VerZwitseren van de collectie?

De kickstarter van Stuckx - the Bull begint vandaag! Ook een automatische chrono met een knipoog naar de oude Seiko bullheads.

1 like

En met een hybride Japanner :wink:

Wel een bijzondere! :wink:

Waar heb je dit gelezen? Op de website staat er niks vermeld en de prijs staat nog steeds op 0 euro voor de Bulls.

Op hun facebook pagina. Daar is de info beter up-to-date.

De launch is vanavond om 9 uur Nederlandse tijd.

(sorry voor het kapen van dit topic)

1 like

Vind ik zeker een leuke. En Stephan gun ik het ook van harte. Maar ben nog effe niet in de markt; nog in de oriĆ«ntatiefaseā€¦Toch dank voor de tip!

Kaping toegestaan, want toffe klok :wink:

1 like

Herkenbaar. Hoewel Japanse uurwerken imho prima zijn, heb ik bij Zwitserse uurwerken meer dat pedigree gevoel.

Zeker

1 like

Ik begrijp het sentiment Candide. Zwitserse klokjes hebben toch een bepaald gevoel, een sentiment. Als kind weet je al dat Zwitsers =/= goede zakmessen en klokken.

Zo heb ik bij Japans ook bepaalde associaties: Eer, traditie, oorsprong, respect en vakmanschap. Hierdoor kan ik ook van mijn Japanse uurwerken uitermate genieten. Het zijn toch een beetje de Zwitsers van het oosten.

2 likes

Hier ook, EN of ik het me kan veroorlovenā€¦ :point_up:

En hun autoā€™s zijn betrouwbaarder! :hankey:

In mijn horloges zitten Zwitserse (ETA, rolex, Omega manufactuur (321), Unitas) uurwerken en Japanse en over het algemeen lopen die laatste beter dan de ETAā€™s enā€¦ze hebben veel minder onderhoud nodig.

1 like

Bovendien ken ik geen Zwitserse automerkenā€¦:slight_smile:

Rinspeed is zwitsers, maar ik weet niet of je daar in zou willen rijden :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

of varen, vliegen enzā€¦

2 likes

google eens op Sbarro,

(o k: geen alledaagse autoā€™s ā€¦ :slight_smile: )

Gr.
Herman

Mij maakt het geen zier uit. Alhoewel er bij vintage chronograafjes maar 2 meedoen: Zwitsers of Japanse Seiko Automatics. Ik ga voor kwaliteit, voor mij liever een Japanse 6139 dan een Landeron 48.

Waar ik wel absoluut een afkeer aan heb is Franse binnenwerkjes. Krijg je wss als je de 1000ste Jaz tegenkom op een ROMMELmarkt. FE is voor mij absoluut de grootste rommel ooit.
Russen heb ik me nooit aan durven wagen, gigantische afkeer van het communisme zal daar ook niet bij helpen.

Ik herken het.
Van kleins af aan gek van horloges maar meestal waren het Seiko of Citizen quartz horloges.
Natuurlijk stond ik mezelf vaak te vergapen in de etalages van o.a. van Baal bij Zwitserse automaten tot ik er naar binnen ging om mijn droom - een Tag Heuer Carrera - te passen.
Vanaf dat moment ben ik ook om. Ik kon slecht slapen en heb de dag erop het horloge gekocht en daarna volgden nog 3 Zwitsers.
Nu alweer aan het kijken voor een Speedmaster of Rolex. Neeā€¦ik ben er nog steeds niet uit.
Heb alleen nog een Citizen chronograaf die ik van mijn vriendin heb gekregen.

Het is een virus en op de een of andere manier weten de Zwitserse merken je vroeger of later toch te pakken! Waarmee ik beslist niet zeg dat de andere landen merken niet meer goed genoeg zouden zijn. Het is gewoon een gevoel dat je erbij hebt. Zowel bij het horloge als de historie.

1 like

Ik herken het ook. Ben begonnen met wat Chinees spul, toen overgestapt op Russen en toen via Japanners bij Zwitsers uitgekomen. Nu koop ik voornamelijk Zwitsers, maar ik hou mijn Russen (en G-Shocks) wel. Zou bijvoorbeeld niet zo snel een Seiko oid aanschaffen.

Wat wel grappig is: ik heb mijn allereerste horloge nog (een Flik-Flak uit 1986 die ik droeg toen ik 5 of 6 was). Daar staat Swiss Made op de wijzerplaatā€¦ Het is vroeg begonnen!