Voor 7500 betaal ik 52,50 per jaar voor een volledige dekking (schade en diefstal binnen- en buitenshuis). De volgende klasse (7500-15000) is dan wel direct een stukje duurder vgsm.
Wat is dit? Ik vind alleen ‘video game sheet music’ op internet.
Ik denk volgens mij
VGSM: Vinod Gupta School of Management (IITK, India)
De vanzelfsprekendheid waarmee mensen verzekeren heb ik nooit begrepen.
En verzekeringsmaatschappijen zijn liefdadigheids instellingen? Het is gewoon een lotterij maar alleen met een iets grotere winkans dan de postcode lotterij
Als je een keer wat anders dan die ouwe Seiko dingen gaat dragen begrijp je het misschien. Die meuk kun je op een zilveren presenteerblaadje voor een inbreker laten liggen en hij of zij flikkert je horloges zo de hoek in om dat zilver in de rugtas te stoppen.
Als ik een Day-Date van 12.000 euro kwijtraak om [insert reden], wil ik graag dat geld terug. Of ik hem wel of niet weer zo af kan tikken is helemaal niet aan de orde, daar gaat het niet om.
En jij wil heel graag iedere maand geld de richting van die verzekeraars opschuiven? Wat fijn is dat, iemand anders portemonee spekken.
Yes, heel graag. Ter zekerheid. Snap je hem? Verzekering.
Misschien ga je het ooit begrijpen wanneer je op eigen benen staat en voor jezelf gaat zorgen. Sommige mensen hebben je al opgegeven (ik zal niet zeggen dat @Brick er één van is…maar Brick is er eentje van ), ik heb nog goede hoop voor je Daniel!
Dus dit.
Het is gewoon een gok, doe je het niet, hou je geld over, heb je “gewonnen”. Doe je het niet en wordt hij gestolen etc ja dan jammer en betalen. Gaat er gewoon om of je die gok wil wagen en of je je daar gerust bij voelt.
Voor die enkele euro’s zekerheid en gemoedsrust hebben zodat je zonder ‘schrik’ ermee kunt reizen, in alle steden rondlopen, gaan feesten, mountainbiken,…
Voor m’n breitling ben ik 90€/jaar gesteld, dat is me het zeker waard zelfs al heb ik het nooit nodig en kan ik er zo en nieuwe kopen.
Inderdaad. Het is echter wel een gok waarbij je ‘gemiddeld genomen’ weet dat je verliest. Maar ja, de ‘winkansen’ zijn een stuk hoger dan bij een loterij…
Één gok waar ik ‘hoop’ te verliezen
Betekent ‘volgens mij’ inderdaad. Van
had ik dan weer nog nooit gehoord. Ik zal mijn afkortingen gebruik verminderen
Bij de gok dat het niet gestolen wordt hoop ik niet.
Inderdaad
Ligt eraan wat je als winst of verlies zit. Door mijn verzekering win ik aan gemoedsrust, geen zorgen etc… Dat is wat mij betreft wat geld waard.
Goed voorbeeld is mijn broer zijn auto.
Die heeft een Audi A3 S-line met z’n race stuurtje.
Hij heeft zich extra laten verzekeren omdat die dingen heel vaak gestolen worden.
Iedereen zei nee gebeurd niet blah blah, ding 3 maanden in bezit en 2x het stuur eruit gejat.
Dus dan ben je blij met een goede verzekering.
Ik zie hier toch echt op een heel normale vraag, hele aparte reacties komen. Lijkt het coronatopic wel
Onzin. Misschien heb ik hier 5 of 10 jaar over gedaan. En ja, dan verzeker je zoiets als je daar behoefte aan hebt. Doe je het niet? Ook goed, niet huilen als ie van de boot valt of als je in de kroeg ineens wat mist. En ja, dat kan iedereen gebeuren.
Een motor is geen luxe? Voor jou misschien niet, voor mij een onzinnige aankoop. Een auto kunnen 9 van de 10 mensen waarschijnlijk ook wel missen, dus het is pure luxe. Dat men geen zin heeft om te fietsen, of een hekel heeft aan de trein is een ander verhaal.
Een huis. Een auto. Doe maar niet mensen. Tenzij je die 4 ton aan hypotheek nog een keer kunt ophoesten.
Ik lees hier net 9 tientjes per jaar voor een Breitling.
Eigenlijk zegt dit alles.
De rest van je post was eigenlijk gewoon tijdverspilling