Wie heeft ervaring met het versturen van een duur (>10k) horloge?
Ik heb mijn geliefde (ex-)grail verkocht via Chrono24 aan een liefhebber in Duitsland.
In het verleden heb ik vaker horloges verkocht en gekocht, maar in een andere prijsklasse en dan is versturen via de reguliere post het eerste wat bij je opkomt.
Maar in dit geval ligt het toch een beetje anders, dus wie wil positieve of negatieve ervaringen delen?
Fedex is the way to go
Alle bezorgdiensten behalve fedex, die zijn niet te vertrouwen.
DHL zonder verzekering en dan verzekeren via Secursus
Maar niet voor particulieren…
Enkel voor bedrijven
Hoe werkt dit dan in combi met dhl?
Net als met fedex, postnl of een andere courier
Dat zijn al aardig wat recties, en sommige tegenstrijdig, maar toch bedankt. Genoeg om uit te zoeken dus.
Mikropakket is idd alleen voor bedrijven of zoals ze zelf schrijven: Beveiligd vervoer, Business to Business & Business to Retail
Vooralsnog kom ik met parcelparcel.com uit op FedEx als voordeligste aanbieder, inc verzekering
Dat is het juiste adres.
Koop een postuniform via marktplaats. Pak het horloge in, rij naar Duitsland en doe net alsof je de postbezorger bent wanneer je bij de koper aanbelt.
Veilig en niet veel duurder dan verzekerd verzenden.
Dat staat er
Slim
Dan zegt ie pakket niet ontvangen alsnog
Zou inderdaad voor 10k gaan rijden ipv dat je zoiets overlevers aan een post bedrijf vol onderbetaalde mensen, (ik kijk veel detectives en dan noemen ze dat een motief )
Ok
Wuuut?
Je zoekt dus niet een betrouwbare maar een goedkope aanbieder?
Mij ben je ff kwijt hoor.
Maaruh ik zou die keuze en dus ook het risico lekker bij de koper neerleggen.
Al vind ik het vreemd dat je dat niet direct bij het aanbieden hebt gedaan.
Meeste chrono advertenties staan de verzendkosten netjes vermeld.
Dus snap niet helemaal dat je dit nu pas na verkoop gaat uitzoeken.
Die optie heb je niet als particulier, ook weet je niet waar een koper vandaan gaat komen
Verzendkosten (evt. inclusief verzekeringskosten) kun je opnemen in de offerte voor de koper. Daarover betaal je ook geen provisie aan C24.
Zeker, maar niet in de advertentie
Klopt
Want waarom is die verantwoordelijkheid voor de zending?