Horloge vanuit België naar VS verzenden

Dag allen,

Ik ben al een uur of drie topics aan het lezen en websites aan het uitpluizen, maar ik heb momenteel nog geen antwoord op volgende vraag gevonden: Hoe verzend ik verzekerd een horloge met een waarde van ongeveer 3000€ naar een particulier in de Verenigde Staten?

Als ik 5km verder over de grens in Nederland zou wonen, zou PostNL de perfecte oplossing zijn. Ze verzenden verzekerd naar de VS tot een waarde van 5500€ en dit ook voor particulieren. Ik vrees alleen dat ik als Belg daar geen gebruik van kan maken. Ik kan iemand met een adres in NL laten helpen met verzenden, maar als het dan mis gaat en de verzekering komt er bij kan dit misschien problemen geven.

PostNL in België heeft een gelijkaardige oplossing maar enkel voor zakelijke klanten die gemiddeld meer dan 20 pakketten per jaar versturen.

BPost verzekert maar tot 500€.

Bij DHL kom ik rond de 170€ uit voor een verzekerde zending naar de VS, wat ik best veel vind tov het aanbod van PostNL (ongeveer 65€).

Dan las ik nog over specifieke services zoals Ferrari group of Mikropakket.

Kortom: wie heeft concrete tips om waardevolle pakketten als particulier uit België naar een locatie buiten de EU te sturen?

Alvast bedankt.

FedEx is de beste partij hiervoor, helaas zonder account kost t wel wat. PostNL de goedkoopste

Zoals al meermaals aangegeven in soortgelijke topics: verzenden via UPS, DHL, Fedex, zónder aangegeven waarde, en extern verzekeren via Secursus. Kan in enkele kliks, en zo’n verzekering kost ongeveer 1% van de aangegeven waarde.

4 likes

Overigens, al die hogere dekkingen bij de koeriers sluiten items zoals horloges volledig uit. Secursus is specifiek voor verzekeren kostbaarheden.

2 likes

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring mee zodra t pakket kwijt raakt of de inhoud gejat wordt?

Verder zou ik desondanks secursus gebruiken.

Is al meermaals positief over gerapporteerd op OmegaForums :+1:t2:
Wel zorgen dat je hun instructies nauwgezet opvolgt.

1 like

Die was tot nu toe nog nergens tegen gekomen. Bedankt voor de tip!

1 like

Jammer genoeg geen optie vanuit België. Zie topic start.

Even de grens over?

Geen twijfel
FEDEX

En UPS

Laatst via parcelparcel.com met FEDEX naar USA gestuurd met de optie om via parcelparcel.com extra te verzekeren. Pakket is thuis opgehaald door FEDEX. inclusief alle benodigde formulieren online geregeld.

1 like

Dan moet je een NL adres opgeven om te versturen of retourneren. Dat heb ik niet :blush:

Voorlopig lijkt een externe verzekering met diensten zoals hierboven gemeld worden de beste optie.

Er is toch ook PostNL in België?

Of hanteren ze dan ineens andere tarieven?

1 like

Ja, andere voorwaarden.

Ik heb met UPS verstuurd naar Canada, maar dat kostte wel wat inderdaad. Het voordeel is wel dat het één partij is deur tot deur, wat bij PostNL/BPost etc niet zo is. Dus bij problemen is er geen vingerwijzen. :man_shrugging:t2:

1 like

Als de koper ook de kosten draagt, is het toch geen issue?

Als die de allergoedkoopste optie wil, hoop ik dat je ook de betaling van het horloge hebt ontvangen.

Even goed opletten…

Niet op zoek naar de goedkoopste optie hoor. Ik had een prijs nodig voor een aanvraag op Chrono24 en wilde me voldoende informeren wat de beste opties waren. Ook naar verzekering toe. Heb in dit topic veel bijgeleerd en kan de potentiële koper nu een goede en betaalbare verzending aanbieden.

Bedankt iedereen voor de input!

2 likes

Nog even melden dat ik in dit topic nog interessante info vond en de discussie daar verder gezet heb.

Heeft de koper wellicht een FedEx account, zodat hij een pick-up kan boeken ?

1 like

Zat laatst de kleine lettertjes eens door te nemen met betrekking tot verzekerd verzenden en kwam deze bindende voorwaarde nog tegen:

12.5.4 Voor Zendingen verzonden met de verzekerservice geldt dat de Afzender de verpakking dient te sluiten - verzegeld door middel van daarvoor bestemd plakband en voorzien van een kenmerk - zodat deze niet kan worden geopend zonder uitwendige sporen na te laten.

Misschien ook bij andere partijen een voorwaarde mocht er aanspraak gedaan worden? Doe er je voordeel mee;)

1 like