Als je apart verzekerd moet je ze ook om de 3 jaar laten taxeren toevallig gisteren (9-8) verzekerings agent over de vloer gehad en taxatie kost ook weer knaken bij een normale verzekering beur je tot 2500 euro werd mij verteld
Misschien is OHRA dan een tip voor je die betaald max 5500 eu uit bij vermissing van horloges/sieraden.
En nu even off topic. ook 5500 voor je electronica. comp/stereo/tv.
Dit alles bij een zo goed als basis inboedelverzekering.
Diverse groepen zijn apart uit te breiden heb ik bij de electronica gedaan.
En dit alles voor een redelijk schappelijke prijs.
Het is maar een tip.
Wel Facturen/taxatierapporten e.d bewaren en kopieren en samen met je aanvraag versturen.
Dan adviseren ze je welke groep je het beste uit kunt breiden.
Met vriendelijke groet.
N.Visser.
Zat d’r geen eigenrisico bij OHRA? Of was dat de reisverzekering. Had 't iig niet bij OHRA afgesloten.
Klopt. Wat je nog wel kunt doen, is internet afstruinen om te kijken of je zo’n zelfde type horloge tegen komt van Festina en van Armani en waarvoor ze dan aangeboden worden. Met een toevallig klein gelukje vind je je eigen horloges terug (al is terugkrijgen dan ook niet zomaar 1,2,3, geregeld). In ieder geval kun je zo een beetje bij de verzekering aangeven wat de verkoopwaarde momenteel ongeveer is.
Hoe dan ook, sterkte met het hele gedoe.
Hmm, bij mijn huidige en vorige verzekering niet. Hier was alleen voldoende dat ik een lijstje overhandigde en het spul als verzameling verzekerde. Moet je alleen op de max. waarde letten. Immers, als er max. 20.000 uitgekeerd wordt en je hebt een verzameling die louter bestaat uit meerdere Rolex’en, Pateks, JLC’s, etc. dan kom je daar natuurlijk snel overheen en moet je wel weer apart verzekeren met taxatie.
Overigens is het altijd slim om dozen en boekjes apart van je horloges te bewaren. Bij diefstal heb je a) bewijs welke horloges je bezat en b) krijgt de dief er minder voor dan MEt dozen en boekjes.
Het is trouwens ook slim om je verzameling bij te houden, al is het maar in een Excel sheetje. Zaken als merk, type, nr.'s, specifieke kenmerken erbij alsmede of er dozen en boekjes bij zitten en wat de aankoopprijs was.
Groeten,
Niels
Indien als inboedel aangemerkt en je aan kunt tonen welk horloge gestolen is. Indien als verzameling verzekerd, kun je meer beuren dan die 2500 euro (mits je aan alle voorwaarden voldoet natuurlijk :# ).
Op deze manier stel je niet de waarde maar de vraagprijs vast en dat is vaak toch iets anders.
Dat klopt, maar je kunt een beetje een indicatie geven van de vervangingswaarde (onder het mom: “beter iets dan niets” ahw). Een ‘echte’ waarde is nl. haast niet te geven en zal door de verzekering al snel lager worden ingeschaald als de werkelijkheid is.
Zo’n kostbaarhedenverzekering is leuk, maar geeft wel een hoop gezeik. Alles aantonen, laten taxeren, etc, etc. Gewoon een kluisje bij de bank huren is veel gemakkelijker. Probleem daarvan is echter wel dat je telkens naar de bank moet, met als gevolg dat ik weleens weken met hetzelfde horloge om loop terwijl ik allang wat anders om had willen hebben… Maar goed, dat is slechts een luxe probleem.
Hoi,
Een dure plasma of LCD van vier jaar oud is eigenlijk al economisch volledig afgeschreven, dus nu vrijwel niets meer waard. Dergelijke apparaten verouderen zó snel, iets met betere spec’s als je oude toestel, nu nog maar een fractie van de vier jaar geleden 1500 Euro kost. Dit komt vooral vanwege de stormachtige technische innovatie. Bovendien is de te verwachten levensduur maximaal ongeveer 5 a 6 jaar bij een plasma!
Wat uiteraard niet wil zeggen dat ze echt waardeloos is, maar economisch gezien wel.
Verwacht er dus niet teveel van, sterkte met het afwikkelen van alle rompslomp, en de psychische gevolgen van de inbraak.
Groet,
Nico.
Verzekerings technisch zal je aan moeten tonen dat beide horloges ook daadwerkelijk in bezit waren.
Verz. Mijen zijn zeer huiverig voor een goed vertrouwen van client/Verz.MIj, een kostbaarhedenverzekering zal altijd gepaard gaan met in ieder geval fotos van het verzekerde object.
Omdat je praat over een post van toen 2000 gulden ( plm 18 jaar geleden en 800 euro plm 8 jaar geleden) viel dat al snel onder een kostbaarheden dekking. Ankoopbonnen ontbreken dus het zal aan de loyaliteit liggen van de verzekeraar om iets uit te keren, de afschrijving op kostbaarheden valt overigens mee, er dient om de 5 jaar wel een her taxatie plaats te vinden om het zaakje up to date te houden.
