Verzameltopic veiling t.b.v. humanitaire ramp in Turkije en Syrië - Loopt tot Zaterdag 18/02 om 20h

Gezien de enorme impact van de ramp in Turkije, merken wij dat dit onze leden ook niet onberoerd laat.
Wij krijgen van diverse leden verzoeken om toe te staan dat acties worden opgestart, of goederen kunnen worden aangeboden waarvan de opbrengst naar dit doel gaat etc etc.
Wij steunen dergelijke acties van harte en merken dat onze normale procedure (in off topic houden) nu niet werkt. Ook veel nieuwe leden willen namelijk meedoen, steun betuigen of gewoon even hun gevoel kwijt en die kunnen off topic niet benaderen.
Daarom is besloten alles wat betrekking heeft op deze ramp in Algemeen te houden en wel in dit topic.
Alle initiatieven (in welk deel van het forum dan ook) worden hier naar overgebracht.
Er is maar één regel, en dat is dat wij het recht behouden om elk bericht wat geen recht doet aan de situatie aldaar, zonder aankondiging of opgaaf van reden zullen verwijderen.

https://giro555.nl/giro555-in-actie-voor-slachtoffers-aardbeving/

73 likes

Tijd is iets ongrijpbaars, soms gaan de dingen zo snel. Zo zit je rustig en voordat je het weet heb je geen huis meer. We zijn bezig met onze nieuwe aanwinst…kaliber, gaafheid etc…
Ik realiseer me dat je niet de hele wereld kunt redden, maar had vanochtend het idee om de opbrengst van mijn Everestbandje in het blauwe te doneren aan die mensen die het nu het hardste nodig hebben. Nu met deze kou buiten liggen word ik niet vrolijk. Kunnen we niet een actie opzetten voor het goede doel, mensen in Turkije en Syrie?
-ik doneer de opbrengst van de Everest strap…pm me bij interesse

(niet t horloge, vooralsnog)

26 likes

Ik heb al een kleine donatie gedaan aan Rode Kruis maar via HF doe ik nog wel een keer mee! Te treurig voor woorden!

5 likes

Initiatieven nemen mag he…is er werkelijk vrijwel niemand die iets aanbiedt voor de getroffenen vd ramp?ps de strap is verkocht en gedoneerd

7 likes

:roll_eyes:

Geeft niet voor ‘straf’ iets doneren :sweat_smile:

Op ochtend no.1 via een collega met getroffen familie (woongebouw ingestort) direct een bedrag overgemaakt.
Altijd te weinig natuurlijk. Het getroffen gebied is twee maal Nederland.
Prioriteit 1 is de aankoop van kachels heb ik begrepen.
Het is echt een ramp. Gisteren beelden gezien, moest er van huilen.

3 likes

Ontzettend mooi gebaar. Zelf kleding & geld gedoneerd.

Duizenden doden, duizenden gewonden. Wat een ramp :cry:.

1 like

Ik begrijp je, ieder mens heeft een eigen gevoel. Maar je had er ook voor kunnen kiezen dit topic eventjes links te laten liggen. Denk dat op dit forum meerdere mensen zijn die de beelden mensen onder het puin niet uit hun gedachten krijgen. Ik zelf heb een familielid die het ternauwernood heeft overleefd, toch raakt het je vooral als er zoveel kinderen bij zijn betrokken.

7 likes

Wat jammer dat dit topic weer ontspoord in een empathie discussie! Goede actie hoor @anon51488064EVHF

15 likes

Mooie actie !

@anon51488064EVHF je bent goed bezig. Ik heb helaas geen verkooprechten anders had ik ook mee willen doen.

1 like

Inderdaad.

Ik heb niet direct iets te koop. Daarom koos ik ervoor om een extra donatie te doen aan UNHCR en UNICEF.

3 likes

Naar mijn mening een nutteloze discussie dit.

On topic: Ik heb zelf al wat donaties gedaan, maar verder juich ik het initiatief van de TS toe. Hoe meer hulp, hoe beter💪

3 likes

Nou mensen lief spelen met elkaar!

Even praktisch. Mensen die iets willen doen misschien naar off topic en starten we een denktank. Even praktisch kijken wat meest efficiënt is. Ik vermoed via de grotere organisaties of er moeten leden zijn die persoonlijke contacten zijn waarbij we sneller iets kunnen bereiken. Idee?

3 likes

Ik lees overal oproepen van hulporganisaties dat mensen het beste kunnen helpen d.m.v. financiële bijdragen. Zelf hulpgoederen inzamelen en proberen te transporteren is hoogst inefficiënt omwille van de kapotte infrastructuur, problematische logistiek en (in Syrië) de politieke situatie.

2 likes

Zal ik even aan moderator contact zoeken? @Jur

Heb al een privé bericht gestuurd aan @jur

Lijkt me ook geen goed idee om zelf het wiel uit te vinden

2 likes

En dan maar afwachten wat er allemaal aan de dictatoriale strijkstof blijft hangen. Maar dat geld zou dan besteed moeten worden aan goede bouwmaterialen, want zo als ze hier in de bouwwereld zeggen 'ze bouwen daar zandkastelen.

1 like

Neh, heb ik geen zin in. En ik heb al gedoneerd dus, don’t shoot the piano player :grin:

1 like