Verzekering

beste leden,

was vandaag beetje de voorwaarden van verzekeringen aan het nakijken en dan voornamelijk de inboeldelverzekering en zo zag ik dat het bedrag €5000 dat ze vergoeden kan je in sommige gevallen niet een een horlogeband kopen en laat staan de hele collectie.

Nu is mij vraag aan jullie of iemand daar wat meer vanaf weet of er eventueel mogelijkheden zijn voor een andere verzekering?

Graag hoor ik het van jullie

1 like

Horlogeband voor meer dan 5k, die snap ik niet.

Voor de rest goede vraag ben ook benieuwd.

wat ik wil zeggen in dat ze (mijn verzekeraar) niet meer als 5k vergoeden voor de eventuele schade bij diefstal of brand

1 like

Heb ooit met mijn verzekering gesproken, die zei als het meer dan 5K is moet je het laten weten dan kunnen we hem zo omhoog schroeven tot 25k. Dan scheelt het niet heel veel in de premie. Daarboven gingen ze eisen stellen zoals taxatie en een kluis, maar daar heb ik geen last van😅

Al veel topic over geweest… Ik ben tevreden van mijn aparte horloge verzekering. Verzekerd binnen en buiten huis, zelfs bij schade van een val met de fiets ofzo.

Geeft me persoonlijk gemoedsrust dat ik steeds gedekt ben, niet enkel in het huis…

1 like

Hier zijn echt al heel veel vragen over gesteld en beantwoord in andere topics. Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Gebruik de zoekwoorden inboedel sieraden verzekering en je komt een heel eind …

Klik.

:sunglasses:

3 likes

Neem contact op met @AlexanderN, die heeft kennis van kostbaarhedenverzekeringen.

1 like

kluis is er al lang :wink:

1 like

@YY77 bedankt, ik ga het doen

1 like

Bij mijn inboedelverzekering geef je gewoon zélf een bedrag aan per categorie en daar rolt vervolgens een premie uit :wink:

2 likes

Zie die van BP

Is dat dan een polis per horloge of een verzekering voor de hele collectie?

Waar kun je zoiets afsluiten?

Is per horloge. Bij elk horloge wordt aankoop bewijs gevraagd en wordt een schatting uitgevoerd.

Premie hangt van het merk/prijs af…

1 like

en welke verzekeraar is dat?

De stelregel bij verzekeringen is dat je je nooit moet verzekeren voor iets dat je zou kunnen betalen

3 likes

Allianz Direct vergoed max 5k en dat kan je ook niet uitbreiden. Helaas!

wat aankoopbewijzen betreft moet het van een AD zijn ?

Want zoals jullie het misschien weten kopen wij ook horlogers van elkaar op HF :wink:

Maar moet inderdaad even induiken en kijken naar de mogelijkheden bij verschillende verzekeraars.

Zoals ferry zegt.
Bij collecties groter dan 3 of duurdere high end (ap, lange,…) wordt het een dure zaak.
Voor m’n Breitling en Omega samen betaal ik +/- 180€ per jaar.
Aankoopbewijzen moeten zeker niet van een ad komen, m’n Omega was ook 2e hands :wink:

Mijn verzekeraar komt van www.horlogeverzekering.be (solvas)

1 like

Hier zit alles in de inboedelverzekering (sieraden, horloges, fotoapparatuur e.d.). Ook een buitenshuis dekking. Wel tegen de grens aan dat er iets met alarm / preventie / kluis gedaan moet gaan worden. Kwestie van aankoopdatum, factuur, serienummer en type horloge doorgeven en klaar (bij de OHRA).
Ik gok dat een volgende NA wel tot gevolg gaat hebben dat er iets meer geregeld moet gaan worden en ik minder zakgeld over hou…

Als je geen bon hebt/krijgt en je wilt het verzekeren dan zal er een taxatie moeten plaatsvinden (zeker bij een prijzig horloge).

@Tommyvee heeft mij goed geholpen met een verzekering. Korte samenvatting, voor mij was een inboedelverzekering met buitenshuisdekking afdoende. Ik heb mijn horloge verzekerd tegen diefstal en verlies, geen schade.

disclaimer: ik ken hem niet persoonlijk en vond hem via google toen ik lokale assurantienkantoren zocht. :slight_smile:

1 like