Zou jij je horloge laten verzekeren?
Ja
——
Nee
Zou jij je horloge laten verzekeren?
Ja
——
Nee
Tja een Casio niet🙃
Nee. Het is geen essentieel item dat je moet vervangen bij diefstal en vaak gekocht met geld dat “over” is. Dus nee. Verzekeringsmaatschappijen zijn geen liefdadigheids instellingen
Ligt aan welk merk. Ik heb mijn Rolexen verzekerd, omdat ze nogal gewild zijn voor diefstal en beroving.
Snap ik !! Draag je die Rolexen opvallend op openbare plekken of verstop je ze onder je mouw?
Fuck ja. Tuurlijk verzekeren.
Ligt aan waar ik ben. Grote steden niet, voor de rest durf ik ze wel gewoon te dragen, ook in het zicht.
Tudor van een paar K? Nee hoor.
Als het om serieuze bedragen gaat (>10k) begrijp ik wel dat mensen het verzekeren.
Dat verzekeraars geen liefdadigheidsinstellingen zijn was ondertussen al wel duidelijk, maar als je de premie betaalt voor een verzekeringsoptie, waarom niet verzekeren?
En daarnaast, niet alles heeft een financiele waarde, sommige dingen (ook horloges) zijn erfstukken bijvoorbeeld.
Uiteraard zou ik een G-9000 niet verzekeren, dat is 1,5x niet uit eten met iemand en klaar. iets duurders wel.
Als je een horloge van 10k kan betalen zal zo’n horloge voor jou relatief ook minder geld zijn dan voor iemand die lang heeft gespaard voor zn horloge van 3k.
Dit snap ik even niet?
10k is altijd meer dan 3k. En dus eerder het verzekeren waard (kans vs. premie).
Maar idd, je moet verzekeren als je risico avers bent of de vervanging niet kunt/wilt betalen.
Voor een hoger bedrag verzekeren is toch meer premie betalen?
Mijn vuistregel: Verzekeren doe je wanneer je een eventuele schade- of verliespost niet zonder slapeloze nachten zelf kan opbrengen.
Wel: gezondheid, huis, auto, motor
Niet: luxegoederen
Even inbreken, maar waar verzekeren jullie je horloges en wat kost dit per maand? Zijn er ook bepaalde eisen?
100% doen als de collectie waarde heeft. Sterker nog, als je geen geld hebt om de collectie te verzekeren moet je vragen gaan stellen bij het verzamelen van die collectie.
In geval van ellende, afstaan, geld terug halen en blij zijn dat je nog leeft. Zover is het nou eenmaal gekomen in Nederland
Even van de ING inboedelverzekeringssite geplukt:
Kostbaarhedenuitbreiding
Wil je een hogere dekking bij het afsluiten van de Inboedelverzekering? Met de aanvullende kostbaarhedenuitbreiding verzeker je zowel je sieraden als je computer en audiovisuele apparatuur bij diefstal of verlies tot € 15.000; ook buitenshuis.
Van mij uit wat ongelukkig neergezet, wat ik bedoelde is, is dat als je de premie betaalt voor het verzekeren van zaken, en dat ook netjes in de polis gespecificeerd hebt, dan moet een verzekeraar niet moeilijker moet doen dan nodig wanneer er aanspraak gemaakt wordt op een uitkering van een verzekerd bedrag.
Nou heb ik geen horloges waar ik financieel schipbreuk door zal leiden als het mis gaat gelukkig.
Negen van de tien keer is het verzekeren van waardevolle spullen het goedkoopst bij de verzekeraar waar je ook een inboedelverzekering hebt. Als het daar niet al inpast kan je een extra verzekering afsluiten voor horloges e.d. Hier worden dan wel extra eisen gesteld zoals een kluis en alarmsysteem
Erfstukken en dingen met emotionele waarde verzekeren heeft eigenlijk niet veel zin. Als ze gestolen worden zijn ze weg, en je krijgt ze niet terug van de verzekering, alleen de waarde.
Nope
Er zijn veel topics met inhoudelijke info over dit onderwerp. Mijn advies is om eerst de zoekfunctie te gebruiken.