Verzending uit US

Goedemorgen,

Aangezien ik mijn zoektocht naar een mooie Rolex 116234 nog niet succesvol tot een eind heb kunnen brengen, ben ik eens buiten Europa gaan kijken.

Nu kwam ik daar bij een ‘grijze’ dealer (ook actief op Chrono en eBay) precies de 116234 tegen die ik zoek met ook nog eens een hele mooie prijs (omgerekend in euro’s uiteraard :wink: ) . Aangezien de feedback op Chrono en eBay gewoon goed en geverifieerd is heb ik er wel vertrouwen in het eventueel aan te durven.

Nu heb ik zelf in het verleden wel eens gehad dat ik bij bestellingen uit de US aan de postbode nog een bedrag moest betalen, ik denk dat dit in dit geval niet anders is.

Nu vroeg ik mij alleen af, hoe hoog zou dit bedrag ongeveer zijn, stel dat de prijs zo gunstig is dan kan ik dit namelijk incalculeren in de totaal prijs en maakt het niet zo veel uit.

Verder vroeg ik mij af hoe het nu zit met Corona, worden pakketjes vanuit de US gewoon verscheept?

En als laatst, zijn hier mensen die ervaring hebben met bestellen van horloges (en dan het liefst wat duurdere) uit de US?

Bedankt! :smiley:

2 likes

Reken op minimaal 21% btw + €15 voor het inklaren (afhankelijk van de vervoerder).

1 like

Je betaalt dan aan de koerier/postbode 21% + 4,5% over de waarde inclusief de verzendkosten extra !

1 like

excuses, heb mijn bericht verwijderd.

Voor mij geen probleem hoor.
Maar topics met zulke constructies worden vaak snel gesloten.

Succes.

Ik heb weleens een horloge vanuit de VS laten versturen. Daar stond een lage waarde op. Wat niet mag uiteraard, en waar ik niet om gevraagd had. Fedex vroeg mij toen om een factuur en die heb ik gestuurd. Daar hebben ze BTW en invoerrechten over berekend. Ik gok dat het niet voordeliger is. Een 116234 moet toch wel in de EU te vinden zijn?

1 like

Absoluut, en waarschijnlijk dus goedkoper uit… of het moet een hele bijzondere 116234 zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je kunt de invoer calculatorgebruiken, dan weet je het vrij exact. Daar komt nog wel kosten voor handling/inklaring bij, wat meestal Max € 20 is.
In vak invoerrechten kun je op Zoek klikken, en dan goederencode 9101910000 invullen als dit model van edelmetaal is, dan zie je het exacte % invoerrechten. Bij niet-edel metaal is dat 9201.

5 likes

Klopt, zijn ook zeker wel te vinden.
Echter zoek ik wel een specifieke kleur (blauw of zwart) met stick dial, jubilee en fluted bezel.
Daarnaast zoek ik een model dat het liefst zo jong mogelijk is en er eigenlijk uit ziet als nieuw (of zelfs nieuw is, haha).

Het geen wat ik in de US vond voldeed dus aan bovenstaande. Het was een zwarte variant van 2017 full set met de fabrieksstickers er nog op, echt een enkele keer gedragen maar dat maakt met stickers ook niet zo veel uit! :sweat_smile:

1 like

Nu je ongeveer weet wat de bijkomende kosten zijn kun je een weloverwogen beslissing nemen :wink:

Aan je smaak zal het niet liggen overigens!

Ik heb afgelopen maandag, gezien mijn 20,5cm polsen, de 126334 aangeschaft… gewoon in Nederland overigens :sunglasses:

1 like

Een richtlijn is vaker om er gewoon 25% bij op te tellen (dus *1.25)

3 likes

Haha bedankt!
Naar de 126234 (wel de 36mm variant :stuck_out_tongue: ) heb ik inderdaad ook even gekeken.
Deze is namelijk een stuk makkelijker in een ‘nieuwere’ staat te vinden als de 116234.

Toch vind ik die hidden clasp van de super jubilee wel heel erg mooi!

1 like

Jouw centjes, jouw keuze.
Maar voor zo’n bedrag wilde ik m wel even in mijn handen hebben.

1 like

Nee, die 4,5% invoerrechten zijn maximaal 80 cent per horloge dus verwaarloosbaar. :sunglasses:

1 like

Dat is nogal een verschil! :smiley:

1 like

Pakketjes uit US kunnen er nu wel heel wat langer over doen. Ik weet niet hoe het zit met verzekerde zendingen maar mijn pakket (enkele barton horlogebanden) doen er heel erg lang (40 dagen) over. Dit is wel met de gewone brievenpost naar België en heb al een refund gekregen. Hun uitleg was dat de export uit US nu gericht is op levensnoodzakelijke middelen. Horloges en banden vallen (in hun ogen) niet echt onder levensnoodzakelijk.

1 like

Er zijn bedrijven die het voor je versturen en de Amerikaanse btw kunnen aftrekken, echter dat doen ze niet gratis :joy: Geen idee wat uw horloge kost en of het de moeite is.

Klopt, ik heb ook een pakje onderweg vanuit de VS, maar dat heeft na een dikke maand ook nog steeds niet de VS verlaten.

ik doe idd 25% procent rekenen (dan kan het meevallen) … als ik er dan nog dik onder zit vind ik het het waard om een risico te nemen…

dus ik koop nooit in de US… :slight_smile:

Ik heb 4 weken geleden een horloge in de US gekocht. Werd met FedEx verstuurd en was er in 3 werkdagen. De extra kosten voor btw en afhandeling (21% en ik geloof ongeveer €20,00 administratiekosten) konden via de site van FedEx voldaan worden. Kreeg ik een sms-je over om dit te voldoen.