Sterkte met het hele gebeuren
klopt maar verzameling is apart betalen.
Ik heb bij OHRA één keer 300 euro eigen risico betaald op een bedrag van 2600 eu. valt in mijn ogen nog mee.
wat betreft reisverzekeringen kan ik interpolis aanraden.
heb daar een doorlopende reisverzekering lopen. alles wordt wereldwijd vergoed
behalve als je naar irak of afghanistan gaat.
interpolis vergoed ook schade bij dagtripjes in eigen land (bij doorlopende reisverzekering). ik betaal er 85 eu per jaar voor met korting omdat ik een
totaalpakket van de rabobank heb.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Hm… was waarschijnlijk niet voor een horloge op reis? Ik bedoel, had een tijdje terug gekeken, en de dekking voor horloges en sieraden was een schamele 150 of 300 euro. Voor de hele mikmak. Een beetje gouden ketting of klokje gaat daar al overheen.
Heeft die interpolis ook een eigen risico? En wat is alles wordt vergoedt? Toch ook tegen een maximum bedrag?
Dag marnix ik heb de polis niet bij de hand maar ik dacht alles tot 3 jaar oud nieuwwaarde.
ouder dan 3 jaar dagwaarde.
Ik denk dat het bij electronica max één jaar oud mag zijn voor vergoeding nieuwwaarde.
Bij doorlopende reisverzekering interpolis.
Met alles bedoel ik fotocamera,s kleding/schoenen horloges/sieraden laptop/mp3 spelers.
en materiaal voor de sportieve vakantieman klimatributen (water)ski,s wetsuit duikerspak noem maar op.
Ik heb deze polis destijds met korting via de rabobank afgesloten en hij kost me met korting op dit moment 116 eu per jaar.
(in plaats van de eerder aangegeven 85 eu)
Ik herinner me wel dat er voor alles een maximum bedrag wordt uitgekeerd.
Dus is het niet verstandig om met 4 dure horloges op vakantie te gaan.
En ik weet niet of deze polis voorwaarden nog gelden op een nieuwe polis want ik heb deze verzekering al ong 10 jaar en heb de polis altijd doorbetaald.
vandaar dat waarschijnlijk de voorwaarden gelden die van kracht waren bij het afsluiten van de polis.
P.S over het eigen risico post ik een andere keer want ik ben een en ander aan het herinrichten en ik kan niet alles terugvinden.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Allen bedankt voor de reacties, zit nog midden in de afhandeling. Tot nu toe nog niet veel wijzer geworden wat ik uitgekeerd zou kunnen krijgen, dinsdag komt er een schade expert op bezoek en ik hoop dan met een weekje te weten of ik bij de juiste maatschappij verzekerd ben.
Van mijn zeer loyale verz.agent te horen gekregen: sieraden zijn de verz.mij’en zeer wantrouwend. Enkel met aankoopbon of foto’s gaat men er van uit dat het jouw bezit is/was daar waar ze bij andere items wel wat coulanter zijn.
Ik ben zelf overigens bij REAAL verzekerd, sieraden zijn tot €6.000,- standaard meeverzekerd.
Klopt, maar zit dan wel in je inboedel als apart deel.
Even een update: heb bericht van de verzekering…
Voor beide horloges krijg ik het symbolische bedrag van €20,- uitgekeerd.
Ik denk dat we daar maar geen drama van moeten maken, een horloge uit 2007 zonder aankoopbon en 1 uit 2009 met bon, krijgen we volledig vergoed. Het gaat in beide gevallen om horloges van een paar honderd euro. Overige zaken zoals tv, home cinema set, laptops en dergelijke worden ook tegen zeer redelijke bedragen vergoed.
LOL
20 euro? Doe dan niks…
Wel fijn dat de rest wel zo goed uitgekeerd wordt.
Zwaar balen (voel met je mee, afgelopen december ook bij mij ingebroken en ook een paar horloges weg - voor de 2e keer).
De laatste keer is er o.a. een Citizen duiker (met dieptemeter) meegenomen. Behalve de verpakking (zo’n plastic duikfles) had ik niets meer, geen aankoopbewijs, zelfs geen foto, en het horloge was bijna 10 jaar oud. Samen met de schadeexpert op internet een vergelijkbaar horloge gezocht en die aankoopprijs heb ik uitgekeerd gekregen. Dat bleek omgerekend hetzelfde te zijn als ik er ooit in guldens voor heb betaald.
Mijn ervaring, na 3 inbraken, is dat de schadeexpert er niet is om je een poot uit te draaien maar om een realistische inschatting te maken van de geleden schade. Ben dan ook wel enigszins verbaasd dat je er maar een symbolisch bedrag van 20 euro voor krijgt.
Succes met de financiele afwikkeling, maar vooral met de psychische verwerking.