Verzameling uitdunnen

Oke mijn mede horloge-freaks.

Ik heb zojuist mijn collectie op de “op 1 foto” topic gezet en meteen kwam ik tot de conclusie dat mijn collectie moet uitdunnen.
Zoals jullie zien is het totaal uit de hand gelopen.

Vraag is, wat moet ik verkopen. Want dat ik moet gaan uitdunnen is wel zeker.

De Oriënt Retrograde en de Oriënt Constellation Gmt wil ik sowieso wegdoen want die krijgen te weinig polstijd.
Er zijn er een aantal die ik absoluut niet wegdoe zoals de Omega Seamaster 2254.50 en de Steinhart OVM 1.0. De Steinhart OVM 2.0 had ik in eerste instantie ooit gekocht omdat ik niet aan de OVM 1.0 kon komen. Later wel en toen had ik dus 2 OVM’s. Maar de OVM 2.0 vind ik ook fantastisch.

Anyways,… geef maar suggesties want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Je zegt het zelf al, de Omega en Steinhart behouden. Je kan nog een Seiko houden als beater en wellicht nog een dresser.

De rest lekker weg :slight_smile:

2 likes

Ouch…

Knopen doorhakken voor een ander is altijd makkelijk praten:D

3 likes

Een handvol Seiko’s kan er sowieso uit (niks tegen Seiko hoor)

1 like

Waar zo’n topic allemaal niet goed voor is :joy:

2 likes

Pfff tja… Ik zie hier op dit forum mensen die een “keurige” collectie hebben van een stuk 6 of zo.
Maar ik kreeg 'm amper op de foto…

3 likes

Ik ben van een verzameling van jouw omvang teruggegaan naar 3 a 4 horloges.

Ik heb eerst weggedaan wat ik niet/nauwelijks droeg, toen waar ik het minste gevoel bij had en uiteindelijk weet je toch waar je hart het meeste naar uit gaat en die koester je.

Persoonlijk vind ik de Omega, Steinhart en enkele Seiko’s het mooist die zou ik houden. Maar zoals gezegd die keuze is toch persoonlijk. Succes!

1 like

Ik denk dat je gelijk hebt.

De Omega en de Steinhart OVM 1.0 blijven sowieso. De Seiko Shogun en de Sumo ook. De Seiko Sdgm en de Oriënt Mako Xl ook. Dan waarschijnlijk de twee Skx-en nog.

De rest opruimen.

Heel goed, wel stap voor stap want verkopen=loslaten dat moet je op je gemak doen. Wat misschien helpt is dat je zegt: na 3 verkopen koop ik 1 klokje terug. Beloon jezelf met uitdunnen en als je maar lang genoeg doorgaat komt je ergens bij 3-4 stuks uit.

Andere tip: kies dan eens een klokje in een heel andere stijl. Gewoon om te kijken of je het wat vind. een flieger bevoorbeeld? Steinhart heeft hele mooie!

2 likes

Ik zou mischien ook nog een van de Seiko SARB’s houden. Je hebt er immers twee, dus er is een reden dat je ze kocht waarschijnlijk. Zeker als je ook je orient star en gmt weg doet blijft er weinig dressy over. En wellicht een van de SKX’en (007 want je hebt al vrij veel een kleurige donkere bezels) weg doen, je hebt dan al genoeg divers.

1 like

Dat is nog niet echt uitdunnen :joy:

4 likes

Zijn moeilijke keuzes kan ik je niet bij helpen.

1 like

Nee hahahahahahaaaa ik heb verlatingsangst :joy:

1 like

Denk dat ik het zo ga doen inderdaad. Stukje bij beetje.

1 like

Wat heb jij in je collectie, als ik vragen mag?

Omega en Steinhart houden.

De rest verkopen en voor dit bedrag een mooie dresser kopen!:+1:t2:

2 likes

Mmmm…

Suggesties??

4 likes

Tja, ik heb dus niets met die Steinharts of welke Sub hommage dan ook.
Zou in ieder geval de LE Turtle en de Shogun houden en verder eventueel de Sumo, de SKX009, SDGM en de Seamaster.

Succes met het maken van deze moeilijke keuzes!:wink:

2 likes