Dank voor de info. De bracelet oogt effectief en stuk beter dan het rubber. Ik laat alvast wat subtiele hints vallen bij mijn verloofde voor mijn 30ste verjaardag binnen enkele weken
Hou er rekening mee dat de verzendtijd van uit USA zoān twee weken kan duren. Bij mij was het 10 dagen. Solid endlinks, screwed links L613 stainless, prima kwaliteit zeker voor de prijs. En de originele wat dikkere pushpins van Citizen passen erin.
Call me a joker, call me a fool, maar ik fiets altijd met alleen mijn rechterhand aan het stuur.
Precies dat Betrap mezelf er ook steeds op dat ik mān linker van het stuur haal zodra ik een schok zie aankomen.
Zit er Diashock of Incabloc op? Zo ja, gewoon fietsen.
Lederen band voor the Navy, aparte keus zou eerder staal verwachten.
Ik heb slechts enkele vintage horloges en die draag ik weinig. Ik heb voornamelijk recente(re) duikers. Horloges die ik vaak draag, moeten voor mij tegen 'n stootje en water kunnen. Een horloge moet er voor mij zijn en niet andersom. Dus ja, ik kan me voorstellen dat je twijfelt om kwetsbare vintage horloge te dragen, onder wat ruigere omstandigheden. Oplossing: een moderne duiker erbij kopen; evt. een quartz.
Extra punten voor deā¦
Op de fiets heb ik ƩƩn ding: als ik het bandje nog niet optimaal heb kunnen afstellen, dan schudt het van de pols. Maar dat is een goede test tijdens de honeymoon.
Regen is wel iets waar ik rekening mee houd. En de bakstenen muur naast de oprit, waar ik volgas langsscheur met mijn linkerhand⦠Ok, 3 dingen dus.
Haha, dacht dat ik de enige was. Bij een hobbel even mijn hand van het stuur.
Als er incabloc of diashock op zit moet het een paar kasseien kunnen weerstaan. Mocht je je nou zorgen maken, koop dan een verende voorvork op je fiets. Daar wordt je rit ook nog een stuk comfortabeler van.
Mocht je op een racefiets fietsen, dan heb ik geen woorden voor je. Ik vind racefietsen erg stom. Sorry, maar dan zou ik aanraden om een tourfiets te kopen. Met verende voorvork of verend balhoofd.
Een achtervering zou ik niet overwegen, want softtails fietsen kut, daās altijd zwaarder.
Je kunt beter een horloge een beurt moeten geven dan een gebit verliezen of je nek breken.
Finicky uurwerken, in mijn ervaring. Ik zou met een gewone Speedmaster professional eerder gaan fietsen dan met een Reduced.
Nou ervaar ik bijna dagelijks hoe slecht die wegen in Belgiƫ zijn, maar ik wist niet dat ze zo slecht zijn dat je wijzerplaat ervan gaat draaien.
Exact dat! Hier hetzelfde.
Meer dan 40 jaar motor ( Harley ) gereden en altijd een automaat om de pols gedragen, dit waren dan geen vintage exemplaren.
Maar in het begin vaak Seiko en later Tudor en heb nooit problemen daardoor gekregen met het uurwerk.
De betere racefietsen hebben verende sturen tegenwoordig.
Mooi topic en bekend dilemma, wat niet alleen opgaat voor fietsritten.
Ik heb tegenwoordig wat minder vintage horloges dan vroeger, maar ben nog steeds een echte vintage liefhebber. Als de gelegenheid het toelaat draag ik ze gewoon en dus dan ook zonder zorgen.
Als ik denk dat het horloge het niet aankan wat ik ga doen die dag, of als ik erover twijfel, doe ik het niet aan. Dan pak ik een goedkopere ābeaterā en draag die op zoān dag. Kan ik trouwens net zoveel van genieten als van de meer bijzondere (vintage) horloges.
Ik heb geen auto en pak de fiets naar het station, een kleine 15 minuten. Heb met ieder horloge dat ik heb rondgefietst. Als ik op de racefiets stap dan wordt het hoogstens mijn f91-w (#weightweenies), maar de rest heb ik allemaal al op de fiets omgehad. Nooit problemen mee gehad.
Edit: En anders een vintage HAQ?
Geen zorgen, op dit gebied ben ik net een paralympische speler.
Cube Hyde race, een fitnessfiets als daily bike, dan experimenteren met dikkere banden icm lagere druk.
Dat levert meer comfort op en minder belastend voor je horlogesā¦
Anders naar bv een Koga F3 4.0 met een headshock, klein verend element in je vork.
Klopt, de Koga stond heel hoog op mān lijstje, maar toen ik een volledig uitgeruste en gloednieuwe Hyde Race voor een prikje kon meenemen, was de keuze snel gemaakt. Geen spijt van: die riemaandrijving en de Alfine-naaf zijn echt heerlijk onderhoudsarm en hassle-free. Fietst vlot en strak, al merk je inderdaad dat hij redelijk hard is. Ik rij nu al op vrij dikke 40-622 banden, dus veel ruimte om daar nog comfort uit te halen is er niet meer. Ik bekijk het eens verder!