denk ik net zo ver voor je.
Limburg heeft veel voordelen. Maar ook nadelen :smiley:

Bedankt Hendrik,

en ja het heeft soms ook zijn nadelen… maar ja.
Verder is het natuurlijk geen enkel probleem oom ook naar het midden te rijden,… ben zelf wel vaker in randstad aanwezig.
Maar zou toch ook leuk zijn om eens in de buurt bij iemand langs te kunnen en naar elkaars ‘juweeltjes’ te kijken,…

Groeten,

Bernhard

Rare jongens…die Limburgers…(:smiley:

Daar staan we om bekend…
Groeten.

Groet van Stomme Hollander die al 16 jaar in zuid Limburg woont EN DAAR NOOIT MEER WEG GAAT :slight_smile: Zo, dat moge duidelijk zijn. Ga vooral eens naar de beurzen in Koln en Dusseldorf en vooral niet naar Antwerpen, dat stelt niets voor. Verder naast Brocantique natuurlijk ook Burger, Scorpione en Steiner in Maastricht eens bezoeken en je eigen mening vormen. (Voor je het weet krijg je hier weer een oeverloze Steiner discussie).
Als je het leuk vind spreken we een keer ergens af in het fraaie Heuvelland om klokkies te bespreken.Misschien kan Lucien (Oer Limbo) daar dan ook bij zijn.

Hier de start (vorig jaar) van mijn speeltjes.

groet hans

Hallo Hans,

bedankt voor je reactie. Lijkt mij erg leuk om elkaar eens te onmoeten. Het heuvelland is prachtig, zeker rond deze tijd… en je collectie speedmasters ziet er oog goed uit.
Vandaag was ik nog bij Steiner en zag een prachtige oude Speedmaster met automatisch uurwerk en datum. Veel geld maar wel prachtig. Ik ken alle discussies over Steiner niet. Ik vindt dat als ze betrouwbaar zijn de prijs altijd realtief is. Ik heb reeds meermaals ‘goedkoop’ horloges gekocht waar achteraf iets niet geheel klopte en je blij zou zijn om een juwelier te hebben die het probleem correct oplost of je zeker weet dat het horloge origineel, goed en onverbouwt is. Garantie kan soms erg lekker zijn.
Met Brocantique heb ik erg goede ervaringen… heb daar mijn Patek gekocht. Echt super. Via e-bay kun je ze zeker 30-40 % goedkoper krijgen maar bij dit soort bedragen is het wel erg lastig om blind en op afstand te kopen bij veiligingen. Daarom ook mijn zoektocht naar andere verzamelaars, in de hoop betrouwbare liefhebbers te vinden om te ruilen, kopen, verkopen, kennis te delen, te groeien in plezier en verzameling.
Ik heb zelf vandaag een prachtige ‘mint’ Omega Time Computer II ontvangen. Wat een super cool ding. Verder heb ik nog wat vintage Omega. Heb bijna eens een oude Railmaster gekocht… die is erg mooi. Mijn overige interesses gaan verder uit naar IWC, Jaeger leCoultre, Heuer en een paar bijzondere anderen. Vindt persoonlijk de afwisseling erg leuk. Elke dag een ander horloge dragen in compleet andere stijl.
Laten we eens in februari afspreken. Vindt het ook leuk om met Lucien kennis te maken.

Groeten,

Bernhard

De Speedmaster bij Steiner, was dat de Holy Grail? Veel geld, maar zeldzaam. Zal zijn waarde zeker houden (maar waarschijnlijk stijgen). Ik heb contact met een Omegareparateur / verzamelaar in Heerlen, Ferrie Schweitzer. Hij verkoopt ook gebruikte Omega’s. Hij staat a.s. vrijdag, zaterdag en zondag op de beurs Inter Classics in het MECC, samen met Scorpione. Je zou er eigenlijk eens moeten gaan kijken en kennismaken. Ik zal je in een Pb mijn telefoonnumnmer sturen zodat we een keer de horlogekoppen bijelkaar kunnen steken. Misschien krijgt Lucien dan ook Goesting als hij dit leest.

groet Hans

Lijkt me leuk om elkaar eens te ontmoeten en lekker te auwehoeren over horloges (tu)

Komt niet zo heel vaak voor dat je dezelfde horloge idioten in de regio treft…:smiley:

Heb nu al een paar man bij elkaar,… dus wellicht een groepssessie.
Ergens in februari lijkt mij leuk.
Ergens met een paar man.

Groeten,

Bernhard

Limbos
wil me graag aansluiten, in februari
john

Wat voor soort dag / tijd heeft jullie voorkeur? Op een doordeweekse avond of liever op een zaterdag overdag? Laat het mij via een PB even weten dan zal ik wel wat regelen in de omgeving van Klimmen / Valkenburg.

hans cp
045 5620079

Hallo Hans,

super als je het wilt organiseren.
Door de week lijkt mij prima. In het weekend is bij mij het gezin toch erg belangrijk door drukke baan.

Locatie wellicht café? Gezien dat het er nu toch al wat meer mensen zijn.
Ik dacht Lucien, micjam, John uit het andere bericht dat gepost staat, …

Groeten,

Bernhard
06 22 806 208

Beste Limburgse Forumleden (paspoort meenemen!)

We gaan proberen om een eerste kennismakingsbijeenkomst te houden voor de (paar?) horlogefanaten uit Zuid Limburg (met afstand het mooiste deel van ons land :slight_smile: )
Voorstel is om op dinsdagavond 13 februari om 19.30 bijeen te komen
### edit beheerder, locatie op verzoek van Hans verwijdert, locatie bij interesse aan te vragen via PB aan Hans (hcptdg)###
Vanaf 19.30 uur tot, we zien wel. Neem gerust een paar van je horloges mee! Ik heb bewust zo vlak voor de carnaval niet afgesproken in een cafe, dat staat wat raar als de Breguets, Omega’s, Franck Mullers en de Rolexen over de tafel vliegen (Seiko is ook welkom :slight_smile: ) Ik zal de paar belangstellenden ook nog even via PB benaderen. Als er nog anderen willen komen dat wel graag even aan mij laten weten via PB of telefoon 045 5620079.

groet Hans Collings Polak

Da’s discriminatie :frowning:

idd… (td)

Nee, dat is regionaal overleg. bij een vergadering van de Brabantse bond van Plattelandsmannen mogen ook geen Limburgers aanwezig zijn:)

13 febr. limburgse toppers, lijkt me leuk:P :stuck_out_tongue:
gr. micjam

Mooi, hebben we tenminste al een dagelijks bestuur :slight_smile: (3 inschrijvingen)

Henrik Schreef:

Da’s discriminatie

Henrik,

Gelukkig mag ik op jouw forum wel vrij komen stel je voor dat het alleen voor Rotterdammers was.
Eigenlijk moet je die Limburgers op een heel klein vlotje nu ergens op het IJsselmeer zetten met dat mooie weer nu…oei oei (:smiley: