Verzenden van een duur horloge met verzekering

Als je een duur horloge verzekerd opstuurt en het raakt zoek. Hoe kan je bewijzen aan de verzekering dat het degelijk dit uurwerk was in de verpakking?

1 like

one take filmpje maken van het inpakken van het pakket tot het afgeven bij het postkantoor

Niet doen!

Hartelijk dank voor jouw snelle reactie en tip!

Hoop dat je dit vraagt VOOR het versturen.
Mijn advies is bij dit soort vragen om het topic POSTNL ellende eens door te nemen.

Als de waarde van een goed boven een bedrag ligt waar je je schouders voor op haalt (bij mij is dat 200 euro +) maakt dat ik het zelf op haal / breng ipv het toe te vertrouwen aan welke transporteur dan ook.

Ervaring hiermee maakt dat je altijd aan het kortste eind trekt als je een claim moet gaan doen.
Gewoon zelf regelen scheelt hoop stress en gedoe.

Oeps, wat nu?

Bedankt, maar ik moeilijk naar Frankrijk even gaan.

Volgens mij sturen veel dealers hun horloges per DHL. Nu weet ik niet hoe zij dit verzekeren? Wellicht dat dat alleen zakelijk kan. Of ze hebben de verzekering elders ondergebracht.

1 like

Euhm? Hoezo?
Stap in de auto en rijdt naar Frankrijk, of pak de trein.
Of stel voor om de koper / verkoper in het midden te ontmoeten.

Even door de bank genomen “duur” horloge kost meer dan 5k euro.
Ik zou er heul ziek van zijn als dat verloren raakt in de post en je kunt fluiten naar je centjes.
Dan is een ritje Frankrijk (achteraf) wellicht zo gek nog niet.

Anyway succes met de keuze!

1 like

Goed de voorwaarden lezen van het bedrijf :flushed: staat vaak in beschreven dat je de waarde moet kunnen aantonen met een verkoop factuur :hushed: dus eigenlijk niet geschikt voor particulieren.

4 likes

Staat ook vaak in dat horloges (boven een bepaald bedrag) niet verstuurd mogen worden via hun dienst, of uitgesloten zijn van verzekering :grimacing:

4 likes

Gewoon niet doen als particulier. Je trekt uiteindelijk aan het kortste eind als er iets gebeurd. Verzendingsbedrijven halen hun schouders er voor op.

2 likes

Horloge onverzekerd opsturen via een koeriersdienst en de zending door een externe partij laten verzekeren.

Secursus.com bijvoorbeeld

6 likes

Dit is inderdaad het beste als particulier, bij heel veel koerierdiensten zijn horloges uitgesloten van verzekering in hun voorwaarden

1 like

Mwah, je bent wel snel een tank of 2 tot 4 kwijt, misschien een hotelovernachting en afhankelijk van wanneer een dag of twee aan vrije dagen? Ligt er ook aan of het noord- of zuid-Frankrijk is namelijk. En het kost je dus al snel €80 (2x tanken op de goedkoopste plek op de route met een klein tankje) tot misschien €500 (4x tanken, hotelletje van €50 en dan je vakantieuren).

Dus wegbrengen, ik weet niet of dat mijn voorkeur zou zijn. Ik zou zelf een duur horloge lekker in Nederland verkopen, dan is de keuze veel makkelijker.

Bedankt!

Helemaal eens voorkeur is dichtbij kopen / verkopen.
Maar dat was blijkbaar geen optie voor de TS.

Al blijft de hypothese wel overeind ook al kost het een paar 100 euro dat je daarmee wel 100% zekerheid koopt.
Behalve dat is de verzending en verzekering van een dergelijk object ook niet gratis en kost je ook zo 50 tot 100 euro.

1 like

Ik denk dat ik voor jouw optie ga. Bedankt!

Bedankt! Ik ga voor jouw keuze.

1 like

Een tijdje terug heb ik een gelijkaardig topic opgestart en veel research gedaan. Hier heb ik ook veel bijgeleerd.

  • Uiteindelijk verzonden via ParcelParcel.com . Kwam echt veel goedkoper uit dan rechtstreeks bij de dienst zelf te boeken.
  • Extern verzekerd via Secursus.com
  • Voor de zekerheid foto’s en een lang filmpje van inpak proces gemaakt. Heel goed ingepakt met veel bubble wrap en een extra kartonnen doos met veel tape rond.

Alles is uiteindelijk goed verlopen, dus het geen ervaring met Secursus als het mis gaat. Daar heb ik ook geen ervaringen over gevonden. Het pakje is uiteindelijk naar Duitsland verzonden.

Succes!