Vijf horloges weg, eentje houden; wat zou je doen?

Van de 9 horloges die ik bezit gaan er 3 zeker nooit weg: de Omega Speedmaster FOIS met hesalite (aangeschaft bij een bijzondere gelegenheid), de Tudor Prince Oysterdate (want mijn 11-jarige dochter heeft die al geclaimd) en de Grand Seiko SBGX089 (te mooi en te uniek, wil ik gewoon geen afstand van doen).

Er zijn dan nog 6 horloges over. Stel dat je er hiervan 1 zou moeten houden. Welke zou je dan houden, en welk(e) horloge(s) zou je kopen van het bedrag dat je overhoudt bij de verkoop van die andere vijf? Hierbij gelden deze richtbedragen (a.u.b. geen discussie of dat de juiste bedragen zijn, dat doet er even minder toe):

• Enicar Sherpa date: €300
• Seiko Sarb017 op Strapcode Oyster €400
• Seiko Sumo MM300 Mod €500
• Damasko DS30 €725
• Pontiac Nageur: €875
• Angelus Chronodato: €1700

De spelregels:
• Budget is het bedrag dat de horloges op zouden moeten brengen
• Een of twee horloges aanschaffen van dat budget
• Je mag er echt maar een houden van de huidige zes
• Geen Rolex

Ik ben overigens prima tevreden met de horloges die ik heb, ik vind het vooral leuk om wat ideeën op te doen. Ik ben benieuwd!

5 likes

Ik denk dat een poll wel overzichtelijker zal zijn :slight_smile:
Zelf zou ik de MM300 mod houden (of gewoonweg een MM300 kopen na ze alle 6 te verkopen)

Welk horloge houden?

  • • Enicar Sherpa date: €300
  • • Seiko Sarb017 op Strapcode Oyster €400
  • • Seiko Sumo MM300 Mod €500
  • • Damasko DS30 €725
  • • Pontiac Nageur: €875
  • • Angelus Chronodato: €1700

0 stemmers

2 likes

Dank je. Het gaat me niet zozeer om de vraag welk horloge je houdt, maar om welk horloge je zou aanbevelen in plaats van de horloges die je wegdoet.

Sarb017 houden met de opbrengst van de rest een GS Springdrive aanschaffen

3 likes

De pontiac houden en dan

Ervan uitgaande dat de adviesprijs moet worden aangehouden bij nieuw verkrijgbare horloges.

1 like

Angelus houden en met de opbrengst van de rest een Nomos Orion Neomatik aanschaffen.

2 likes

Pontiac houden. Dan mis je een duiker en iets dressachtigs. Tudor zie je binnenkort ook niet meer om jouw pols :smile:Zou ik een Seiko Samurai met blauwe wijzerplaat kopen en met een beetje geluk
een tweedehands reverso kopen.

2 likes

Het was wel een raadsel hoor :joy:
Moest 3x lezen.

De som is 4500
Gemiddeld 750
Dus je hebt straks 3750 te besteden.

Mmm… wat koop je voor 3750.
Mooie Tudor BB? Of Seamaster.

6 likes

Ik zou de Angelus houden en van de 2800 die je krijgt voor de andere 5 zou ik een lekkere groene klatser kopen :sunglasses:

.

2 likes

Ik zou nog een keer lezen :wink:

3 likes

Snap ik het nog steeds niet.?

Dan geef ik het op.
:laughing:
Ga weer tekenen.

11 likes

Oplossing is: alle horloges verkopen!

Maakt het allemaal veeeeeel overzichtelijker

3 likes

Je hebt in elk geval alweer inspiratie voor zondag :sweat_smile::wink:

2 likes

Sumo houden als duiker/beater
En voor de 4K een Tudor GMT kopen (en nog frietjes van de MacDonalds met het wisselgeld)
:+1:t2:

1 like

Stap 1: Alles verkopen, behalve de Oyster Prince.
Stap 2: Geen Breitling kopen. (Sla deze stap zeker niet over!!)
Stap 3: Koop een Black Bay of DJ.
Stap 4: Bedank me (later).

4 likes

stap 2; vraag je 11 jarige dochter want die heeft blijkbaar een goede smaak…:wink:

2 likes

De Pontiac houden.
En dan deze Zenith Elite Ultra Thin ergens opsnorren, 2ehands, voor de 3625 euros die je dan hebt:

5 likes

Eens :slightly_smiling_face:

3 likes

Kijk dat maakt het makkelijker. Ik zou alles weg doen. Seiko Marine Master 300 kopen voor ongeveer 1750 euro en dan nog ben 2000 en een beetje en mooie Tudor Black Bay of een dikke Breitling

2 likes

Houd je duikermod en koop een Sinn, past prima naast de overige modellen. Je kan voor een mooie 103, 158 of 206 gaan. Allen top afgewerkt en mooie materialen.
In een ander geval, loos de duiker en in ieder geval je chrono en koop een Tudor Pelagos.

1 like