Verzekeren of niet?

Ik weet nog niet hoe dat allemaal werkt ben nog niet lang lid en vogel nog uit hoe dit werkt excuus :sweat_smile:

Yes, Rolex van mijn vriendin en mijzelf verzekerd

1 like

Rolex direct laten verzekeren. Niet uit overweging dat het anders niet vervangen kan worden oid, maar gewoon zodat ik mijn horloge relaxed kan dragen.

1 like

Is zeker geen verwijt. Ik gebruik ook vaak de zoekfunctie om info op te zoeken.

1 like

Ik heb er eens een artikeltje over geschreven, link staat op dit forum. Ik heb een aantal verzekeraars die alles beloven maar verschillend uitkeren bij schade (bijvoorbeeld wat gebeurd er bij een valschade maar je kan er nog steeds de tijd op aflezen), dus het is maar net wat je zoekt en wilt betalen :wink:

1 like

Yep, geeft gemoedsrust en zorgt ervoor dat ik er altijd en overal van kan genieten…

1 like

En zo is het I.M.H.O.
en wat betr. luxe goederen, nooit kopen als je er ook niet 2 van zou kunnen betalen :crazy_face:

4 likes

Ik twee.

2 likes

Even een tip: als het wederzijds is, even opletten wie de premie betaald, scheelt nogal in de eventuele erfbelasting :scream:

2 likes

Heb een kostbaarhedenverzekering naast een inboedelverzekering bij Centraal Beheer. Kostbaarhedenverzekering is niet specifiek voor het horloge dus kan ik ook gebruiken als bijv. mobiel of laptop wordt gestolen. Overigens gaat die kostbaarheden tot goederen met een waarde van 5000,- en heb ik een horloge dat ong. net zoveel
waard is. Daarbij geldt deze niet voor het buitenland…

1 like

Die heb ik dan ook niet. Als ik een ton over had was m’n hypotheek veel kleiner en zat ik even een maand in Japan. Ik vind m’n verzameling al ruimschoots erg genoeg.

Derhalve kan ik me uitstekend vinden in het sentiment van @koekoek en @GroteBozeWolvin.

Da’s letterlijk wat m’n grootvader, moeder en oom van moeder’s kant m’n hele leven tegen me geroepen hebben. :+1:

4 likes

Verstandige lieden :sunglasses:

2 likes

Horloge van een paar K verzekeren?

NATUURLIJK!

Voorkomen is altijd beter dan genezen :wink:

2 likes

Ookal zijn ze gekocht met geld dat over is, die 20€ per maand zou ik dan altijd nog liever missen dan dat mn Datejust van mn pols gerukt wordt en ik 6k mag gaan lappen voor een nieuwe.

4 likes

Ach, die ouwe meuk die ik heb heeft vooral emotionele waarde en met een eventuele vergoeding komen de meeste unieke stukken toch niet terug. (Zie ook het 'uniek op hf-topic, ik sta op de vierde plek)
Daarnaast heb ik nog wat vervangbaar nieuw spul, alles onder de 1K dus daar ga ik echt geen premie voor betalen.

1 like

Verzekerd natuurlijk. Ook al zou ik ze zelf kunnen vervangen bij een diefstal wil dat niet zeggen dat ik graag een flinke deuk in mijn cashflow oploop.

5 likes

Precies dit. Ik snap die ideeen over dat je het moet kunnen terug kopen echt totaal niet. Als iets wordt gejat gaat het toch om het vervangen van een waarde. Economische overweging, punt. Niks geen emotioneel gedoe met grootvaders die roepen dat je er zelf twee moet kunnen terug kopen en dat je het anders niet moet doen.

Ik sprak iemand vorige week die jaren heeft gespaard voor zijn two piece collectie. Die zou dus niet ‘mogen’ verzekeren. Of zelfs niet mogen kopen? Wat een onzin zeg.

Edit: bij mij is mijn collectie eens gestolen. Ik was heel blij dat ik daarvoor goed verzekerd was, want ik kon direct iets moois terug kopen.

7 likes

Wat kost een verzekering ongeveer per maand of jaar voor een horloge van 8k?

1 like

oh, dan toch maar verzekeren.

:joy:

4 likes

Een paar tientjes denk ik

1 like