Die is er niet, je kan in je offerte aangeven na hoeveel tijd je verzendt en de verwachte levertijd.
De verkoper kiest om aan te bieden in het buitenland dus die mag ook de verzending regelen. Zou wat zijn als ik elke keer bij een buitenlandse site de verzending moet regelen.
Neem jij als koper het iniatief of kijk je verder naar een verkoper die de verzending regelt? Ik zou zelf nooit iets zo kopen en denk dat je als verkoper veel minder kans hebt als je geen duidelijke verzending aanbied.
Nee deze casus is sowieso niet op mij van toepassing want
Dit dus … en zoals @PLP terrecht opmerkt :
Dergelijke transacties gaan gewoon met een persoonlijke overdracht als het over dergelijke bedragen gaat. Het vertrouwen in de pakket bezorging / verzekeren van dergelijke goederen is bij mij onder het 0 punt gedaald en dan is er maar 1 optie, zelf verantwoording nemen en de zaak in eigen handen houden om zo 100% controle te hebben.
Dit begint dus al bij het feit dat ik niet snel een goed van dergelijke waarde particulier verkoop, maar hiervoor commerciele, bekende partijen gebruik. Ok iets minder “winst” / hoge verkoop prijs maar dat verdisconteerd zich volledig in een veel lager risico.
Secursus is een goed idee. Zelf vaker met fedex expres verzonden. Werkt heel goed.
Filmpje maken van inpakken van pakket waarbij je duidelijk horloge in de doos ziet gaan.
Koper betaalt toch verzending, dus gewoon snel, duur en verzekerd doen op zijn kosten.
Even advocaat van de duivel, wat betekent dat als de koper claimt er zat een baksteen in?
Leuk dat je een filmpje maakt van het inpakken maar nadat de camera uit staat kun je nog vanalles doen.
True. Maar het kan helpen.
Veel reacties op mijn vraag, bedankt daarvoor.
Maar sommigen trekken wel erg snel conclusies…
Ik heb gekeken naar mogelijkheden van PostNL, FedEx, DHL en nog wat anderen. Bij vergelijkbare condities kies ik dan idd voor de goedkoopste aanbieder, dat is wat anders als naar alleen maar een goedkope aanbieder zoeken.
En overigens is ‘goedkoop’ een beetje relatief, we hebben het voor een verzekerde zending over bedragen tussen de €175 en €350.
Wat dat betrouwbare betreft, daar ging mijn vraag dus over. Wie heeft welke ervaring.
Klopt, je weet vooraf niet waar de koper vandaan komt, kan ook Japan zijn.
Dat maakt het lastig om vooraf de verzendmogelijkheden en kosten te bepalen.
Om het nog maar niet over een persoonlijke overdracht te hebben
Bedankt, goeie tip.
Op dit moment is het nog niet zover, maar als de verkoop achter de rug is zal ik mijn ervaringen hier delen.
Nee hoor zeker geen conclusie het was een vraag vandaar ook het vraagteken
Voor dat soort centjes is in de auto stappen richting Duitsland best wel een optie lijkt me.
Neemt alle risico’s weg en geeft volledige controle.
Ik belde net net met de klantendienst van ParcelParcel.com en de vriendelijke man vertelde me dat de verzekerde zending voor particulieren begrenst is op 800€? Dit wordt ook herhaald bij de zending zelf. Voor bedrijven geldt dit niet.
Bij PostNL is aangetekend verzenden standaard verzekerd tot 500 euro, alles daarboven is bijbetalen. Precieze ins and outs zou ik niet weten, even informeren bij het postkantoor of bellen.
Tja, dan tekenen ze zelf af, en zetten ze het in de hal van de buren. (Was mijn ervaring laatst)
Zou toch niet mogen, heb het zelf gelukkig nog niet ervaren bij PostNL. Denk dat het weinig uit maakt met welk postorderbedrijf je in zee gaat, daar waar de ene positieve ervaringen mee heeft, heeft de ander weer negatieve ervaringen. Ik heb een paar keer negatieve ervaringen gehad met DHL (horloge tijdelijk zoek t.w.v €320,-) en UPS (bestelling nooit aangekomen). Zeg het maar…
Normaal gezien wel he Maar ik had een gelijkaardig topic gestart en kwam toevallig uit bij de limiet van 800€ om als particulier bij ParcelParcel.com te verzekeren. Het leek me nuttig om dit ook even te vermelden. Heb uiteindelijk voor mijn pakje via ParcelParcel verzonden en bij Secursus een bijkomende verzekering genomen.
Ik heb dat bij mijn verzending met aparte verzekering van parcelparcel niet gezien…
Ik kreeg dit te zien (en werd me door de helpdesk telefonisch ook meegedeeld:
Misschien is dit weer een verschil tussen Nederland en België. Via PostNL kan je als particulier in Nederland tot 5500€ verzekerd verzenden, in België kan dit slechts tot 500€ via PostNL. Heel bizar allemaal.
Het vreemde is dat ik bij het invoeren van adres etc nog wel een hoger bedrag voor verzekering (via FedEx dan?) kon invoeren waar ik ook voor betaalde (1€ per 100€ verzekerd).
Het lijkt navelstaren, maar ik denk dat er echt veel kleine lettertjes en uitzonderingen zijn. Alles loopt goed tot het fout gaat en dan vraag ik me af wat effectief uitbetaald wordt. Daar is erg weinig over te vinden. Ik las bvb ook ergens dat DHL of FedEx zelf geen juwelen of horloges verzekeren.
Enfin, ik heb een extra verzekering bij Secursus genomen. Het gaat toch over wat geld en ik wilde het risico niet nemen.
Ja precies. Dat staat ook in mijn post. Verzekeren via Secursus.
Zijn er HF’ers die al een beroep hebben moeten doen en een terugbetaling hebben gekregen van Secursus?
Jij wel?
Dan had ik mijn vraag zelf kunnen beantwoorden?