Inderdaad, maar dat geldt dus niet voor de 21% btw, die moet je wel betalen.
Ook UPS, op zaterdag verzonden, donderdag in huis, doet het prima.
Maar zijn deze 21% dan over het bedrag wat de verzendende partij opgegeven heeft? Ik bedoel, stel dat er om een factuur gevraagd wordt en die heb ik niet?
Ja, over wat de verzender opgaf. Dat was ook het bedrag dat ik betaalde. Ik heb richting FedEx geen factuur hoeven overleggen. Na betaling heb ik ook netjes per post de specificatie van de betaling thuisgestuurd gekregen.
Ja, maar dan wel inclusief de verzendkosten
Afhankelijk van hoe goed je deal is zou ik wel rekening houden met wat vertraging. Ik heb zelf een keer een horloge uit de VS gehaald en kreeg toen het verzoek van de douane of ik kon aantonen dat de opgegeven waarde klopte. Niet echt een probleem, maar het neemt wel wat tijd in beslag.
Ja, @wbcoupe ik heb het even nagelezen en dat staat er inderdaad. Dan was ik in de war met de afhandelingkosten denk ik want het totaal was altijd zo`n 25% extra kosten.
Inderdaad; zeker bij kleinere bedragen zijn die afhandelingskosten significant. Plus het feit dat je ook BTW moet betalen over de verzendkosten, maar dat had je in je eerste post al vermeld.
De post gaat over het algemeen gewoon door, verwacht hier en daar wat vertraging, ook bij de douane. Algemeen moet je het bedrag keer 1.25 doen. Komt vaak wel uit.
Vanuit de VS dus blijkbaar niet. Heb net een berichtje terug over mijn pakje wat uit de VS moet komen; de verzender daarvan vertelde dat alle pakjes die hij de afgelopen maand internationaal verstuurd had allemaal nog in de VS liggen. Mijn pakje was overigens verstuurd met USPS; mogelijk is het met pakjes van andere pakketdiensten beter gesteld.
Ja klopt want ik heb met DHL en UPS gewoon pakketten ontvangen. Misschien dat hij het daar mee kan verzenden?
Nee niet meer, het ligt al een dikke maand in het internationale verzendcentrum in Chicago te koekeloeren.
Mmm dat is zuur
Gaat om een lot zeldzame vintage zakhorlogeuurwerken, dus nog een keer sturen is ook geen optie.
Het is even niet anders.
De partij waar ik het (eventueel) zou kopen verzend met FedEx en DHL express.
Heb vandaag een horloge aan gekregen uit de VS via FedEx die had ik gekocht 8 mei . Maar ik heb er ook gekocht op 3 April en later ook in de VS, een 10 tal liggen er in Los Angeles en Brussel en die zijn nog steeds niet binnen, Daar zit veel verschil in pakketdiensten. Heerlijk even lekker niks doen…
Natuurlijk is die in de EU te vinden, maar wat krijg je dan, samenraapsel van, Gisteren was er nog een forumlid die een Rolex gekocht had in EU en dat klokje liep iedere keer maar 20 min, en dan viel het stil, Moest hem dan weer 30 opwindslagen geven, tja en de dealer geeft niet thuis, Dat forumlid kan al een nieuwe veer laten monteren en wat er nogal in te vinden is. Ben je dan goedkoop uit, denk het niet. Vorige week heb ik het weer geprobeerd om in de EU wat te kopen, een Longines uit 1896 Kreeg dat ding binnen en bekeek het ontdekte ik dat er onderdelen uit waren om het uur te verzetten, lopen deed ie wel. Dat zijn onderdelen die je dan zelf moet maken, Ik kan dat wel, heb dat ook veel gedaan voor het horlogemuseum, maar ik heb het maar gelijk in de vuilbak gekieperd, hopla weer wat hondertjes lichter, Veel rommel in de EU waar iedereen maar wat aan heeft liggen rommelen, die maar denken dat ze het kunnen
O ja, ik vergat dat er in de EU met alle horloges gerommeld werd. En dat je om die reden beter een Rolex uit de US kan halen. Ik vergeet dat steeds.
Tja alle Rolexen die ik hier dan heb gekocht ook maar meteen de vuilnis bak in
Nu maak je ons wel nieuwsgierig hoor, In Chicago oei, dan ligt jou pakje onder het mijne. Rupsbanden voor een bulldozer,