Wie heeft er ervaring met het verzekeren van zijn horloges ?
Kan nogal in de papieren lopen als men een kostbaarhedenpolis afsluit met daarbij diefstal inbegrepen.
Graag zou ik het horen als er hier deelnemers zijn die tips hebben of goede ervaringen kunnen delen.
Alvast bedankt !
Wil je ook weten voor hoeveel ik verzekerd ben en waar ik ze heb liggen? Als verzekeren voor je te duur is loop je zelf het risicoā¦
Daar zijn al aardig wat topics over gepasseerd, terug te vinden met de zoek functie als het goed isā¦
Overigens hebben volgens mij de meesten hier een flits verzekering ivm met het hoge flipper gehalte
Je reguliere inboedel vezekering gaat tot gemiddeld
⬠5000,- voor sieraden/horloges, bijverzekeren is een onaangename en dure grap; afhankelijk van je verzekeringsmaatschappij.
Hier zijn al enkele ātopicsā over geschreven.
mag ik zeggen dat ik dit een vreemde reactie vind op een redelijke vraag?
ja, dat mag ik!
In BelgiĆ« is het wss anders dan in Nederland, in BelgiĆ« zit de standaardverzekering tot 7500 euro voor juwelen (wss nog licht afhankelijk van verzekeraar tot verzekeraar) Dit kan je laten āupgradenā voor een kleine meerprijs tot 15 000 euro. Aangezien dit lang niet voldoende was voor mijn collectie heb ik een bankkluis genomen en heb ik slechts 1-2 uurwerken thuis en slaap ik gerust en heb ik ook geen schrik meer het huis uit te gaan. Een kluis kost me 35 euro per jaar en ik kan er dagelijks in als ik wil :). een maximale āupgradeā kon tot 40 000 euro, ook dit was nog een pak te weinig en dan moest ik cameraās laten plaatsen met een alarmcentrale + een serieuze verhoging van de brandverzekering. Kortom, een bankkluis van 35 euro lost al deze problemen op
Waar lees jij dit
Verder alles wel okay of heb je een baaldag achter de rug?
Koekoek
Ik zal het verhaal wel volledig verkeerd interpreteren mede omdat ik het schaarde onder vorige topics over kluizen, waar leg jij je collectie en weet ik het, mijn fout. Hier verbaasde ik me nogal over de vraagstelling en openheid van zaken op een forum waar een account niet onmogelijk is te linken aan een persoon.
Eigenlijk geen baaldag gehad, maar bedankt voor de interesse.
Wat @hxcmdp zegt, misschien is een kluis wel de voordeligste optie. 1-2 thuis houden en de rest veilig opbergen bij de bank.
Welk plezier heb je dan van je ābanktikkersā?
Daar zit wel een beetje de moeilijkheid; in de kluis bij de bank heb je zekerheid dat ze niet gestolen worden alsook dat je er geen groot plezier aan beleeft. Een soort van beleggingsdepot.
Thuis moet dan de hond ervoor zorgen dat hij de verzameling bewaakt. Ook geen succesgarantie !
Verzekeren tegen diefstal tegen 1 euro premie per 1000 lijkt me absoluut redelijk. Zou willen weten of dat gangbaar is en of jullie dit zelf herkennen/welke maatschappij dit levert.
⬠1,- per duizend euro verzekerde som, dat gaat je nooit lukken voor een kostbaarhedenverzekering. Een horloge is nogal diefstalgevoelig en ook kwetsbaar.
De meeste tarieven zitten normailiter tussen ⬠40,- a ⬠50,- per duizend euro verzekerde som.
Ik ben mede-eigenaar van een assurantie kantoor. Wij hebben voor onze klanten een premie vanaf ⬠15,- per duizend euro verzekerde som (Europa dekking). Voor meer informatie zie onze advertentie op het Rolex forum;
https://rolexforum.nl/topic.php?id=26452
Heb je nog vragen hierover, mail of bel mjj dan even op mijn werk. Ik ben de laatste tijd door de drukte nl. niet altijd actief op het forum.
Bankkluis is verreweg het goedkoopst.
Naast de premie, vraagt de verzekeraar dat je wel ff alles in een door hun goed gekeurde kluis en dan alarmsysteem met meldkamer⦠kortom van wat je moet betalen, kan je een rolex kopenā¦
Dus⦠toch maar een bankkluis. En die kosten bij de rabo ā¬150 per jaar.
Dan zorg je ervoor dat je een bank uitkiest die een beetje in de buurt is
Persoonlijk vind ik een bankkluis ook maar niets.
Wat heb je aan horloges in een kluis?
Investeren in een degelijk alarmsysteem, en een goed plaatje zoeken in huis om je horloge te āverstoppenā.
Jongens een alarm is echt een illusie en heeft amper zin.
Alarm werkt alleen maar wanneer je de spullen die je niet kwijt wilt ook goed opbergen doet. Dus in een kluis die vast ergens niet meteen zicht/vindbaar gemonteerd is.
Dus tijd vertragend opbergen te samen met een alarm is een goed plan.
Tijd vertragend opbergen is zo wie zo ƩƩn van de allerbeste methodes voor behoud.
Leg je auto sleutel vooral goed zichtbaar weg, dan is er alvast een goede buit per direct te pakken.
Zet je āflutā horloge doos goed vindbaar en zichtbaar neerā¦
Hopla, al een auto en horloges te pakkenā¦met alarm gaan we niet verder zoeken, echt niet.
Zonder alarm, ben je thuis is de buit wel binnen
Ben je niet thuis, dan ia de buit waarschijnlijk binnen, maar verder neuzen is mogelijk.
Als dan je duurdere spullen goed vertragend opgeborgen zijn heb je veel kans dat die daar blijven en dat je hooguit een nieuwe TV moet kopen.
Als de stoute boef weet dat je op vakantie bent en ze hebben alle tijd van de wereld⦠wtf doen je horloges dan thuis?
Volledig uitsluiten kan niet, beetje denken als een nerveuze boef (gelegenheid of gericht) is onwel te doen en daarmee kan je veel safer je spullen opbergen.
Komt hier de aap uit de mouw, of is dit gewoon een vertikking?
Lekker betrouwbare glazenwasser dan!
hij kan wel lekker veel ānaar binnen kijkenā