Victorinox I.N.O.X. Corrosie (1 jaar oud)

En daarna nog op gedronken? :muscle:

Dat kan ook niet anders want dat is saffier.
Na diamant het op 1 na hardste materiaal.

Als de kast van 316L staal is, dan is corrosie onwaarschijnlijk.

Let bij poetsen wel op, want 316L is een relatief zachte stainless legering (geheel ongeschikt voor messen, bijv.)

Zachtjes beginnen, dus.

Zachtjes beginnen, dus.

That’s not what she said… :smiley:

1 like

Handig dan zo’n cover die het horloge beschadigd in plaats van te beschermen :thinking:
Lijkt me geen garantie issue, maar vindt de reactie van Victorinox, zeker bij een toolwatch en meegeleverde cover, vreemd.
Gewoon zelf schoonmaken of wat (laten) polijsten.

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben wat wijzer geworden.

Het is 316 L staal. In de handleiding staat over het kapje. Use your bumper to change the look of your watch. Dat is gelukt. Ik heb die kap misschien wel maanden opgehad zonder af te doen. Er staat niks van corrosie of hoe vaak je de bumper mag gebruiken. In de afbeelding hieronder de look met de bumper.

Misschien is het minuscule zweet damp wat onder de kap en niet meer weg kan. En dat daarvan de corrosie komt. Of de weekmakers in het rubber/siliconen kapje.

Ja ik draag als kerel vrouwen horloges. :rofl:

3 likes

Ach heb deze van de vrouw ook wel eens omgedaan….

Wil er nu ook wel een voor mezelf (in de vrouwenmaat)

4 likes

Vrouwen maat bestaat dat tegenwoordig nog, hopeloos ouderwets zeg, de kleinere maat is best aardig trouwens ook wel eens naar gekeken.

1 like

Val best wel mee, kast is 37 mm. Dat ding is ook dik. Dit is mijn andere vrouwen horloge van victorinox kast ongeveer 40 mm.

1 like

‘Vrouwenmaat’ is duidelijk, de kleinere uitvoering, iedereen weet wat je bedoelt.

Het is daarentegen hopeloos ouderwets om moeite te hebben met die term. Voel je je er ongemakkelijk bij omdat het woord ‘vrouw’ er in voor komt? :sunglasses:

3 likes

Woke alert :joy:
Gender neutrale horloges! Stel je voor dat je als horloge in het verkeerde kastje bent geboren. Had je lekker zo’n dikke Invicta willen zijn, ben je non de ju een gouden DD. :face_with_symbols_over_mouth:

12 likes

:joy:Daar ging de :wine_glass:over mijn laptop

2 likes

Zo’n 80-60 jaar geleden was 33 mm / 36 mm een herenmaat. Hoe kleiner, hoe minder discomfort was toen de gedachte…

Nu worden chronografen van 38 mm soms al als dameshorloge verkocht :man_facepalming:

1 like

In de Omega “Ladies” Aqua Terra en Seamaster 600m modelserie zitten exemplaren van resp 38.5mm en 39.5mm. En de Squale Pink Onda meet 41 mm.
Diameter zegt niet veel. Lug to lug is veel belangrijker.

Geen probleem mee, de enige maat die ik zou nemen voor deze El Primero:

2 likes

Alles goed en wel, maar is die INOX van de TS @Drunem2010 al schoongemaakt?

Ik wil een foto van dat ding, blinkend en brandschoon!
Anders kan ik er weer een nacht niet van slapen :grin:

4 likes

Was je dat van plan dan? :slight_smile:

1 like

Dat zeg ik pas als de TS dat vieze ding heeft schoongemaakt :grin:

nog niet schoongemaakt. Ik heb het verborgen met de cover.

1 like

Maar jij en ik en het hele forum weten dat die troep
er nog onder zit :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like