Verzameling uitdunnen

Dat wilde ik ook net voorstellen. Een mooie Nomos

1 like

Jaaaaa Nomos !!! Heel mooi inderdaad.

Is een goede optie.

1 like

De Sumo, Seamaster en de Zimbe zou ik houden, eventueel nog die SKX, maar ook dat is een duiker dus zelf zou ik die ook wegdoen. En de rest dus ook.

Ik ben voor mijzelf overigens op zoek naar een 6-stuks horlogekist. Niet om de boel mooi te kunnen presenteren, maar meer om gewoon een maximumaantal te kunnen aanhouden. Alles wat niet in de kist past is teveel. Zo simpel ga ik het proberen te maken. De rest gaat weg.

1 like

Heb je nu een te grote collectie, ook?

Tja, wat is te groot… 12 á 14 ofzo, met nog een paar opknapprojectjes. Maar daar zitten er gewoon een paar tussen die te weinig (lees: geen) polstijd krijgen.
Dan liever vijf horloges verkopen en één horloge terugkopen waar ik wel écht blij van word. En ik weet al welke het gaat worden, dus de voorpret is al begonnen…

Welke…??? :grin:

1 like

6 likes

Amai. Vorig jaar op Baselworld mogen aanschouwen (introductie) en man man wat een uitstraling. Dit wordt vast en zeker een klassieker van overmorgen en die fluted bezel is erg gewaagd.

2 likes

Ik zag hem twee weken geleden in Siena in de etalage liggen. Geen twijfel meer mogelijk: dit wordt 'm. :blush:

1 like

En je kon je inhouden?

1 like

Dit zou, by far, mijn duurste aankoop ooit worden, dus laat ik dat niet met een impulsaankoop doen. Daarbij is hij vast wel ergens goedkoper te krijgen, dat kan zomaar een duizendje verschillen. :smile:

Maar goed, niet mijn topic, dus misschien is het netjes als het weer over de collectie van TS gaat. :wink:

Eens en sorry!

1 like

Weet niet tot hoe ver je wilt uitdunnen, maar bij een 5/6 piece collectie zou ik in jou geval de Omega, Steinhart, Shogun en een Sarb behouden en de rest verkopen. Dan zou je een mooie chronograaf kunnen kopen bv een Sinn 103 of Longines Heritage 1954.

2 likes

De Sinn is heel mooi maar ook heel prijzig en heel dik >> 17 mm. Ik vind die met de grijze wijzerplaat zeer mooi.
De 1954 is wellicht een iets betere optie inderdaad. Goede suggestie. Thanks.

Keuzes maken voor een ander is altijd makkelijk. Een (groot) deel verkopen en een stapje ‘omhoog’ gaan zou mijn plan zijn. Begrijp dat oa een van de steinharts voor jou een keeper is, maar ik houd daar even geen rekening mee :wink: Wellicht dat dit toch nieuwe inzichten geeft. Afhankelijk van hoeveel je wilt downsizen;

Vaste waarden;

• Omega (spreekt denk ik wel voor zich)
  • SKX009 (klassiek model, niet te groot, perfecte beater…009 want wat kleur naast de omega).

Verder zou je nog het volgende kunnen behouden;

• Sumo
  • Optioneel een van de dressy Seiko’s.

Dat is natuurlijk aardig erin hakken, maar dit is de gedachte achter sommigen;

• De Sarb’s. Je collectie is diver heavy, waarschijnlijk kan je ook wel met een dressy horloge uit de voeten. En de eerder genoemde Nomos zou een mooie toevoeging zijn aan je Omega, dus dan heb je eigenlijk de sarbs niet meer nodig.

• Orients; Echt leuke horloges, maar voor mij is het merk nooit een ‘blijver’. Als je downsized naar 3, 4 of 6 horloges wil je echt toppers hebben. Dat zijn de orients in mijn ogen niet.

• Shogun ook weer een top Seiko, maar dan heeft de Sumo toch meer een eigen smoel. Volgens mij kan je hier ook weer lekker wat budget mee vrij maken!

• Steinharts; Heb er jaren terug een aantal gehad, maar het merk is mijn inziens toch wel een beetje de verkeerde kant op gegaan.

• Turtle; Geen fan van puisten op mijn Seiko’s. (Daarnaast blijft het wel een gave klok).

En als dat zware afscheid dan achter de rug is, met een big smile naar een nieuwe topklok. Bijvoorbeeld een mooie Nomos. Of het geld wat aanvullen en naar een van je grails gaan kijken?

1 like

Inderdaad, alles eruit behalve de Omega en een Seiko naar keuze als beater. Die Pepsi-achtige is wel leuk.

1 like

Steinhart en omega houden,de rest in de uitverkoop en van de opbrengst je volgende (weloverwogen) aankoop doen!

1 like

oh really ???

dan is er met mij echt iets volkomen mis

1 like

Mwha, ik vind dat je dit op 2 manieren kan bekijken. Als je een mooi horloge zoekt met ETA uurwerk in Elebore grade voor een scherpe prijs, dan is Steinhart nog steeds goed bezig. Natuurlijk kan je vallen over het hommage gehalte, en enkele nieuwe modellen zijn wellicht ook niet mijn smaak. Maar dat Steinhart de verkeerde kant op gaat, wat is daarvoor dan je onderbouwing?

1 like

Ben zelf ook van 10+ terug naar 4 gegaan. Zelfs dan is de keuze vaak nog moeilijk

Ik jou geval zou ik de SMP, SKX009 en Turtle LE houden en dan nog 1 erbij kopen met de opbrengst van de verkoop van de rest

1 like