Verzameling uitdunnen

Helaas pindakaas!

1 like

anders ik wel hoor. 5 Euro! :smiley:

1 like

Dit forum heeft een zoekfunctie,roomservice zit niet bij de prijs in.

1 like

Op deze manier gaat er natuurlijk weinig weg. :stuck_out_tongue: Ik denk dat je maar eens goed moet nadenken over;

• Is het echt uit de hand gelopen? Als jij kan leven met een collectie van dit formaat en geen onrust hebt met ā€˜ze worden allemaal niet gedragen’. Dan moet je ze lekker houden en zo doorgaan. Er is geen geschreven wet dat een kleine collectie the way to go is. Jij moet je er prettig bij voelen.

• Waar wil ik heen met mijn collectie. Wil ik in de ā€˜affordables’ blijven harken of toch eens kijken in het wat duurdere tuintje. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar inkrimpen is altijd een mooie manier om weer een stapje hoger te gaan.

• Je geeft aan dat je voor sommige modellen ā€˜veel’ geld hebt uitgegeven door importkosten etc. Tja, dat is gewoon part of the deal. Dat is gewoon leergeld en hobby’s kosten nou eenmaal geld.

• Aangezien we het toch over geld hebben. Houd ook rekening met servicekosten. Met een grote collectie kan je het met de meeste wel langer doen dan de ā€˜geadviseerde 5 jaar’. Maar hoe dan ook komt er een tijd dat ze allemaal een keer geserviced moeten worden. Met een grote collectie gaat dat toch ook in de kosten lopen.

Ik probeer je hier niet te pushen in een kleine collectie of te upgraden. Maar denk er wel over na. Je geeft aan de ene kant aan dat het uit de hand loopt, maar aan de andere kant wil je ze vrijwel allemaal houden. Neem bovenstaande punten mee en bepaal voor jezelf wat jou blij maakt :thumbsup:

Dat hommage gedeelte is gewoonweg het grootste punt. Wayback kocht ik twee Steinhart Fliegers. Bij die modellen zou je ook de hommage kaart kunnen spelen, maar het lag er toen nog niet zo dik bovenop. Als je nu kijkt naar Steinhart het enige wat ik constant voorbij zie komen zijn die Rolex hommages. In mijn ogen is dat geen goed teken voor je merk. Als je als merk het meest bekend staat om je ripoffs van andere merken.

Zoals je zelf aangeeft zijn de uurwerken die ze gebruiken niet verkeerd voordat geld. En met de Triton (zover bij mij bekend hun ā€˜eigen’ design) laten ze toch zien dat ze het wel kunnen. Maak dan iets met een eigen smoel ipv deze easy way out.

1 like

Ik weiger hierop commentaar te geven!

Ben geen flipperaar :wink:

1 like

JR001 en MichielIV zijn de winnaars in mijn ogen. Die 2 comments printen en ophangen. Het is ofwel dƔt, ofwel je niet drukmaken en alles houden. Maar 2 weggevertjes eruit, tjah, dat schiet niet op.

Er zijn natuurlijk varianten op.
Bv
Seamaster, Shogun en SDGM houden.
Seamaster, Shogun en SARB houden (zou ik mogelijk doen)
Seamaster, SKX009 en SARB houden (maakt meer geld vrij)
Seamaster, SKX009, Shogun en {SARB of SGDM} houden. Dan krijg je al wel doublures.

Zei ik al dat die Steinharts weggingen? (insert dracula lach :imp:)

Ik zou eerst streven naar een van die kale rijtjes hierboven, met voorlopig ƩƩn therapeutische Steinhart. EƩn. JE HEBT ER ECHT GEEN TWEE NODIG.
Als je zo ver bent pas verder kijken, misschien tussentijds nog niets bijkopen (en dus ook niet zoeken want dan kom je weer wat tegen wat je niet kunt laten liggen etc)

Als je zo ver bent weer hier melden. Het punt is dat je nogal wat doublures hebt. Je ziet dat in geloof ik dus het begin is er.

(het lijkt echt alsof ik tegen mezelf praat, ik heb los van horloges vooral ook van andere spullen veel te veel. Ik snap heel goed wat je moeilijk vind)

1 like

Die keuze snap ik. De rest er uit en van de opbrengsten 1 ander horloge kopen. :slight_smile:

1 like