Verzekering

En wat kost zoiets per maand ?

Interpolis inboedel all risk €15k voor sieraden en horloges

1 like

Per verzekeraar zijn er verschillende voorwaarden over wat er wel/niet bij diefstal/brand wordt gedekt.
Iets waar mensen vaak overheen lezen en in principe niet verzekerd zijn: bij sieraden/kostbaarheden boven een bedrag x (afhankelijk van je voorwaarden) moet alles in een speciale kluis met een minimum type “verzekerde waarde”. Maw vaak de conclusie: met een Gamma-kluisje van rond de 100 EUR icm je Patek Philippe wordt snel de conclusie getrokken dat je niet hebt voldaan aan je voorwaarden…

Link ter inspiratie van een kluisleverancier: https://www.kluisstore.nl/blog/keuzehulp-voor-een-inbraakwerende-kluis/#:~:text=De%20waardeberging%2C%20ook%20wel%20verzekerde,de%20kluis%20wilt%20laten%20verzekeren.

Paar post boven jou staat het… (post 18)

1 like

…ja zag het te laat :shushing_face:

hoop nuttige informatie en vooral dingen waar je niet 123 aan denkt.

bedankt ervoor

1 like

Heb Interpolis voor alles.
Beste duurste meest uitgebreide.

Kan je vertellen, als er stront aan de knikker is ben je aan de goden overgeleverd.

Dank voor de tip! Ik heb gelukkig nooit iets met de verzekering van doen gehad. Ga dit weekend de polis eens goed lezen.

1 like

Hier ook gewoon onder de inboedelverzekering tot 25K. Wat ik me nu wel afvraag is hoe het uit te keren bedrag wordt berekend. Als dat bijvoorbeeld start met listprijs en elk jaar door de helft gaat dan schiet het niet echt op voor een mint sub. Als de reeele dagwaarde wordt gebruikt is het een ander verhaal.

Ik wilde deze naar off-topic bonjouren maar bedacht me omdat TS trustlevel 1 heeft. Maar:

In dat topic staat nog een forumlid wat taxaties en verzekeringen regelt.

Om deze reden heb ik sowieso een verzekering gezocht welke uitgaat van vervangingswaarde.

Horloges zou ik een kostbaar heden verzekkering voor af sluiten dit dekt namelijk ook diefstal schade verlies buitens huis
:wink:
Appart innemen in de inboedel kan ook btw

Vraagje, werkt er hier iemand bij ene verzekeraar?

Wie heeft toegang tot de gegevens, ik bedoel als de secretaresse kan inzien in welke woningen er verzekeringen zijn voor sieraden, welke kluizen er staan bijvoorbeeld, hoe veilig is je collectie dan?

Is zoals je buren vertellen dat je op vakantie gaat, maar blijkt je buurman juist de buurt te teisteren met de inbraken golf :stuck_out_tongue:

Ze naaien je natuurlijk, ze komen met termen als dagwaarde ofje moet om de zoveel tijd de boel laten taxeren.

Er is al een ander topic over en sommige leden konden het niet laten hun eigen activiteit op dat gebied aan te prijzen…. :roll_eyes: