Verzenden van een duur horloge met verzekering

Helemaal eens voorkeur is dichtbij kopen / verkopen.
Maar dat was blijkbaar geen optie voor de TS.

Al blijft de hypothese wel overeind ook al kost het een paar 100 euro dat je daarmee wel 100% zekerheid koopt.
Behalve dat is de verzending en verzekering van een dergelijk object ook niet gratis en kost je ook zo 50 tot 100 euro.

1 like

Ik denk dat ik voor jouw optie ga. Bedankt!

Bedankt! Ik ga voor jouw keuze.

1 like

Een tijdje terug heb ik een gelijkaardig topic opgestart en veel research gedaan. Hier heb ik ook veel bijgeleerd.

• Uiteindelijk verzonden via ParcelParcel.com . Kwam echt veel goedkoper uit dan rechtstreeks bij de dienst zelf te boeken.
  • Extern verzekerd via Secursus.com
  • Voor de zekerheid foto’s en een lang filmpje van inpak proces gemaakt. Heel goed ingepakt met veel bubble wrap en een extra kartonnen doos met veel tape rond.

Alles is uiteindelijk goed verlopen, dus het geen ervaring met Secursus als het mis gaat. Daar heb ik ook geen ervaringen over gevonden. Het pakje is uiteindelijk naar Duitsland verzonden.

Succes!

Ik doe het liever ook niet, als het fout gaat is het “veel gedoe”.
Ik ben benieuwd hoe de GD het doen en wat hun ervaring is?

Top! Vraagje, ik word overspoeld met mogelijke oplossingen waarvoor dank. Hoe kan ik het topic nu stopzetten die ik gestart heb?

Niet, je bent voor de rest van je leven op het forum aan dit draadje gekoppeld :wink:

Tip; gewoon onderin het dropdown-boxje van “volgen” op “normaal” of “negeren” zetten. Dan krijg je geen meldingen meer, het draadje blijft wel bestaan.

2 likes

Hi look forward :wink:, heb je ervaring met chrono24 of ken je iemand?

Mijn horloge heb ik via Chrono24 verkocht. Is heel vlot verlopen. Was voor mij en de koper de eerste transactie dus het was wat uitzoeken. Heb foto’s en video naar de koper gestuurd via hun Chrono messenger. Werd snel uitbetaald na goede ontvangst.

1 like

Hallo, bij deze mijn eerste bijdrage aan dit forum :slightly_smiling_face:

Mijn ouders hadden tot hun pensioen een juweliersbedrijf en zij maakten altijd gebruik van Micropost voor het verzekerd versturen van waardevolle pakketjes. Kost wat meer dan de gemiddelde pakketdienst, maar dan heb je wel zekerheid. (weten jullie ook meteen waarom ‘opsturen naar de fabriek’ altijd zo duur is bij de juwelier :wink:

Hierbij de link naar hun website:

https://www.mikropakket.nl/

Leuk maar is voornamelijk voor B2B verzending en niet voor particulieren.

Ja is ook weer waar natuurlijk. Maar wellicht is het een optie om via het werk een account aan te maken. Toch aardig wat mensen met een eigen zaak hier vermoed ik. Die verhoogde aansprakelijkheid en “Vermissingratio 1 op 84.000 (uniek in de branche)” zijn wat extra moeite waar denk ik.

Op de website van Mikropakket staat : Business to Business & Business to Retail.
Niet van business naar particulieren.

Intussen heb ik een standaard antwoord klaar staan voor deze topics.

Een tijdje terug heb ik een gelijkaardig topic opgestart en veel research gedaan. Hier heb ik ook veel bijgeleerd.

• Uiteindelijk verzonden via ParcelParcel.com . Kwam echt veel goedkoper uit dan rechtstreeks bij de dienst zelf te boeken.

• Extern verzekerd via Secursus.com

• Voor de zekerheid foto’s en een lang filmpje van inpak proces gemaakt. Heel goed ingepakt met veel bubble wrap en een extra kartonnen doos met veel tape rond.

Alles is uiteindelijk goed verlopen, dus het geen ervaring met Secursus als het mis gaat. Daar heb ik ook geen ervaringen over gevonden. Het pakje is uiteindelijk naar Duitsland verzonden.

Succes!

2 likes

Je doet je naam in ieder geval eer aan! :laughing:

Ik dacht dat dit een nieuw topic was. :see_no_evil: :sweat_smile: Sorry!

1 like

Micro-pakket verzend ook wel van bedrijf naar particulier. Zover ik weet mag je als bedrijf echter maar met mate naar particulier verzenden.

Klopt, je moet altijd zelf tekenen voor ontvangst. Particulieren zijn lang niet altijd thuis, dus moeten ze nog een keer langs als je er niet bent of retour zenden, dat zijn best extra kostenposten t.o.v. BtB zoals een winkel met vaste openingstijden of een bedrijf niet een bemande receptie.

Precies dit, ive been there.
Kleine lettertjes mensen!!!

Simpel, laten verzenden door DHL Express met verzekering. Waarom? Alle pakketten worden op inhoud gecontroleerd door DHL Express personeel en dichtgemaakt waar je bij staat. En ja als je zoals mij iets goed verpakt wordt dat helemaal uitgepakt tot ze het horloge zien. Dan foto maken, handtekening voor ontvangst en klaar.

Je moet alleen niet knieperig doen, goede service kost geld, punt.