Verzameltopic veiling t.b.v. humanitaire ramp in Turkije en Syrië - Loopt tot Zaterdag 18/02 om 20h

oke oke, het is voor het goede doel en Hans82 moest mij weer een dwarszitten :wink:. Maar het gaat om de ellende in Turkije dus @Hans82 ik ga er met 5 euro overheen €65,00.

Maar goed nog leuker is iets aanbieden, van mijn horloges kan ik geen afstand doen, maar weet dat er hele rijke mensen zijn met een Rolex en ja dan kan je natuurlijk niet zonder een Rolex sleutelhanger. Dus boys en dan vooral in het Rolex only biedt maar eens een flink bedrag. Staat leuk aan je sleutelbos maar je mag hem natuurlijk ook aan je Rolex hangen.
Ik bied dus aan een topper van een Rolex sleutelhanger, past ook mooi bij het toillettasje van Rolex. O ja, een foto van deze zeldzame sleutelhanger :smile:

3 likes

GA2100 van Dough: 175,-
Prof_Hoax

Pulsar van Pontiac: 50,-
Hans3

Timex van Cihanski: 50,-
Amazon

Invicta van Chihanski: 100,-
JohnvdT

Seiko van SuperC: 50,-
MS87

AP doosje van JohnWick: 50,-
TheStig

Rolex toilettassie van Metin: 100,-
MisterD

IWC watchroll van Hollywoodted: 25,-
TheStig

Gruwelijk lelijk Mazda-horloge van Juxienn: €100,- Watchbird

Schilderij van RO3L: 150,-
wvergers

Orient van Double-E: 150,-
Ruud

Luminox van Watchbird: 70,-
Sjaak

Ingelijste print van RO3L: 125,-
Mats1

Seiko van RO3L: 150,-
Folkerz

Nobreza van Amazon: 100,-
Blauwbeer

Omega van Frans53: 475,-
Tommyvdv

Lip van basvg: 125-
Redchilly

Truwood van Sebva: 30,-
PetraO

Casio Duro van Not.a.Watchsnob: 65,-
Fredpanarai1

Glycine Combat (staat stil) van Not.a.Watchsnob: 160,-
lassale

Omega sleutelhanger van Plees: 37,50
Watchbird

Omega loupe van Plees: 50,-
Ojzz

TW Steel van AJ99: 40,-
RO3L

Omega sluiting van TheStig:

Invicta van Langelambal:

Boek Man and his watch van Erzo: 25,-
Pieterswatch

Seiko 7434-7008 van Erzo:

Traser H3 van Jtrommel: 50,-
Hans3

Seiko Tank van SDW:

Ancre Monté (wit goud) van Jeroens: 30,-
basvg

Kunstwerk “Muis” van RO3L: 50,-
RO3L

Rolex sleutelhanger van Fredpanarai1:

Vostok van PetraO:

5 likes

Ha ha, dat wordt weer bijwerken van de lijst :grin:

1 like

Done! :+1:t2:

Plaatjesoverzicht lukt me nu niet meer.

4 likes

Om er een beetje beweging in te houden: 160 voor de Glycine van @Not.a.Watchsnob

4 likes

:+1:t3: verwerkt.

Enneh, je bent overboden!

1 like

Even een korte update vanuit mij:

• Ik heb contact gehand met Giro 555 waarvan de contactpersoon heeft aangegeven dat max 5% van donaties aan kosten opgaan, dus meer dan 95% wordt ingezet voor noodhulp in het aardbevingsgebied.
  • Ik heb de financiële jaarrekening van Giro 555 beoordeeld en haal hieruit
    • dat in het jaar 2021 8.6% van donaties aan kosten worden uitgegeven.
    • Giro555 is in principe een doorgeefluik, de donaties worden doorgestort naar erkende organisaties. Die hieronder de verdeelsleutel voor de Corona-acties over 2021.
  • Ik heb voor het gemak ook de jaarrekening over 2021 van de grootste partij die daadwerkelijk hulp verleent ook beoordeeld: de Nederlandse rode kruis. Ik kom hier tot de conclusie dat ongeveer 10% van de donaties in 2021 in kosten zijn opgaan.
  • Conclusie : obv van deze korte/beknopte analyse is de conclusie dat maximaal 5 tot 18.6% van de donaties in kosten kunnen opgaan . Nu is de duivel vooral in de details en moeten we niet te snel foute conclusies kunnen trekken. Zo kunnen er in de cijfers dubbeltellingen zitten, kan je de kosten bij de corona-steun niet 1 op 1 vergelijken met die van de aardbeving, je hebt te maken met directe/ indirecte kosten en kunnen er ook verschillen zitten in bijv. timing en valuta. De contactpersoon kan zomaar gelijk hebben.
  • Ik sta zelf achter giro 555 omdat met de kosten die gemaakt worden ook een ontzettend grote groep mensen complexe mechanismes in de lucht worden gehouden. Zonder deze mensen en kosten is het simpelweg niet op een efficiënte manier op grootschalig hulp te verdelen (mijn mening). Mede hierdoor ben ik samen met mijn collega’s een inzamelactie aan het opstarten waarvan de opbrengst naar Giro 555 gaat.

Als je zelf iemand kent uit het getroffen gebied die kan helpen: dan is dat natuurlijk altijd het beste!

Eigen voorbeelden:

• kennissen bij mij uit de wijk komen oorspronkelijk uit Hatay-Turkije, het episch centrum van de aardbeving, en zijn zo’n beetje de helft van hun familie daar kwijt geraakt. De mensen die daar nog zitten kunnen het geld goed gebruiken. Om deze reden zou ik het waarderen als de opbrengst van mijn Orient naar deze familie in Hatay zou gaan… Ik wil deze actie ook niet onnodig groot maken omdat het uiteindelijk om max enkele duizenden euro’s gaat voor de korte termijn en ik een rechtvaardige verdeling wil over de slachtoffers.

• Enkele vrienden van mijn hebben de volgende actie opgestart, focus is alleen baby’s en bayvoeding: Fundraiser by Kader Ozer : CAMPAGNE : DONATIE BABYMELKPOEDER TURKIJE (gofundme.com)

Bronnen:

https://giro555.nl/wp-content/uploads/2022/07/Jaarrekening-Stichting-Samenwerkende-Hulporganisaties-2021-met-controleverklaring.pdf?x56676

image

13 likes

Dank voor het uitzoekwerk!

1 like

:+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1:

1 like

Ik bied 50 euro op mijn doek Muis LOL

2 likes

Denk onze post elkaar net gekruist. 175 voor de ga2100 van mijn kant

2 likes

Links om of rechts om, zolang het geld maar ten behoeve van de mensen daar komt. Dank voor het uitzoekwerk :+1: :+1: :ok_hand:

2 likes

Zou zomaar kunnen! Overzicht aangepast. :+1:t3:

3 likes

Goed bezig, fijn dat je dit even doet

1 like

€10 voor de volgouden Monté met diamanten. Ik wil ook tot de groten der aarde behoren :joy:

2 likes

Dat kan beter! 30 voor de Monté!

4 likes

F*ck, daar gaat mijn leidende rol :expressionless:

4 likes

Lip van basvg: €125,= :slight_smile:

4 likes

Ik bied aan: deze Vostok. Ik heb hem afgelopen zomer overgenomen van @Vouwfietser (die hem ook geserviced heeft). Hij is mooi, maar ik draag hem niet. Als richting voor het bieden: ik heb er 55 euro voor betaald.

Ik neem de verzendkosten (NL) voor mijn rekening (brievenbuspakketje)

8 likes

Oh ja, het is een handwinder en de diameter is 34mm

1 like