Bijna iedereen heeft ook wel goed hang- en sluitwerk op de woning. Tot € 25.000,- verzekeren is dan ook geen probleem.
Bij het aanvragen van de verzekering moet er een recent aankoopbewijs of een taxatierapport overlegd worden, daarna niet meer.
Heb je horloges die in de loop der jaren steeds meer waard zijn geworden, dan kun je de verzekerde som aanpassen na overlegging van een nieuw taxatierapport.
Ik help momenteel veel klanten zowel particulier als zzp/mkb op gebied van verzekeren en beheer daarbij ongeveer 40 maatschappijen (tussenpersoon). Er zijn al wat kostbaarheden voorbij gevlogen letterlijk. Goed dat er iig over gediscusseerd wordt! Wordt veel vergeten. Veel antwoorden hierboven zijn al goed, sommige fout, dat komt door verschillende maatschappijen en zijn eigen schadebehandeling en voorwaarden. Waardebepaling na diefstal zonder taxatie is altijd iets lastig maar zeker niet onmogelijk.
De inboedel dekt meestal tot 15.000 (dus is een maximum) aan sieraden in huis en soms daarvan weer tot 6000 voor het diefstalrisico (tenzij je zelf meer opgeeft). Deze kan je aanvullen soms met een buitenhuisdekking (niet zo luxe overigens als een losse kostbaarhedenverzekering). Deze hebben niet alle maatschappijen.
Kostbaarheden voor je verzameling is het mooist, met werelddekking (dus ook op reis) incl vallen en stoten. De vaststelling vd waarde is zonder taxatie lastig en kan het best met de verzekeraar of tussenpersoon overlegd worden. Zo had ik laatst een rolex van E 5.000, werelddekking voor premie E 100 per jaar op basis van aankoopfactuur.
Ik adviseer vaak alleen de sieraden die je vaak draagt hierop te zetten, de erfstukken die je niet draagt zijn dan enkel in huis verzekerd maar meer hoeven ze dan ook niet. De meeste vinden dit een goede oplossing…
Zijn er ook verzekeringen die het deel van de verzameling dat je in huis hebt dekt? De meeste horloges liggen in de kluis van de bank, maar ik wissel regelmatig en zou gewoon het deel dat ik in huis heb verzekerd willen hebben.
Dus bvb. Totale collectie met een waarde van 50.000 en daarvan 10.000 verzekerd, onafhankijk welke horloges je op het moment van inbraak in huis hebt.
1 like
Vanaf een collectie met een waarde van meer dan
€ 70.000,-, is het mogelijk om 50% hiervan te verzekeren. Bij een brandschade is wel de volledige waarde gedekt.
Bij de kostbaarhedenverzekering die wij aanbieden, is het ook tevens niet nodig om ook andere verzekeringen bij deze maatschappij te hebben.
Vaak is het nl. alleen mogelijk om een kostbaarhedenverzekering te sluiten, als er ook andere verzekeringen bij deze maatschappij zijn ondergebracht.
1 like
Dat laatste klopt ook helemaal! Goeie aanvulling
1 like
En bij schade een contra-expert !
Ohhh sluikreclame 
1 like
Omdat de advertentie op het Rolex forum bijna verloopt, heb ik daar een nieuwe advertentie geplaatst. Hieronder tref je de link naar de nieuwe advertentie aan.
http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=25600
Voordat iemand straks naar de advertentie (via de eerst genoemde link hierboven) gaat zoeken en deze niet meer werkt.
1 like