Verzenden naar België

Ik ben Ollander maar woon in België. Vorige week heb ik een horloge gekocht op dit forum. Mijn tweede. De vorige heb ik zelf opgehaald. Dit horloge waar het hier om gaat is woensdag netjes aangetekend verstuurd. Uitgebreid communicatie hier over gehad, super.
Gisteren kreeg ik een melding op internet van PostNL dat de bezorger langs was geweest maar dat hij me had gemist. Morgen (vandaag dus) zouden ze weer langskomen, stond er. Maar ik had geen bel gehoord terwijl je die bij ons echt niet kan missen. Dus ik loop naar de brievenbus die langs de straat staat. Geen briefje, niks. Meteen gebeld met PostNL België. Daar zou een klacht worden aangemaakt zei de man maar verder kon hij niks doen. Nu krijg ik zojuist de melding dat het pakje is bezorgd. Maar dat, terwijl er wéér niet is aangebeld, en ik bovendien dus ook niet heb getekend! Dat is gewoon valsheid in geschrifte in mijn ogen. Het pakje lag inderdaad wel in de brievenbus. In het kort, ik werk in de muziek en ben al demo’s, contracten en weet ik al niet meer kwijtgeraakt met de post in dit land. Die kan ik dus daarna telkens zelf nog eens gaan bezorgen. Ik heb goeie ervaringen met DHL, alhoewel anderen daar misschien ook weer problemen mee hebben gehad. Ik twijfel nu nog of ik hier aangifte van moet doen, want stel je voor dat het nou een Rolex van 10.000 euro was geweest, die ik eerst even had willen controleren. Dat had dan dus niet gekund. Heeft iemand nog een goed advies voor me met verzenden/ontvangen, want ik durf nu eigenlijk niks meer te kopen hier wat ik zelf niet op kan halen.

Ja, niet van die lange epistels schrijven gewoon lekker kort en bondig houden dat leest wat prettiger.

Tenzij je een Platina Rolex met glimmers hebt gekocht maar dat is weer een heel ander verhaal.

7 likes

Zo, lekker man. Dat ben je kwijt.
Fijne dag vandaag!

8 likes

In vele opzichten denk ik dat terugverhuizen naar Nederland de beste optie is.

15 likes

Zelf ophalen.

Gebeurt in Nederland met post NL ook.

Wen er maar aan.

Naar een ophaal punt laten versturen. Dan moet je zelf aftekenen voor ontvangst. :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Persoonlijk vind ik dat in Belgie het postbedrijf Post NL niet echt de geschikte manier is om dure “juwelen” te laten leveren.Dit bedrijf werkt hier met bijna uitsluitend buitenlandse werknemers (niks mis mee hoor)die dagelijks een bestelbusje vol goederen moeten geleverd krijgen alvorens hun dagtaak ten einde loopt.Zeer dikwijls krijgen ze te maken met aflever adressen waar niemand thuis blijkt te zijn,waardoor ze dan koortsachtig op zoek moeten gaan naar een thuis zijnde buurman/vrouw of desbetreffend pakketje gewoon in de brievenbus gooien………,vandaar dat ik opteer voor een verzekerde/aangetekende zending.

1 like

Tsja België. Als ik naar Frankrijk moet rij ik er nog omheen.

1 like

Oef, gelukkig maar… :joy::champagne:

4 likes

Met poststukken van B>NL en NL>B is al jaren tricky.
Ik doe het niet meer!
Poststukken versturen dan he? :grin:

Trouwens demo’s en andere geluidsfile’s kan je het
beste versturen met wetransfer.
Of plemp het op bandcamp zodat de klant het daar
even snel kan beluisteren.
En je hebt automatisch copyright dus no sweat.

3 likes

Klopt, doe ik ook. Maar, geloof het of niet, er zijn nog steeds mensen/platenmaatschappijen die een fysieke CD willen hebben…

1 like

Laatst een horloge gekocht van een Belg, en wat denk je?
Was het gewoon een demo. :joy:

2 likes

Ja, dat klopt, ik neem altijd een CD R mee als ik ergens moet babbelen.
Heeft ook wel zo z’n charme vind ik.
Bij veel vinylpersingen hebben ze ook het liefst de master op CD want
ze masteren het daar nog een keer speciaal voor vinyl.

Maar, we dwalen af :grin:

1 like

Ja inderdaad. :joy: Heb jij nog een advies hoe je het dan wel verstuurd of wordt het gewoon ophalen…

1 like

Met de duurdere DHL express optie.
Daar moet echt op naam voor getekend worden bij ontvangst.
Is altijd goed gegaan.
En anders met de taxi.
RecordIndustries zit hier om de hoek :grin:

1 like

Ga ik uitzoeken en volgende keer proberen. Thnxz!

1 like

En, ik haal er ook mijn bierviltjes.
Uitgestanste labels van afgekeurde persingen :grin::+1:

1 like

Zo dan?

Stop it :joy:

1 like