Verzenden naar België

Dat ergens staat dat er door jou getekend moest worden voor ontvangst is geen valsheid in geschrift. Want blijkbaar moet dat, ook al is het niet gebeurd.
Wanneer er iemand anders voor heeft getekend (de bezorger?) dan is het ook geen valsheid in geschrift, tenzij erbij staat dat het jouw handtekening is.

1 like

Ja ik snap wat je bedoelt. Maar er moet getekend worden voor het pakket, dat zeiden ze gisteren nog. Stel dat ik maandag bel naar de post en iemand zegt dat er voor ontvangst getekend is, dan kan dat dus nooit mijn handtekening zijn, want ik heb de beste man/vrouw helemaal niet gezien.

Klopt, dan heeft iemand anders ervoor getekend. Alleen is dat geen valsheid als niet wordt gesuggereerd dat het jouw handtekening is.

1 like

Ja klopt. Dat blijft dan een welles/nietes spelletje, daar heb je gelijk in. Maar zoals ik al schreef, het lag in de brievenbus aan de straat. Dus dan zou diegene die het aangepakt heeft, het wel aan mij persoonlijk gegeven hebben.

Nee. Ik leg het nog één keer uit. Wanneer iemand tekent en zegt dat is de handtekening van nightscreen, dan is het valsheid in geschrift. Wanneer iemand gewoon tekent met zijn eigen handtekening, terwijl eigenlijk nightscreen moet tekenen, dan is het niet meer dan het niet volgen van de Postnl-regels.

1 like

Ok, ik snap wat je bedoelt!

Voor mij is een Belg nog steeds een buitenlander, zoals voor een Belg een Nederlander een buitenlander is.
Maar hij zegt toch dat daar niks mis mee is.
Waarom direct zo politiek correct reageren op iets wat lijkt en het niet is. :neutral_face:

Wat maak jij je daar druk over? Het is niet eens jouw bericht.

Toch net nog even nagekeken op 2 juridisch fora. Het is volgens de Belgische wet wel degelijk valsheid in geschrift als hij aangeeft dat het mijn handtekening is en ze raden zelfs aan aangifte te doen bij de politie. Maar goed, hoe meer ik erover denk, hoe meer ik denk laat maar hangen. Het topic was meer bedoeld om advies over het zo veilig en zeker mogelijk versturen. Dat is ook eigenlijk wat jij aangaf.

Je mag van mij het laatste woord hoor, maar jij reageert op mij.
En daar geef ik mijn mening op, zonder me trouwens echt druk te maken hoor.:sunglasses:

En jij op Chlorophyl, dat bedoelde ik.

Mag ik vragen waarom u problemen heeft met mijn antwoord in dit topic aub?

Ik reageerde niet op u maar op holyhero.

1 like

:handshake: